Konu Dışı [Genel Sohbet]

Meteorolojik Model Güncelleme Saatleri
06:30-08:15 (GFS Sabah)
09:00-10:00 (ECMWF Sabah)
12:30-14:15 (GFS Öğlen)
18:30-20:15 (GFS Akşam)
21:00-22:00 (ECMWF Akşam)
00:30-02:15 (GFS Gece)
  • Günaydın sevgili HF...Bayram çoşkunuz hiç bitmesin gidemiyorsanız bile telefonla ulaşabildiğiniz tüm buyüklerinizi arayın inanın tahminizden çok daha fazla sevineceklerdir....Aallahın serinliği üstünüzde olsun...

    soru-isareti(1).jpgBir ihtimal daha var...

  • IMG_20170903_183323.jpg
    Bayramda yine trafik kazalarından yaşamını yitirenler ve yaralananlar had safhaya ulaşmış. Normal günlerin aksine "tatil günleri" kazaların artması bence özellikle uzun yol trafikte yeterli bilince ve tecrübeye ulaşmamış, daha vahimi, insanların hayatını riske atacak bazı kendini bilmez sürücülerden kaynaklanıyor diye düşünüyorum...
    Bunun için uzun yola çıkacakların daha dikkatli olmaları gerektiğini belirtmek isterim.


    Yola ister gece ister gündüz çıkalım Muhakkak uykumuzu almış bir şekilde çıkmalıyız.
    Trafikte yaptığımız en önemli yanlışlardan bir tanesi; direksiyonda ustalık kıvamına geldiğimizi düşünüp aracı ustalığın vermiş olduğu rahatlığıyla sürmemizden kaynaklanıyor. Dikkat ederseniz kendini iyi şoför olarak adlandiranların daha çok kazaya karıştıklarını görürsünüz. Halbuki, Trafikte en usta kişi aracı en dikkatli kullananlardır.


    Birde, Siz uykunuzu almış, ruh haliniz iyi durumda ve iyi bir sürücü olabilirsiniz fakat bu durum şu an trafikte seyir halinde olan binlerce insanın sizinle aynı durumda olduğu anlamına gelmiyor. Trafikte değişik ruh hallerine sahip, değişik tecrübelerde binlerce insan var. Bunların içinde gözleri açık şekilde uykuya dalanlarda dahil...


    Şoförlük hata yapmamaktan ibaret değildir. Hata yapan diğer sürücülerin hatasınıda telafi etmek gerekir. Bize makas atan ve ya bizimle yarışa giren bir kişiye vereceğimiz en güzel cevap ayağımızı gazdan çekerek yada ufaktan frene basarak onun bizi geçmesini kolaylaştırmaktır


    Hicbir aracı asla sağından geçmemeliyiz. Şerit değişirken, sollama yaparken, arada bir önümüzdeki trafik durumu kadar arkamizdaki trafiği de kollamalıyız. Bu bize, oluşabilecek her duruma karşı vereceğimiz doğru tepkiyle sadece kendimizin değil o an bizimle seyir halinde olan diğer araçtaki insanlarında hayatlarını kurtaracak doğru hareketi yapmamızı kolaylaştırır.


    Uzun yolda araç içindeki hava sıcaklığını bizi dinç tutacak şekilde ayarlamaliyiz. Kendimizi yada aracı kullanan kişiyi yorgun, dalgın ve rehavete kapılmış hissettiğimiz an, en uygun yerde durup küçük bir mola vermemiz hayatımızı kurtarabilir.


    Uzun yol şoförleri genelde 4 5 saat araç kullanıp dinlenmeye geçerler bildiğim kadarıyla ve iki şoförle çıkarlar yola. o yüzden 2 şoförle yola çıkmak en güzelidir. Mola yerine, şoför değişmeye yada uyumamıza 1-2 saat gibi bir süre varsa, bu süreyi sakız çiğneyerek, enerji içeceği, kahve veya bizi kendimize getirecek herhangi bir yöntemle aşabiliriz.


    Gideceğimiz yerdeki yakınlarımızın bize geçmiş olsun diyeceklerine, geç kaldın demelerini tercih ederim. O yüzden varış noktasına erken varmak yerine, geç ama güvenli bir şekilde varmak en guzelidir. Varsın o yolu başka bir şoför daha kısa bir sürede katetsin. Bunda bir sakınca yok.


    Vakit darlığından aklıma gelenleri nacizane kısaca yazdım bir hatam olduysa mazur görün. Sizlerinde söyleyecekleriniz var ise bu konuda, bilgi edinmek adına okumaktan keyif alacağıma emin olabilirsiniz Değerli Arkadaşlar.

    Seyyah

    Einmal editiert, zuletzt von Seyyah ()

  • Dikkatsizlik ve aşırı hız kazaların sebebi hız sınırlarına uyup dikkatli araç kullanıp gereksiz aksiyonlara girmese sürücüler böyle olmaz kısaca bilinçsiz araç kullanımından kaynaklı Rabbim hepimizi kazalardan belalardan korusun vefat edenlere Allah rahmet eylesin yakınlarına sabır versin

  • merhaba arkadaşlar hayırlı akşamlar hepinize nevşehir aksaray karayolu arasından bügün yol çok kalabalık küçük araçlar çok fena hatalı sollama yapıyor bazı yerlerde 2 sefer kafaya kafaya geldik RABBİM esirgesin kazadan trafik kazalarının baslıca sebebi yorgunluk uykusuzluk otobüs firmlarında ise kaza sebebi para hırsı çünkü şöförleri dinlendirmeden robot gibi yola gönderiyorlar 16 saat yol gidiyorsun 5 saat durup geri çıkıyorsun o 5 saat içinde duş mu alacan yemek mi yiycen istirahat mı edecen??yoksa otobüsün bakım işini mi yaptırcan dikkat ederseniz otobüs kazaları hep arkadan vurma artık kaza gördükçe yola gitmekten nefret eder oldunm inanın daha otogara varmadan nerdesin diyorlar cabuk gel geri gidicen diyorlar böyle zihniyetler olursa kazalar da bitmez tabii.