Araba Lobisi


  • Vintersaga hocam amerikalılar güvenlik konusunda çok daha hassas. onların yaptığı small overlap testleri var. ihss yapıyor sanırım. çok daha katılar bu konuda. onlara ulaşma şansınız var mı?

    Hocam bizdeki arabalar ABD'de, ABD'de ki arabalar bizde satılmıyor. Beklentilerimiz farklı.. :)


    Ama o 10 arabalık listeden :


    Honda Civic : Good (İyi)



    Ford Focus : Acceptable (Kabul Edilebilir)




    almışlar.


    Corolla ve Passat'ta teste girmişler bizdeki kasalardan farklı bir kasaya sahipler. İkiside Good(İyi) almışlar.




    There was a time when more meant better. When everything meant everything. Times change...



  • Vintersaga


    Yanılmıyorsam, Amerikan ve Avrupa standart crash testlerinde "hız" farklı.

    Avrupa standartı 55 km. yanılmıyorsam.


    Amerika da satılan araçların pasif güvenlik opsiyonları daha fazla sanırım. Birde motor olarak da Avrupa'ya göre fark üretilen güç konusunda.

    Motor ve pasif güvenlik unsurları farklı olunca, aslına sadık kalınmaya çalışılsa bile, formal değişiklikler olabiliyor.

  • ilker.gunebakan Abi bildiğim kadarıyla önden çarpışmada 2 kurumda testi 64 km/h hızla gerçekleştiriyor, uzun yıllar boyunca tutulan istatistiklerle bu değerin ortalama olarak belirlendiğini duymuştum.


    Ama bir istisna Euro NCAP yandan çarpma testini 50 km/h hızla yapıyor sanırım.


    Tabi arabaların farklılıkları var tabi ki misal Avrupa'da Airbag açılma hızının alt limiti 20-25 km/h arasındayken ABD'de bu değer 15-20 km/h arasında.

    There was a time when more meant better. When everything meant everything. Times change...



  • Volvo kesinlikle en iyisi. Olmadı Skoda'da baya iyi. Yalnız Vintersaga bence Ford Focus 2014 kabul edilemez,ne dersin? Araç çok fazla hasar almış ve bu durumda içerideki kişinin ne derece güvenli çıkacağı tartışılır gibi.

  • Volvo kesinlikle en iyisi. Olmadı Skoda'da baya iyi. Yalnız Vintersaga bence Ford Focus 2014 kabul edilemez,ne dersin? Araç çok fazla hasar almış ve bu durumda içerideki kişinin ne derece güvenli çıkacağı tartışılır gibi.

    Hocam aldığı zarar fazla olsa bile yaşam kabinin içine çok önem veriyorlar. 2011'de Euro Ncap'ten 5 yıldız alsa da son şartlarda ne alabilirdi meçhul. Geçen sene kasa değiştirdi zaten, yeni kasa 5 yıldızı kaptı. ABD IIHS testinde de eski kasası kabul edilebilir not almıştı.


    Volvo bu işin piri tabiki; hatta Euro Ncap'e danışmanlık veriyor diye biliyorum. Standartları belirleyen bir marka, en iyisiler. :)


    Premium segmentte Mercedes-Benz, Volvo ve Lexus bu konuda çok iyi. Mesela yurdumuzda pek satılmayan Lexus'u da yollarda görmeyi çok arzuluyorum.

    There was a time when more meant better. When everything meant everything. Times change...



  • Mesela yerli oto projesinde SAAB'ın alınmasını çok isterdim; sıfırdan marka yerine SAAB olarak üretip pazarlamak çok güzel olabilirdi. Inanilmaz güzel bir otomobil kültürüne sahipler. Zaten platformunu alıp üzerinde geliştirme yapılıyor, keşke markaya sahip olabilseydik. Marka silindi gitti...


    Yollarda eski bir 9-3 veya 9-5 görünce içim hala kıpır kıpır oluyor.

