Havaforum Uçuş Kulübü

Meteorolojik Model Güncelleme Saatleri
06:30-08:15 (GFS Sabah)
09:00-10:00 (ECMWF Sabah)
12:30-14:15 (GFS Öğlen)
18:30-20:15 (GFS Akşam)
21:00-22:00 (ECMWF Akşam)
00:30-02:15 (GFS Gece)
  • Türk Yıldızları ve THY'nin Boeing 777 uçağı, TEKONFEST İstanbul kapsamında birlikte uçuş gerçekleştirdi.

    Türkiye Teknoloji Takımı (T3) Vakfı ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından İstanbul Yeni Havalimanı'nda gerçekleştirilen TEKNOFEST İstanbul Havacılık, Uzay ve Teknoloji Festivali ikinci günü de heyecan verici gösterilerle devam ediyor.

    Etkinlikler kapsamında Türk Yıldızları 2010'dan itibaren modernize edilen 7 adet NF-5 2000 jetiyle, THY'nin Boeing 777 uçağı festival alanı üzerinde kol düzeninde uçuş gerçekleştirdi.

    Ziyaretçiler büyük bir ilgiyle takip ettikleri uçuşu, cep telefonları ve kameralarıyla kayıt altına aldı.

    Katılımcıların alkışlarla karşılık verdiği gösteride, uçakların birbirlerine çok yakın uçtukları görüldü.



  • Avustralya'da uçak denize iniş yaptı.Uçakta bulunan 35 yolcu ile 12 mürettebat kazadan sağ kurtuldu.



    Avustralya'nın kuzeyinde bulunan Mikronezya'daki Chuuk Havalimanı'na iniş yapmak isterken pisti ıskalayan bir yolcu uçağı lagüne indi. Papua Yeni Gine'nin Niugini Havayollarına ait uçağın sosyal medyada dolaşan fotoğraflarında hemen sahilin ilerisindeki sığ suya oturduğu görülüyor.


    2c2bade607f568.jpg


    Uçaktaki 35 yolcu ile 12 mürettebatın hiçbirinin hayati durum teşkil eden bir yarasının bulunmadığı açıklandı. BBC'ye açıklama yapan Chuuk Havalimanı müdürü Jimmy Emilio, "Uçak pistten yaklaşık 150 metre ilerideki lagüne indi." dedi. YOLCULARDAN DURUMU AĞIR OLAN KİMSE YOK Emilio, henüz kazanın nedeninin belirlenemediğini de söyleyerek, "İncelemeler yarın erken saatte başlayacak ama şu an havalimanı olağan akışına devam ediyor" şeklinde konuştu.


    5c019196d836172484d45bc3.jpg


    Havalimanı müdürü hastaneye kaldırılan yolculardan bazılarının hafif yaralı olduğunu da açıkladı. Denize düşen uçak, ada devleti Mikronezya'nın Pohnpei adasından Papua Yeni Gine'ye uçuyordu.


    http://www.ensonhaber.com/avus…ak-denize-inis-yapti.html

  • Pegasus uçağında arıza: Acil iniş yaptı Pegasus Hava Yollarına ait uçak, Zagreb'e acil iniş yaptı.


    13.45'te Sabiha Gökçen Havalimanı'ndan hareket eden Pegasus Hava Yollarına ait uçak, Zagreb'e acil iniş yaptı. 16.30'da Paris'te olması planlanıyordu. Uçağın içerisinin duman dile dolmasından dolayı yolcular zor anlar yaşadı.


    pegasus_6266.jpg


    http://www.ensonhaber.com/ucak-motorunda-ariza.html

  • İran’da düşen iş jetinin kokpit ses kayıtları yayınlandı


    Kaptan Pilot, Beril Gebeş’in son anlarda tehlikenin farkına varıp panik olan yolculara, 'Korkmanıza gerek yok, problem yok' diye sakinleştirmeye çalıştığı da ortaya çıktı. 12 Mart’ta meydana gelen kazada kaptan pilotu Beril Gebeş, ikinci pilotun Melike Kuvvet’in kullandığı Başaran Holding’e ait TC-TRB tescilli Bombardier Challenger 604 tipi iş jeti, İran’da düşmüş, kazada Hüseyin Başaran’ın kızı Mina Başaran ile 7 arkadaşının da olduğu 11 kişi yaşamını yitirmişti.


