Araba Lobisi

Meteorolojik Model Güncelleme Saatleri
06:30-08:15 (GFS Sabah)
09:00-10:00 (ECMWF Sabah)
12:30-14:15 (GFS Öğlen)
18:30-20:15 (GFS Akşam)
21:00-22:00 (ECMWF Akşam)
00:30-02:15 (GFS Gece)
  • Bu çok büyük olay arkadaşlar, senede milyarlarca tl Y.dışı menşeili araçlara akıyor , illa ki büyük etkisi olacaktır.Fakat sorun şurada eğer bu araç toplum genelinin alacağı seviyede olamazsa, hiç olmazsa orta direk tabir edilen kısım o zaman kötü olur.Birde bunun yanında hibrit düşünüle bilinir miydi? Bilemedim. Bu aracın seri üretimi Allah işi karışmazsa 8-10 sene arası düşünülüyor. O zamana kadar sadece batı değil doğu kuzey güneydoğu yu elektrik istasyonları ile donatabilecek miyiz? Umarım olur. Son yıllarda iha/sihalar ve geliştirilen (atmaca,Bora vs.) füzeleri ile birlikte en muhim gelişmelerden birisidir bu araç. Umuyorum Altay tankı da çözüme kavuşur.Biraz konudan saptık ama affola

  • Tesla dahil Dünyadaki hiçbir araçta %100 yerlilik yok. Önemli olan aracın fikri mülkiyeti, patenti ve üretim yeri. Bunlar bizdeyse yerlilik oranı da zamanla belli düzeye kadar artacaktır.

    https://www.american.edu/kogod…index/2019-auto-index.cfm

    1992'den beri Otomotiv sanayinde olan birisi olarak ( Elektrik donanımı üreticisi) şunu diyebilirim.

    Uzakdoğu arabaları dahil, yerli oranı %100 olan araba yoktur.


    Sektör artık belirli platformlar bazında yürümekte ve otomobil firmaları arasında gayet organik ilişkiler olmaktadır.

    Yani VW grubu dediğinizde, VW,Seat, Skoda,Audi markaları örneğin ortak platform da üretilmektedir.

    Bir far düğmesi tüm VW grubu araçlarda standart kullanılmaktadır. Aynı şekilde motor. Motor standart üretilmekte, ilgili markaların üretim planlamasına

    göre üzerine marka plaketleri çakılıp ilgili fabrikaya gönderilmektedir.


    Aynısı, Renault-Nissan grubu, Opel-Peugeot-Citroen gupları içinde geçerlidir.

    Çok ve standart üretlen parçanın maliyeti düşük demekte, bu da rekabet şansınızı arttırmaktadır.


    Sorun zaten bu sistemin dışında kalıp üretim, tasarım be dğer maliyetlerinizin artması, doğal olarak rekabet şansınızın düşmesi demektir.


    Yerli araba için görselini şahsen beğendim. Makul fiyat ve her tür altyapı kurulması halinde satın alınabilir.

    Ama bir haftadan beri yüzeysel olsa da yaptığım basit araştırmalarda aklıma hiç yatmayan şeyler gördüm.


    Ama bunları konuşmak için beklemenin gerekli olduğunu düşünüyorum.

  • Başlamak bitirmenin yarısıdır. Bir işe gireceksin ki tecrübe kazanasın. Elimizde İHA yoktu. İsrail e muhtaçtık. Ama şimdi bizden alıyorlar. Mercedesin tasarımcısı Türk, önemli olan bizdeki cevherleri bulmak. Tasarımlar süper, tasarımcı şimdilik yabancı firma olabilir. Yerlilikte az olabilir. Bu tecrübe kazandıktan sonra yerlilik ve millilik artacaktır. Şimdilik Bursa , talep ve üretim artıkça farklı illere de fabrika açılacak ve doğal olarak istihdam da artacaktır. Emeği geçenlerden Allah razı olsun. Türk milletine ve Türkiye' mize hayırlı olsun inşallah

  • Gördüğümüz bütün ekranlar standart olacakmış.Yani sadece dolu pakette olmayacak.7 adet hava yastığı standart +2 opsiyonel olacak.Harbiden ithal arabalarda alıştığımız tüm kurallar değişecek.Umarım fiyatı çok yüksek olmaz.

  • Gördüğümüz bütün ekranlar standart olacakmış.Yani sadece dolu pakette olmayacak.7 adet hava yastığı standart +2 opsiyonel olacak.Harbiden ithal arabalarda alıştığımız tüm kurallar değişecek.Umarım fiyatı çok yüksek olmaz.

    Zaten kendi adıma iki endişem var. Birincisi fiyat. Lansman sırasında 500 km.menzilden bahsedildi. Çok kabaca bir karşılaştırma yaparsak, Tesla 350 km. menzilli arabalarını 35.000 dolar, 700 km. menzillilirini 45.000 dolardan satıyor. Ama işin ilginci, yine Tesla, motor dahil neredeyse tüm donanımlarını

    patent ücreti istemeden kullanıma sunarken, batarya ve yazılım konusunu gizli tutuyor. O sebeple ben batarya maliyetinin yüksek olacağını

    düşünüyorum. Yine batarya ARGE'si için Vestel'in bazı çalışmalar yaptığını ama daha çok dış satınalma konusunda çalıştığını duydum ki nu beni maliyet konusunda korkutuyor.


