HF Ekonomi Hattı


  • Arabadan kâr elde edilir mi? Türkiyede ediliyor. 2019 aralık sonunda 2 adet sıfır araç aldım. Kapalı garajda sıfır olarak tutuyorum. 5 ayda 50 şer bin arttı fiyatı.

    Not: Sıfır araçta stok sıkıntısı olduğundan, bayinin sıfir fiyatından daha yükseğe satma imkanıda doğdu.

  • Arabadan kâr elde edilir mi? Türkiyede ediliyor. 2019 aralık sonunda 2 adet sıfır araç aldım. Kapalı garajda sıfır olarak tutuyorum. 5 ayda 50 şer bin arttı fiyatı.

    Not: Sıfır araçta stok sıkıntısı olduğundan, bayinin sıfir fiyatından daha yükseğe satma imkanıda doğdu.

    Hocam malum kur çok yükseldi 1. El araba fiyatları el yakıyor.Herkes 2. el arabaya yöneldi.2. El arabanın talebi inanılmaz arttı.Bu yüzden fiyatlar baya uçtu.Ekonomi'de arz ve talep vardır bu 2 etken fiyatı belirlemeden en önemli etkenlerdir.Arz ve Talebin dengelendiği yerde fiyat oluşur.Ama talep çok arttığı için fiyatlar sürekli yükselmekte.Arz lehine olsaydı fiyatlar düşecekti.


    2017 Temmuz ayında 1,4 motor dizel 25,000 km'de seat Toledo almıştık 68,000 Tl ydi şu an 110.000-120.000 TL arasında inanılmaz arttı fiyat.Araba değerini ikiye katladı diyebilirim.

  • Bist güne % 0.16 bir yükselişle 97.951 puandan başlarken bilançolar gelmeye devam ediyor.Bu arada 3 devlet bankası söylenmiş olan toplamda 21 milyar dolarlık sermaye arttırımı hazine bonolarıyla gerçekleşecek.Bunun bankacılar arasında anlamı yaklaşık piyasaya 160 milyar dolarlık kredi verilmesi anlamına gelebilir.Döviz ise dolar 7.02 euro 7.60 lık küçük bir düşüşle başladı.Altın 384 Tl b.petrol 29.8 dolarlık fiyatlarıyla yatay seyrine devam etmektedir...

  • Kaç kere yazıp siliyorum bazı şeyleri anlatamam.

    Cari açığı dengede tutmak için vatandaşın cebinde ki parayı hesap etmek buna göre plan yapmak pek doğru gelmiyor bana.

    Yerli üretimi desteklemek amacı adı altında yurt dışından ürün getirip yerli üretim etiketi vurup çöp ürünler üreten montaj sanayi devlerimiz bizim dış ticaretimizi nasıl belirleyebiliyor aklım almıyor.

    çok haklısınız çok. Çok şey düşünüp hiç bir şey yazmıyorum. Bu vergi ve fiyat artışları , sosyal mecralarda ilan edilenler . Mart başından bu yana tüm ürünlerdeki 20-30 bandındaki fiyat artışı ne olacak ? Dolaşımdaki tl tutarı mart ayında 25 milyar artmıştı , nisan da ne kadar arttı ? Dolar-tl den zaten % 15-20 arası alım gücümüz azaldı. Çalışan kesim korana ile birlikte yeni normal hayata 0-3 geriden başlayacak.

  • Açıkçası 200 dolar altı telefonlardaki vergi artışında , isim ve firmalardan ziyade , bu fiyat aralığına yönelen arz talep dengesinin rolü olduğunu düşünüyorum. Ama bu durum bile , arz talep dengesi nerede oluşursa , şak hemen oraya ilave vergi mantığını açıklamıyor.


    Açık varsa bütçende tasarruf yaparsın ilk önce , gereksiz harcama yapmazsın , var olanları sıralar ,sonra azaltırsın.


    Ama bizde ilk mantık ek vergi dir. Nasıl olsa ses çıkmıyor.

  • Bu yorumu okurken doların yine 7 tl olması..İnşallah ile olucak işler olsa keşke hocam..:|

    Olmuyor biliyorum sadece dilek 😊


    Efsane-Semih hocam 2018'de de bu seviyeden 5.30 lara düşmüştü. Düşerse ara malı ithal edip üretim yapmış olanlar zarar eder diye düşünüyorsunuz tekrar satarken ama merak etmeyin onu bizden piyasa bir şekilde alır. 2018 de dolar çok çıktığında ekonomi programlarını ve iş adamlarını dinlerken şöyle bir şey dikkatimi çekmişti. Piyasadaki fiyatlandırmalar doların 8 lira olacak gibi düşünülerek yapıldı dendi. Yani hükümet izin verir inşallah uzun vade de yine işimize gelir.

  • Kaç kere yazıp siliyorum bazı şeyleri anlatamam.

    Cari açığı dengede tutmak için vatandaşın cebinde ki parayı hesap etmek buna göre plan yapmak pek doğru gelmiyor bana.

    Yerli üretimi desteklemek amacı adı altında yurt dışından ürün getirip yerli üretim etiketi vurup çöp ürünler üreten montaj sanayi devlerimiz bizim dış ticaretimizi nasıl belirleyebiliyor aklım almıyor.

    O daha ne ki. 2018'in sonundan beri cari açık düşüşteydi bunun sebebi dolarda ki yükselişten doğan ithalat azalışı. Ama bunu bi başarıymış gibi lanse ettiler. Hiç özveri yok

  • O kadarina hukumet izin vermez. ihracat icin belirli seviyenin altina inmemeli.

    İyi de buda kötü bir şey. Tamam satarken dolar bazlı satıyorsunda alırken de dolar bazlı alıyorsun. İthalat yani. Doların düşmesi ekonomi için çok iyi bir şey. İthal ürünlerin değerinin düşmesi demek. Şu doların 1tl olduğunu düşünsenize.


    Avrupa adamlar bir arabaya, bizim burada hayalini bile kuramadığımız arabalara 1 sene çalışma ile sahip olabiliyorlar. Golf 7 bin euro, arteon 25-30 bin euro vs. Askagari ücret 2 bin euro. Çalış 1 yıl al kral araba. Bizde ise çalış 20 yıl:)


    Sebebi ne ? Üretim yok. Para değersiz. Birde vergi zaten bir araba kadar. Abd'den bir iPhone alıyorsun, karşılığında bir kamyon salatalık veriyorsun.