    Ön raporda kayıtların senkronizasyonu söz konusu. Uçağın verilerini kaydeden FDR (Flight Data Recorder-Uçuş Veri Kayıt) bilgileri ile kokpitteki konuşmaları alan CVR (Cockpit Voice Recorder-Kokpit Ses Kayıt) kayıtları zaman olarak ekipler tarafından örtüştürüldü.


    Kaptan Beril Gebeş ile yardımcı pilot Melike Kuvvet'in telsize basma parametrelerine göre konuşmalar ayırt edildi.


    f65e94da835dcb0.jpg


    İşte saniye saniye facia böyle geldi


    14:31:47:Kaptan Beril Gebeş:3.8 seviye 38 bin (feet) tırmanma

    14:31:49:BG:Vertical speed ile tırmanıyorum

    14:31:53:Ting diye tek bir uyarı sesi geliyor. Single chime denilen uyarı geliyor.İki pilotun arasındaki göstergelerde 10 Knotluk fark var.

    14:31:55: BG:Allah Allah,seninki ile benimki süratleri farklı

    14:32:17:TC-TRB kuyruk tescili ile hava trafik kontrolörüne 38 bin feete tırmanış istiyorum

    14:32:22:BG: Check listi açar mısın?-(Arıza meydana geldiğinde pilotlar check-liste gider.Yapılması gerekenler, her bir arıza için check-listde yazar).

    14:32:24:Kule tırmanışa izin veriyor

    14:32:43:Sesten anlaşıldığına göre uçakta takat düşüşü var.Motorda bir takat azalması var.Gaz kesmişler.

    14:33:47:Tekli bir uyarı sesi.Uyarı mesajı gelmiş

    14:33:01:BG: Seviyeyi muhafaza edelim. Check-listi açalım

    14:33:05:İkinci pilot Melike Kuvvet check-listte o başlığı açıyor ve okumaya başlıyor.

    14:33:07:Tekrar bir uyarı mesajı geliyor

    14:33:05:MK tekrar başlığı okuyor

    14:33:16:BG:37 bin feet istiyor

    14:33:31:Seviye uyarısı geliyor

    14:33:33:Gaz kesmeye benzeyen bir ses duyuluyor

    14:33:38: Süratle ilgili çeşitli kaygıları var onun hakkında iki pilot konuşuyor

    14:33:39:BG: İkimizin sürati aynı değil

    14:33:47:MK Check-listdeki tanımlamaları okuyor

    14:33:53:Uçağın aşırı sürat aşımında verdiği sesli ikaz duyuluyor(Burası en önemli gelişme)

    14:34:02:MK:Benim süratim düşüyor

    14:34:10:pilotlar kontrolörden seviye 3.7 yani 37 bin feete alçalma talep eder


    14:34:23:MK:Kaptanım burnu ezin.Siz ezmiyorsunuz burnu(Stall olduğunda uçağın burnunu aşağı vermek gerektiği için Melike Kuvvet, Beril Gebeşi uyarıyor)

    14:34:23:Süratle ilgili problem olduğundan kokpit ekibi hem fikir oluyor

    14:34:32:Arıza ile ilgili uçağın kitapçığına bakıyorlar

    14:34:36:Melike Kuvvet check-list maddelerini uygulamaya başlıyor

    14:34:37:Sürat aşımı ikaz sesi geliyor 20 saniye boyunca geliyor(sürat aşımı uçaklar için çok tehlikelidir.Yapısal hasara sebep olabilir. Üreticinin izin verdiği maksimum süratin üzerine geçilirse parça kopması olabilir)

