Deprem Bildirim Konusu

Meteorolojik Model Güncelleme Saatleri
06:30-08:15 (GFS Sabah)
09:00-10:00 (ECMWF Sabah)
12:30-14:15 (GFS Öğlen)
18:30-20:15 (GFS Akşam)
21:00-22:00 (ECMWF Akşam)
00:30-02:15 (GFS Gece)

  • İnegöl fayında gerçekleşen son deprem izi bulunmuş. Hoca güzel emek veriyor. Makale altında yayınlayıp onay gelirse paylaşacakmış sanırsam. PergamoN İnegöl fayında daha önce maksimum kaç büyüklüğünde ve ne zaman gerçekleştiğini bildiğiniz bir deprem var mı hocam?

    Mustafa Kemal ATATÜRK 1881-19∞

    Einmal editiert, zuletzt von sura16 ()

  • sura16 inegöl’deki fay zonu kısa bir takım faylardan oluşuyor (fay zonu) olarak haritalanmış MTA’dada ,bir kısmı normal fay bir kısmı ise sol yanal atım yapıyor,son büyük deprem tarihini bilmiyorum ,tarihsel dönem kayıtlarıda gerçeği yansıtmıyor olabilir, inegöl depremleri mevcut ama paleosismoloji çalışması yapmadan yorum yapmak imkansız.Son deprem izi bulunup yaşlandırma yapılması lazım.

  • Hava_Forum

    Kargapazarı segmenti çalışmaları;

    Kuzey Anadolu Fay Zonu (KAFZ) Yedisu Havzası'nın doğusu ile Karlıova üçlü eklemi arasında 55 km uzunluğa sahiptir. KAFZ bu bölgede iki segmente ayrılmıştır. Batıda bulunan Elmalı segmenti, Yedisu Havzası'nın doğusundan başlayıp Kızılçubuk köyüne kadar 30 km devam eder. Bu segment üzerinde 1949 yılında Ms=6.7 büyüklüğünde bir deprem meydana gelmiştir. KAFZ'nun en doğu segmenti olan Kargapazarı segmenti batıda Kızılçubuk köyünden başlar ve Karlıova üçlü eklemine kadar devam eder. 25 km uzunluğundaki bu fay kesiminin doğrultusu K65-70B arasında değişir. Kargapazarı segmenti üzerinde yapılan arazi gözlemlerinde doğrultu atımlı fay sistemi ile ilgili pek çok morfotektonik yapı gözlenmiştir. Ötelenmiş dereler, basınç sırtları, fay şevleri bu fay kesiminin haritalanmasında kullanılmıştır. Ayrıca fay zonuna yakın yerlerde ana kol veya ikinci kollar üzerinde sıcak su çıkışı ve traverten oluşumu görülmektedir. Segmentin doğu ucunda Yoncalık köyünün bulunduğu alan fay etkisi ile açılmış bir havzadır. Havzayı sınırlayan güney kol Karlıova üçlü ekleminden batıya doğru süreklilik gösterirken, kuzeydeki kolda süreklilik gözlenememiştir. Bu yüzden havzanın fayın sağa sıçraması ile açıldığı, ancak daha sonra kuzey kolun terk edilerek hareketin güney kol tarafından karşılandığı düşünülmektedir. Kargapazarı segmentinin batısında yer alan Elmalı segmentinin 1949 yılında, doğusunda yer alan Varto fayının ise 1966 yılında kırıldığı bilinmektedir. Bölge halkı, 1949 ve 1966 depremlerinde Kargapazarı segmenti üzerinde yüzey kırığı gelişmediğini belirtmiştir. Bu nedenle Kargapazarı segmentinin bir sismik boşluk olması mümkündür. Bu segmentin özelliklerini, tarihçesini ve üzerinde meydana gelmiş son depremi belirlemek amacı ile Yoncalık Havzası’nı güneyden sınırlayan kol üzerinde iki adet fay kazısı çalışması yapılmıştır. Hendek duvarlarında belirlenen yapısal ve stratigrafik ilişkilerin değerlendirilmesinden yola çıkılarak Yoncalık-1 hendeğinde üç, Yoncalık-2 hendeğinde bir (olası iki) olay ön bulgusuna varılmıştır. Bu segment üzerinde daha önce yüzey kırığına yol açmış depremlerin varlığı hendeklerde belirlenmiştir. İlk yorumlara göre hendek duvarlarında çok genç bir olay olmadığı düşünülmektedir. Ayrıca 1949 ve 1966 depremlerinde yüzey kırığı gelişmemiş olması,

    Kargapazarı segmentinin bir sismik boşluk olma ihtimalini güçlendirmektedir. C14 ve OSL için alınan örneklerin yaşlandırma çalışmaları devam etmektedir. Bunun yanında 1966 Varto depremlerinin sismik kayıtları yeniden değerlendirilecek ve yüzey kırığı oluşturmayan bir depremle (1966b) segment üzerindeki enerjinin boşalıp boşalmadığı araştırılacaktır. Bu veriler Kargapazarı segmentinin tarihçesinin anlaşılması dışında Karlıova üçlü ekleminin davranışı hakkında önemli bilgiler sağlayacaktır.


