F1'i aşağı yukarı 95/96 yıllarından beri takip ederim yani son üç dört yıl öncesine kadar. O yıllar çocuktuk daha pilotlari hayranlıkla izlerdim. 2000' li yıllarda da çok sıkı takipçisiydim. Sonra değişen kurallar, yayın kanalı Vs. Derken peşini bıraktım. Heyecanı kalmamış gibi geliyor bana. Motor sesi bile değişti, zevk vermemeye başladı.
Araba Lobisi
06:30-08:15 (GFS Sabah)
09:00-10:00 (ECMWF Sabah)
12:30-14:15 (GFS Öğlen)
18:30-20:15 (GFS Akşam)
21:00-22:00 (ECMWF Akşam)
00:30-02:15 (GFS Gece)
-
-
Efsane Formula 1 müziği . Orta okula giderken serviste dinlerdim -
Aynı sınıfa mensup 2 aracın çarpışma testi ve sonuç olarak 20 yılda araba güvenliğinin geldiği nokta :
-
Nurburgring fatihi Japon efsanesinin; Japon kültürüyle değinilmiş güzel bir reklamı :
-
Türkiye'de en çok satılan 10 araba ve Euro Ncap çarpışma testleri :
1- Renault Megane Sedan : 5 yıldız
2- Fiat Egea : 3 Yıldız : Güvenlik paketli 4 yıldız : (Türkiye'de sedan baz donanımda 2 hava yastığı var. 3 yıldız bile alamaz. HB ve SW karoserde sıkıntı yok.)
3- Renault Clio : 5 Yıldız (Fakat güvenlik testi 2012, eski şartlara tabi)
4- Volkswagen Passat : 5 Yıldız
5- Honda Civic : 5 Yıldız
İlk test 4 yıldız fakat Honda bazı yenilikler yaparak tekrar teste çıkmak istedi. 4'den 5'e çıktı.
6- Toyota Corolla : 5 Yıldız (2019'da yeni kasaya geçildi.)
7- Hyundai i20 : 4 Yıldız : (Türkiye'de baz donanım dahil değil.)
8- Nissan Qashqai : 5 Yıldız
9- Ford Focus : 5 Yıldız
10- Peugeot 301 : 3 Yıldız
-
Şirketler düşünsün egeanin testini
-
Şirketler düşünsün egeanin testini
Aynı durum Volkswagen Polo ve Ford Fiesta içinde var abi. En üst donanımlarında dahi 2 airbag var. Hindistan'a giden arabalardan yolluyorlar.
Avrupa'da en kötü pakette bile 6 hava yastığı var. Bize bu muameleyi hak gören 2 markayı kınıyorum.
-
Aynı durum Volkswagen Polo ve Ford Fiesta içinde var abi. En üst donanımlarında dahi 2 airbag var. Hindistan'a giden arabalardan yolluyorlar.
Avrupa'da en kötü pakette bile 6 hava yastığı var. Bize bu muameleyi hak gören 2 markayı kınıyorum.
Ne kadar kınasan kına kardeşim mecburen alıyoruz alıyorlar kafamı çevirdiğim her yerde görüyorum artık.
-
Ne kadar kınasan kına kardeşim mecburen alıyoruz alıyorlar kafamı çevirdiğim her yerde görüyorum artık.
En çok üzüldüğümde o ya, bize ikincil muamele uygulamayan markalar dipte, uygulayanlar zirvede. Bilemiyorum neyi vadettiği için bu kadar satılabiliyor? Japon arabalarının gözünü seveyim.
-
Vintersaga hocam amerikalılar güvenlik konusunda çok daha hassas. onların yaptığı small overlap testleri var. ihss yapıyor sanırım. çok daha katılar bu konuda. onlara ulaşma şansınız var mı?
-
Vintersaga hocam amerikalılar güvenlik konusunda çok daha hassas. onların yaptığı small overlap testleri var. ihss yapıyor sanırım. çok daha katılar bu konuda. onlara ulaşma şansınız var mı?