    14:34:37:Pilotlar hava trafik kontrolöründen arıza nedeniyle 3.7.0a alçalma talep ediyor

    14:34:38:BG:Bir dakika için lütfen bekleyin

    14:34:40:BG:problem yok(yolculara söylüyor)

    14:34:45:BG ikinci pilottan hava trafik kontrol merkezine seviye alçalma talep etmesini istiyor.3.4.0 talep etmesini söylüyor

    14:34:45:Kule uçağa seviye 3.8.0ı(38 bin feette) muhafaza edin diyor

    14:35:46:Düşen sürat nedeniyle kaygılanıyorlar

    14:34:46:Oto pilotun attığının sesi duyuluyor.(Ya kendileri atıyor ya da oto pilot kendisi çıkıyor)

    14:34:52:TC-TRB kuleden 3.7.0a(37 bin feet) alçalma talep ediyor

    14:34:54:BG: 85'deyiz diyor(muhtemelen motor takatıyla ilgili)

    14:34:57:kule uçağa alçalmayı serbest kılıyor

    14:34:57:Stall warning uyarısı ve stick shaker meydana geliyor. Uçak Stalla giriyor.Yani süratsiz kalıp havada tutunamıyor. Stall uyarısı ve lövyenin sallanması başlıyor.(Uçak stalla girdiğinde uyarmaya başlar lövye vibrasyona girerek tepki veriyor)

    14:35:01:BG:85 N1de benimki(Motor devri)

    14:35:00: Stall uyarısı ve lövye vibrasyonu

    14:35:04: Stall uyarısı ve lövye vibrasyonu

    14:35:06:MK:Bırak!neden burnu tutuyorsun

    14:35:07: Stall uyarısı ve lövye vibrasyonu

    14:35:13:Seviye uyarısı var

    14:35:15: Stall uyarısı ve lövye vibrasyonu

    14:35:16:BG:Ben tutmuyorum!Kendi kendine oluyor(Kumanda almıyor gibi yorumlanabilir)

    14:35:20: Stall uyarısı ve lövye vibrasyonu

    14:35:21:MK:Niye çekiyorsun anlamıyorum(çekmemesi gerekiyor burnu aşağı doğru iterek vermesi lazım.Burnu alçaltması lazım)

    14:35:23: Stall uyarısı ve lövye vibrasyonu

    14:35:26:MK:Napabilirim

    14:35:28:lövye vibrasyonu benzeri ses duyuluyor

    14:35:32: Stall uyarısı ve lövye vibrasyonu

    14:35:33:BG:Bana bir şey ver

    14:35:36: Stall uyarısı ve lövye vibrasyonu

    14:34:37:Uçak kuleye 3.4.0a alçalma talep eder

    14:34:40:MK:İrtifa kaybediyoruz

    14:34:40:Lövye vibrasyonu benzeri ses

    14:35:44: Lövye vibrasyonu sesi

    14:35:47:BG yolculara: korkmanıza gerek yok,problem yok diyor

    14:35:49: Stall uyarısı ve lövye vibrasyonu

    14:35:52: Stall uyarısı ve lövye vibrasyonu

    14:35:53:BG:Flight directorleri alır mısın?

    14:35:56: Stall uyarısı ve lövye vibrasyonu

    14:36:01:N1 gitti(Motor devir göstergeleri kaybolduğu yorumlanıyor)

    14:36:05: Stall uyarısı ve lövye vibrasyonu

    14:36:09: Stall uyarısı ve lövye vibrasyonu

    14:36:12: Stall uyarısı ve lövye vibrasyonu

    14:36:15: Stall uyarısı ve lövye vibrasyonu

    14:36:22: Stall uyarısı ve lövye vibrasyonu

    14:36:36: Stall uyarısı ve lövye vibrasyonu

    14:36:45:N1 gitmesiyle ilgili kaygılanıyorlar onunla meşgul oluyorlar

    14:37:17:Üçlü uyarı sesi geliyor

    14:37:24:Üçlü uyarı sesi geliyor

    14:37:27:Üçlü uyarı sesi geliyor

    14:37:29:Sentetik bir ses duyulur motor yağı ikazı veriyor.Düşük yağ ikazı geliyor. Uçak yağ ikazı veriyor. (İhtimallerden biri yağ kaçağı var)