    İkinci endişe kaynağım yazılım. Uzun yıllardır sanayi de tecrübe ettiğim, çok sıkıntısını çektiğim ve yüksek maliyetleri yurtdışına ödediğimiz konu bu.

    Türkiye'de ne yazık ki yazılım ve donanım ( mekatronik) konusu çok zayıf. Çok kaliteli mühendis ve yazılımcılar var ama çoğu dışarda.

    Yine Vestel'in çalışmalar yaptığı ama tam başarılı olamadığı için işin Türkcell yazılım ekibine havale edildiği söyleniyor.

    Burada geri kalma veya başarısızlık söz konusu olurda dışardan almaya kalkarsak, yine astarı yüzünden pahalı hale gelir.


    Diğer hiç bir konu ise beni rahatsız etmiyor. Tasarım çok iyi, saç aksam konusunu dünya da en iyi yapan ülkelerden biriyiz.

    Çok başarılı bir yan sanayimiz var. Bildiğim için konuşuyorum, piyasanın en büyük an sanayi firmalarına "hadi kalkın Bursa'ya gidiyoruz" denilse, tüm altyapı 6 ay içinde faaliyete geçer.


    Ama batarya ve yazılım tam bir soru işareti

  • Çok iyi bende beğendim. Fiyatları ne kadar olacak acaba 140-150den aşşağı olmaz herhalde.

    140-150 olsa iyi hocam ben 300 den aşagı olacağını sanmıyorum elektrikli birde. Uygun olursa çoğu vatandaş alır başta ben

  • Aynı segmentteki Wolksvagen , Ford , Hyundai , Kia gibi markaların araçlarından ucuz olacaksa , hatta aynı fiyatta olsa (kimine göre daha pahalı bile olsa) Yerli Otomobili destekler halkımız diye düşünüyorum , Bu bir Bağımsızlık girişimidir zira

  • Bende size fiyat konusunda şüpheliyim 500 km menzil çok iyi ama bunun bir bedeli olur diye düşunüyorum. Birde bizim ülkemiz vergi almayı seven bir ülke tesla 35.000 dolar dediniz bunun ötv si kdv si derken tl fiyatını bilmiyorum 400.000 TL yi geçiyordur tahminim. Yerli üretiminde bu civarlardan aşağı satılmasını beklemiyorum. İnşallah olur çoğumiz alırız. Hem ülkemizde kalır paramız hem de fosil yakıtlara bağımlılığı azaltıp hem maddi ve hem emisyondan kurtularak daha temiz çevreye kavuşmuş oluruz.

  • Bende size fiyat konusunda şüpheliyim 500 km menzil çok iyi ama bunun bir bedeli olur diye düşunüyorum. Birde bizim ülkemiz vergi almayı seven bir ülke tesla 35.000 dolar dediniz bunun ötv si kdv si derken tl fiyatını bilmiyorum 400.000 TL yi geçiyordur tahminim. Yerli üretiminde bu civarlardan aşağı satılmasını beklemiyorum. İnşallah olur çoğumiz alırız. Hem ülkemizde kalır paramız hem de fosil yakıtlara bağımlılığı azaltıp hem maddi ve hem emisyondan kurtularak daha temiz çevreye kavuşmuş oluruz.

    35.000 dolar derken Amerika satış fiyatı o. Sadece 350 km. menzil ile 700 km. menzil arasındaki fark için yazdım.

    Tabi Türkıye'ye nasıl gelir bilemem :)

  • 35.000 dolar derken Amerika satış fiyatı o. Sadece 350 km. menzil ile 700 km. menzil arasındaki fark için yazdım.

    Tabi Türkıye'ye nasıl gelir bilemem :)

    şimdi çok hızlı bir şekilse 2. El piyasasına baktım teslanın kaç km menzil olduguna falan bakmadım en uygun fiyatlışi 450 bin olarak gözüme çarptı 1 taneydi o da diğerleri 600 ün üstünde :)

  • şimdi çok hızlı bir şekilse 2. El piyasasına baktım teslanın kaç km menzil olduguna falan bakmadım en uygun fiyatlışi 450 bin olarak gözüme çarptı 1 taneydi o da diğerleri 600 ün üstünde :)

    Biraz önce yazdım. Ben batarya ve yazılım harici pek takılmıyorum diğer konulara. Maliyetler tabi oran vermek zor ama, Tesla gibi araçlara göre düşük olacaktır.

    Burada vergi politikası da çok önemli. Elektrikli araçlara sağlanacak vergi muafiyeti olur mu?

    Belki üretici firmalara bir muafiyet sağlanıp, satış fiyatlarına yansıması beklenir ya da satış sırasında ÖTV ve KDV muafşyeti olur.

    Ama daha araçla ilgili çok temel sorular var cevaplanması gereken. Vergi ve diğer bir sonraki aşama.

    Sonuçta bekleyip göreceğiz.



    Not : Bir de atladığımız bir konu var ve çok önemli. Şarj istasyonları ve Türkiye'ye yayılmış servis ağı.

    Bunlar da ivedilikle çözülmesi gereken konular. Milletimizin bir huyu vardır ve doğrudur da, servisi yoksa

    hiç kapısından bile girmez. Bekleyip görelim. Şimdi konuşmak, teknik konuşmak yerine, sığ iktidar ve sığ muhalefet

    tartışmasına sokar. İki sene sonra arkaya dönüp bakarız neler olmuş diye.


    Selamlarımla