Hocam bizdeki arabalar ABD'de, ABD'de ki arabalar bizde satılmıyor. Beklentilerimiz farklı..
Ama o 10 arabalık listeden :
Honda Civic : Good (İyi)
Ford Focus : Acceptable (Kabul Edilebilir)
almışlar.
Corolla ve Passat'ta teste girmişler bizdeki kasalardan farklı bir kasaya sahipler. İkiside Good(İyi) almışlar.
-
Yanılmıyorsam, Amerikan ve Avrupa standart crash testlerinde "hız" farklı.
Avrupa standartı 55 km. yanılmıyorsam.
Amerika da satılan araçların pasif güvenlik opsiyonları daha fazla sanırım. Birde motor olarak da Avrupa'ya göre fark üretilen güç konusunda.
Motor ve pasif güvenlik unsurları farklı olunca, aslına sadık kalınmaya çalışılsa bile, formal değişiklikler olabiliyor.
-
Vintersaga Volvo almak lazım
-
ilker.gunebakan Abi bildiğim kadarıyla önden çarpışmada 2 kurumda testi 64 km/h hızla gerçekleştiriyor, uzun yıllar boyunca tutulan istatistiklerle bu değerin ortalama olarak belirlendiğini duymuştum.
Ama bir istisna Euro NCAP yandan çarpma testini 50 km/h hızla yapıyor sanırım.
Tabi arabaların farklılıkları var tabi ki misal Avrupa'da Airbag açılma hızının alt limiti 20-25 km/h arasındayken ABD'de bu değer 15-20 km/h arasında.
-
Vintersaga Volvo almak lazım
Parayı bulursam gideceğim tek adres.
-
Crash test tarafını çok iyi bilmiyorum. Ama biraz bakınca, olay senin dediğin gibiymiş. Eyvallah bu arada
-
Volvo kesinlikle en iyisi. Olmadı Skoda'da baya iyi. Yalnız Vintersaga bence Ford Focus 2014 kabul edilemez,ne dersin? Araç çok fazla hasar almış ve bu durumda içerideki kişinin ne derece güvenli çıkacağı tartışılır gibi.
-
Volvo kesinlikle en iyisi. Olmadı Skoda'da baya iyi. Yalnız Vintersaga bence Ford Focus 2014 kabul edilemez,ne dersin? Araç çok fazla hasar almış ve bu durumda içerideki kişinin ne derece güvenli çıkacağı tartışılır gibi.
Hocam aldığı zarar fazla olsa bile yaşam kabinin içine çok önem veriyorlar. 2011'de Euro Ncap'ten 5 yıldız alsa da son şartlarda ne alabilirdi meçhul. Geçen sene kasa değiştirdi zaten, yeni kasa 5 yıldızı kaptı. ABD IIHS testinde de eski kasası kabul edilebilir not almıştı.
Volvo bu işin piri tabiki; hatta Euro Ncap'e danışmanlık veriyor diye biliyorum. Standartları belirleyen bir marka, en iyisiler.
Premium segmentte Mercedes-Benz, Volvo ve Lexus bu konuda çok iyi. Mesela yurdumuzda pek satılmayan Lexus'u da yollarda görmeyi çok arzuluyorum.
-
Mesela yerli oto projesinde SAAB'ın alınmasını çok isterdim; sıfırdan marka yerine SAAB olarak üretip pazarlamak çok güzel olabilirdi. Inanilmaz güzel bir otomobil kültürüne sahipler. Zaten platformunu alıp üzerinde geliştirme yapılıyor, keşke markaya sahip olabilseydik. Marka silindi gitti...
Yollarda eski bir 9-3 veya 9-5 görünce içim hala kıpır kıpır oluyor.
-
Vintersaga hocam sağolun videolar için. bana amerikalıların yaptıkları small overlap testi daha güvenilir geliyor nedense.