    14:37:37.tekli uyarı sesi

    14:37:49:tekli uyarı sesi

    14:37:54:üçlü uyarı sesi

    14:37:56:Kokpit ses kayıtları bitene kadar stall uyarı ve lövye vibrasyonu devem eder

    14:37:57:TC-TRB emergency deklere eder

    14:38:00: Kokpitte tek bir uyarı sesi

    14:38:49:Uçak irtifa kaybetmeye devam ediyor

    14:40:58:Uçak İranlı kontrolörün radarında kayboluyor.O sırada yakın bir noktada uçağı gören bir yolcu uçağının pilotundan TC-TRBye çağrı yapmasını talep ediyorlar. Yolcu uçağı pilotu çağrı yaptığını yanıt alamadığını kendi sistemlerinde,TC-TRBnin hızlı bir irtifa kaybını gördüğünü bildiriyor.

    Bara döda fiskar följer strömmen...



  • Uçak kullanmak gerçekten farklı bir algı gerektiyor (benim gibi anlamayanlar için) Savaş oyununda bile ilk birkaç ay stall durumundan hep yere çakılıyordum.

    soru-isareti(1).jpgBir ihtimal daha var...

  • Uçuş kulübü için yarın büyük gün, dünyanın sayılı hava alanlarından biri açılacak. Bu havaalanı ülkemiz için çok önemli bir havaalanı yılda 200 milyon yolcu kapasitesi ile dünyada 1 numara olacak..

    VATAN NE TÜRKİYE’DİR TÜRKLERE NE TÜRKİSTAN VATAN BÜYÜK VE MÜEBBET BİR ÜLKEDİR TÜRKLERE TURAN

  • Bu gördüğünüz fotoğrafı ben 20 Mayıs 2016 tarihinde İstanbul Atatürk Havalimanı'na uçak iniş yaparken çekmiştim. Ajanslara sattıktan sonra tüm internete yayıldı tabi fotoğraf. Üzücü bir kazaydı Allah rahmet eylesin.

  • Uçuş kulübü için yarın büyük gün, dünyanın sayılı hava alanlarından biri açılacak. Bu havaalanı ülkemiz için çok önemli bir havaalanı yılda 200 milyon yolcu kapasitesi ile dünyada 1 numara olacak..

    Senin vasıtanla demiş olalım; yarın herkesi bu konuya bekleriz o zaman abi.. :)

    Bara döda fiskar följer strömmen...



  • Arkadaşlar bildiğiniz gibi THY her geçen ay büyüyor ve bu yüzden müşterilerin isteklerine olabildiğince optimum çözümler üretmek için filosunu da büyütüyor. Güncel olarak sipariş için masaya oturduğu uçak modelleri; A350-900(30 Adet) ve B787-9(40 Adet) modelleri. Bunlar da yoğun hatların ihtiyaçlarını karşılayabilecek uçaklar fakat niçin THY bir A380 ya da B747 modelini yolcu taşıyarak kullanmıyor ? Etihad veya Emirates gibi niçin lüksleştirmiyor ? En azından piyasada marka algısını yükseltecek hamleler yapmış olur. Bir A380 modelinde bayrağımızın havalandırılmasını çok isterim şahsen.

    a380 etihad emirates ile ilgili görsel sonucu

  • Endonezya’da, içinde 188 yolcu ve mürettebatın bulunduğu uçak denize düştü


    Endonezya’da, içinde 188 kişinin olduğu yolcu uçağı denize düştü.