    There was a time when more meant better. When everything meant everything. Times change...



    Edited once, last by Vintersaga ().

  • Formula 1 yeni sezonda ilk yarış öncesi sıralama turuna yine Mercedes damga vurdu. 1. Sırada Lewis Hamilton, 2. sırada Valtteri Bottas, 3. sırada Vettel olarak başlayacak yarın yarış. Gizli favorim Max Verstappen 4. sırada başlayacak. Honda motorunun faydalarını erken görmeye başladı Red Bull takımı :)

  • Formula 1 yeni sezonda ilk yarış öncesi sıralama turuna yine Mercedes damga vurdu. 1. Sırada Lewis Hamilton, 2. sırada Valtteri Bottas, 3. sırada Vettel olarak başlayacak yarın yarış. Gizli favorim Max Verstappen 4. sırada başlayacak. Honda motorunun faydalarını erken görmeye başladı Red Bull takımı :)

    Hocam Albert Park ı seviyor mercedes birde üstüne Ham in de gerçekten iyi olduğu 2-3 pistten biri olunca rekor kaçınılmaz oldu. Genelde Avustralya yı alan sene sonunda da şampiyon oluyor fakat hele bir avrupaya gelsin bakalım araçlar arasındaki farklar ne tam anlayalım. Bu sene antremanları fazla takip edemedim ama geçen seneye kıyasla kafadaki takımlar aşağı yukarı aynı oranda gelişmiş pole zamanında hatta orta sıra ve altı takımlarda 1.5-2 saniyeye varan gelişmeler var. bu sezon iki şey yine canımızı acıtacak gibi Amg Mercedes in baskınlığı, efsane Williams ın rezilliği geçen seneye göre bırakın gelişmeyi geriye gitmiş takım. Yarın orta hamur (yeni kodunu bilemiyorum) yarış temposunu merak ediyorum ferrarinin

  • dayko hocam en merak ettiğim isim Max Verstappen bu sezon. Daniel Ricciardo'nun ayrılmasıyla artık tüm gözler onun üstünde Red Bull'da. Geçen sezonda malum birbirlerini çok yaktılar. Ama sezon sonu Vettel alacak bence şampiyonluğu. Çok gidip gelen ve keyifli bir sezon olacak.

  • @ahmet45 geçen sezon ricciardo'nun renault ya geçişi kesinleşince biliyorsunuz 2 yarış yarıştırmadılar adamı motor arızası cart arızası curt arızası. Max vallahi ne yalan söyleyeyim seviyorum o cahil cesareti ataklarını. Eski F1 i hatırlatan bir o ataklar bir de tabiki Kimi kaldı. Bu sene merak ediyorum onu da Sauber'le Vettel kısıtlaması olmadan kafasına göre yarışacak, 2.Lotus dönemi olur mu biraz zor ama süprizleri seviyor. Hocam Vettel aslında komplike bir pilot gibi görünsede baskı altında sürekli hata yaptı. Meşhur 11 Kanada Gp sinde Button a verdi spin atarak ya 6-7 virajda gerçi çok uzağa gitmeden de geçen sene 3 yarışta bariz hatalar yaptı. Hamilton ise rüzgarı arkasına aldı mı gaza geldi mi kan görmüş köpek balığı gibi saldırıyor. 34 yaşında 5 şampiyonluk hepsi istiyor Msc yi geçmek bunun içinde fazla zamanı kalmadı 4 sene yarışsa daha 1 sene şampiyon olmadan geçirebilir en fazla. Dominasyon olmasında şu 07-08 iki sezon da olduğu gibi son virajda şampiyonluk değişen sezon olsa tadından yenmez değil mi
    Bu arada bu konuya yazıyorum 2 dir F1 ile ilgili ama doğru mu ediyoruz yanlış mı ediyoruz bilgi verirse yetkili arkadaşlar sevinirim