    2008’den bir makale (Taylan sançar,Cengiz zabcı,H.Serdar akyüz,Volkan karabacak)


    Kargapazarı segmentinin uzunluğu dikkate alındığında üreteceği max deprem 5.9Mw değil,Fayın geçmiş deprem davranışı bilinmediği için yorum yapmakda güç.Depremlerin episantr noktaları (afad,kandilli,emsc) hafif güneyli insar verilerinde kırılma daha kuzeyde gerçekleşmiş (kargapazarı fayında) tabi o insar verilerine 5.6Mw’lik deprem dahil değildi yeni sentinel uydu geçişi olup insar verisi çıkarırlarmı bilemiyorum,Okla gösterdiğim yer kırılan kesim.

  • Yedisu Havzasının doğusu ile Karlıova üçlü eklemi arasında Kuzey Anadolu Fay Zonu (KAFZ)’nun uzunluğu 55 km dir. KAFZ bu bölgede iki ayrı segment olarak düşünülmüştür. Birincisi üzerinde 17 Ağustos 1949 depreminin meydana geldiği Elmalı segmenti, ikincisi ise Elmalı segmentinin doğusu ile Karlıova üçlü eklemi arasında kalan Kargapazarı segmentidir. Bu çalışmada 1949 Elmalı depreminin yüzey kırığı ve Kargapazarı sismik segmentinin geometrisi arazi çalışmaları ile birlikte hava fotoğrafları, 1:25.000’lik sayısal yükseklik modelleri ve yüksek çözünürlüklü ASTER, LANDSAT uydu görüntüleri birlikte değerlendirilerek ortaya konulmuştur. Ayrıca 1949 depreminde yüzeyde meydana gelen deformasyonların ve Kargapazarı segmentindeki morfolojik bazı yapıların LIDAR ile detaylı mikrotopoğrafya haritaları yapılmıştır.

    Elmalı segmenti Yedisu Havzasının doğusunda başlar ve Elmalı vadisi boyunca Kaynarpınar köyüne kadar devam eder. K70B / D-B doğrultusunda ve 30 km uzunluğunda olan Elmalı segmenti, arazide gözlenen yüzey kırığı geometrisine bağlı olarak iki alt segmente ayrılmıştır. Batıda bulunan Dinarbey segmenti Yedisu Havzasının güneyindeki Şenköy'den başlar ve Dinarbey köyünün batısına kadar K70B / D-B konumlu olarak 15 km devam eder. Birbirlerine yaklaşık paralel üç koldan meydana gelmiştir. Doğuda bulunan Kaynarpınar segmenti ise Dinarbey köyü doğusu ile Ilıpınar köyü arasında doğu-batı konumlu olarak 15 km uzanır. Bu kırık hattı üzerinde yapılan arazi çalışmalarında gerek 1949 depreminde meydana gelmiş gerekse uzun dönemli fay aktivitesine bağlı olarak oluşmuş morfolojik unsurlar gözlenmiştir. Elmalı segmentinin geometrisi, Yedisu sismik boşluğunun doğudaki sınırı olması nedeniyle oldukça önemlidir.

    Kargapazarı segmenti ise K65-70B doğrultusunda, Kızılçubuk köyü ile Kargapazarı köyünün kuzeyi arasında yer alır. Segment bazen çift kol halinde 25 km uzunluğa sahiptir. Ötelenmiş dereler, sıcak su kaynakları, çöküntü alanları bu segmentin geometrisinin belirlenmesinde kullanılan jeomorfolojik unsurlardır. Bu segment üzerinde yakın geçmişte bir depremde oluşabilecek herhangi bir yapı gözlemlenmemiştir. Bölgede yaşayan insanlar 1949 depreminde bu segment üzerinde bir yüzey kırığı oluşmadığını belirtmişlerdir. Bu segmentin doğusunda bulunan Varto fayı üzerinde 1966 yılında deprem olduğu bilinmektedir. 2005-2007 yılları arasında meydana gelen Karlıova depremlerinin bir kısmı bu segment üzerinde olmasına rağmen fay üzerindeki enerjiyi boşaltacak büyüklükte değillerdir. Dolayısı ile Kargapazarı segmentinin deprem üretme potansiyeli olduğu söylenebilir.

    (Taylan sançar,Cengiz zabcı,H.Serdar akyüz,Volkan karabacak)

  • sura16 insar verisi; interferometrik yapay açıklıklı radar tekniğinin jeodezide kullanılması son yıllarda teknolojininde gelişmesiyle her önemli deprem sonrasında kullanılmaya başlanıldı.

    InSAR tekniği yardımıyla; herhangi bir bölgeye ait orta çözünürlükte ve doğrulukta SYM (Sayısal
    Yükseklik Modeli), herhangi bir bölgedeki herhangi bir nedenden dolayı oluşabilecek
    deformasyon hassas bir şekilde belirlenebilir. Bu deformasyon alanıyla yırtılmanın (kırılmanın) nerede gerçekleştiğini belirleyebiliyorsun. 5.9 Ve 5.5Mw depremlerin episantr'ları güneyde görünmesine rağmen insar'da deformasyon daha kuzeyde, kırılma kuzeyde gerçekleşmiş yani.

    d333c54.png
    Nevada depreminin interferogramı mesela çift kırılma gerçekleşmiş artçı deprem etkinliği ilede uyumlu;

    7ab5f07e79b02d374ec41.jpg

    Yine örnek Malatya/doğanyol depremi özellikle kış aylarında kar örtüsüde olduğu zaman doğu anadoluda meydana gelen depremlerin insar verileri çok sağlıklı olmuyor ;

    Kısaca uydu görüntüleriyle bölgede meydana gelen deformasyon/yer değiştirmenin belirlenmesi.