    Ulusal Arama ve Kurtarma Kurumu (BASARNAS), Lion Havayollarına ait Boeing 737 MAX 8 tipi yolcu uçağının, başkent Cakarta'dan Sumatra Adası'ndaki Pangkal Pinang kentine gitmek üzere kalkış yaptıktan kısa bir süre sonra düştüğünü açıkladı.


    808x454_cmsv2_e12d46b9-15da-5899-97ad-dc49a64ddca9-3404450.jpg


    Yerel saatle 06.20’de havalanan uçak ile 06.33'te radar bağlantısının kesildiği, uçağın düştüğü bölgeye arama kurtarma ekipleri sevk edildiği belirtildi.



    Endonezya Ulusal Arama ve Kurtarma Kurumu Başkanı Muhmmed Syaugi, düzenlediği basın toplantısında, "Kazada kurtulan olup olmadığını bilmiyoruz. Dua ve umut ediyoruz ancak kurtulan var mı yok mu bunu teyit etmek mümkün değil" diye konuştu.


    Endonezya Ulaştırma Bakanlığı, uçakta 181'i yolcu ve 7'si mürettebat olmak üzere toplam 188 kişinin bulunduğu bilgisini paylaştı.

    Ulusal Arama ve Kurtarma Kurumu Sözcüsü Sutopo Purwo Nugroho da uçaktaki yolculardan birinin bebek ikisinin de çocuk olduğunu aktardı.


    Kaza sonrası bölgeye çok sayıda uzman dalgıç gönderilirken ekiplerin bazı yolcuların cansız bedenine ulaştığı belirtildi.


    808x481_cmsv2_26eec2ca-6bbd-5b5f-9289-410fed8fd00b-3404450.jpg


    Tekne ve helikopterlerin de görev aldığı arama kurtarma faaliyetleri devam ediyor.


    Kaza haberinin ardından Depati Amir Havaalanı'na gelen yolcu yakınları, gözyaşlarına boğuldu.


    Uçağın enkazının Java Adası'nın 15 kilometre kadar kuzeyinde denizin 30 ile 35 metre derinliğinde olduğu öngörülüyor.Yetkililer, önceliklerinin kara kutuya ulaşmak olduğunu belirtirken Endonezya Hava Ulaştırma Birimi yetkilisi, pilotların kalkıştan çok kısa bir süre sonra piste geri dönmek için izin istediklerini aktardı. Lion Havayolları CEO'su Edward Sirait, kaza ile ilgili yaptığı açıklamada, "Uçakta teknik bir sorun olduğu rapor edilmiş ancak çözülmüştü ki Cakarta'dan Denpasar'a uçuş gerçekleştirdi" ifadelerini kullandı. Bir hava ulaşım birimi yetkilisi de uçakta 23 üst düzey hükümet yetkilisinin bulunduğunu açıkladı.


    Kaynak : https://tr.euronews.com/2018/1…lundugu-ucak-denize-dustu

    Bara döda fiskar följer strömmen...



  • Uçak Hakkında Bilgiler


    FİLOYA AĞUSTOS AYINDA KATILMIŞTI

    Lion Air’den alınan bilgiye göre 737 MAX 8 tipi yolcu uçağı, havayolunun filosuna ağustos ayında katılmıştı. PK-LQP tescilli uçak bugüne kadar 800 saat uçuş gerçekleştirmişti. Lion Air, Endonezya'nın önde gelen düşük maliyetli havayollarından biri. Havayoluna ait Boeing 737 uçaklarından biri 2013 yılında pistte duramayarak denize fırlamıştı. Kazada uçakta bulunan 109 yolcu kurtarılmıştı.


    880x495_cmsv2_3853de77-c108-59ea-88bb-bd1a2a3b6dbe-3404450.jpg


    BOEING 737 MAX 8’LERİN İLK KAZASI

    Amerikalı imalatçı Boeing, MAX ailesi ile 737’lerde dördüncü nesil uçakların teslimatına başlamıştı. Next Generation olarak adlandırılan 3. Nesil 737’lerden MAX serisinin en büyük farkı, çok daha düşük yakıt sarfiyatına sahip olan CFMI imalatı Leap 1 motorları.


    Pilotların güç kaybı yaşıyoruz dediği iddia ediliyor; yine konuşulanlar kurtulan olmadığı yönünde..



    Bara döda fiskar följer strömmen...



  • Bugün açılışı yapılacak olan yeni havalimanı ile ilgili bazı bilgilendirici haberler ile devam edelim..


    3. Havalimanı özellikleri ile rakiplerinin önünde


    Habertürk'ten Yiğitcan Yıldız'ın haberine göre, 2017 yılında dünyanın en yoğun havalimanı yıl boyunca 103.9 milyon yolcunun uğrak noktası olan ABD'deki Atlanta Hartsfield-Jackson Uluslararası Havalimanı idi. Atlanta'yı 95.7 milyon yolcu ile Pekin Başkent Havalimanı takip ederken, 2017 yılının yolcu sayısı anlamında en büyük üçüncü havalimanı unvanını ise 88 milyon kişi ile Dubai Uluslararası Havalimanı aldı.


    EN YAKIN RAKİBİNDEN 2 KAT BÜYÜK


    Dünyanın en yoğun üç havalimanın yüzölçümleri İstanbul Yeni Havalimanı ile karşılaştırıldığında, en yakın rakibinin İstanbul'un yarısı büyüklüğünde olduğu görülüyor. Öyle ki, söz konusu üç havalimanı içinde en büyük alana sahip Dubai Uluslararası Havalimanı, 35 milyon metrekarelik alan üzerine inşa edilmiş durumda.


    Geçen yıl dünyanın en kalabalık havalimanı olan Atlanta Hartsfield-Jackson Uluslararası Havalimanı'nın ise 19 milyon metrekarelik alan büyüklüğü ile İstanbul Yeni Havalimanı'nın üç katından daha küçük olduğu sonucuna varılıyor. Rakamlar, Türkiye'nin en yeni havalimanının büyüklük anlamında rakiplerine fark attığını net bir şekilde ortaya koyuyor.


    1rakip3.jpg


    Havalimanlarının yıllık yolcu kapasitelerine göz atıldığında da, İstanbul Yeni Havalimanı'nın üstünlüğü açıkça görülüyor. Öyle ki, tüm fazların devreye girmesiyle birlikte, Yeni Havalimanı'nın yolcu kapasitesi yıllık 200 milyon kişiyi bulacak. Bu değer Dubai Havalimanı'nda 90 milyon yolcu olarak açıklanıyor. Dünyanın en yoğun havalimanı Atlanta Hartsfield-Jackson Uluslararası Havalimanı'nın kapasitesinin de yapılacak yatırımlar ile 2025 yılında 125 milyon kişiye çıkması öngörülüyor.


    2017 yılında 85 milyon yolcuyu ağırlayarak dünyanın en büyük dördüncü havalimanı unvanını alan Tokyo Haneda Havalimanı ile, aynı dönemde 84 milyondan fazla yolcuya ev sahipliği yaparak dünya 5'incisi olan Los Angeles Havalimanı'nın kapasiteleri de yılda 90 milyon kişi olarak açıklanıyor. böylece, yolcu kapasitesi anlamında da, İstanbul Yeni Havalimanı'nın rakiplerine 2 kat fark attığı görülüyor.


    350 DESTİNASYON İLE ÖNE ÇIKIYOR


    Havacılık sektöründe, havalimanlarının büyüklüğünü belirleyen parametrelerden birinin de uçuş yapılan destinasyon sayısı olduğu biliniyor. Buna göre, yolcu sayısı anlamında geçen yıl dünyanın en büyüğü olan Atlanta Hartsfield-Jackson Uluslararası Havalimanı'ndan 225 noktaya uçuş yapılıyor. Yine yolcu sayısı bakımından ikinci olan Pekin Başkent Havalimanı'ndan 244 ve 2017'de dünyanın en kalabalık üçüncü havalimanı olan Dubai Uluslararası Havalimanı'ndan ise 240 noktaya uçuş gerçekleşiyor.


    Tam kapasite ile çalışmaya başladığında İstanbul Yeni Havalimanı'ndan 350 farklı noktaya uçuş yapılacak. Bu alanda İstanbul'a en çok yaklaşan havalimanı ise 325 destinasyon ile 2017 yılında 69.4 milyon yolcuyu ağırlayarak dünyanın en yoğun 10'uncu havalimanı unvanını taşıyan Paris Charles de Gaulle Havalimanı oluyor. Paris'i 322 destinasyon ile Amsterdam Schiphol ve 311 uçuş noktası ile Frankfurt Havalimanı takip ediyor.


    Kaynak : http://www.kokpit.aero/hangi-havalimani-daha-buyuk


    Bara döda fiskar följer strömmen...



  • Yeni Havalimanına Nasıl Gidilir ?


    OTOPARK ÜCRETSİZ


    Yeni Havalimanı’na metro seferleri başlayıncaya kadar otobüs ve taksinin yanı sıra birçok kişi kendi aracı ile gelecek. İki aylık süre için işletmeci İGA şirketi de bir kampanya yaptı. 30 Aralık 2018 tarihine kadar otoparklar ücretsiz.


    OTOBÜSLER YÜZDE 50 İNDİRİMLİ


    Toplu ulaşımın ana yükünü otobüsler çekecek. İETT’nin işleteceği HAVAİST otobüsleri, önümüzdeki iki aylık süreçte yüzde 50 indirimli yolcu taşıyacak. Beş hatta deneme seferleri yapılacak. Taksim- Beşiktaş, Yenikapı-Bakırköy-Yenibosna, Kozyatağı Metro, TÜYAP-Bahçeşehir ile Atatürk Havalimanı’ndan binen yolcular ortalama normalde 18 TL yerine 9 TL ödeyecek. Otobüs bilet ücretleri 16 ila 30 TL arasında değişiyor. Raylı sistemin 2019 yılında devreye gireceği konuşuluyor.


    TAKSİ NE KADAR?


    İstanbul Yeni Havalimanı’na taksi ile gitmek isterseniz, trafik, alternatif yollar veya köprü-otoban ücretleri hariç Taksim’den 137 TL, Bakırköy’den 144 TL, Avcılar’dan 147 TL ve Kadıköy’den de 168 TL tutuyor. Dönüşte, havalimanı taksisini kullanabilirsiniz.


    Kaynak : http://www.kokpit.aero/nasil-gideceksiniz


    Bara döda fiskar följer strömmen...



  • 10 milyar Euro’luk İstanbul Yeni Havalimanı ne zaman tamamlanacak?


    Türk Havacılık Sektörü, 1 Ocak 2019 tarihinden itibaren yeni havalimanında operasyon yapmaya başlayacak. İstanbul Yeni Havalimanı’nın ilk fazı, yıllık 90 milyon yolcu kapasiteli terminal ile kuzey-güney yönlerindeki iki pist ile açılacak.


    İstanbul Yeni Havalimanı'nın birinci fazına dahil olan kargo, bakım-onarım ve destek hizmetleriyle ilgili tesislerin 2021'de tamamlanması bekleniyor.

    İlk fazın üç pist, bir terminal binası, Kargo Şehri, bakım-onarım hangarları, destek tesisleri ve içinde alışveriş merkezi, kafe, restoran ve perakende satış noktalarını barındıran Airport City'den oluşması öngörülüyor.


    İkinci terminal ve dördüncü pisti kapsayan ikinci fazın 2020 başında başlaması ve 2022'de; beşinci pist, destek binaları ve ikinci hava kontrol kulesini kapsayan üçüncü fazın 2023'te ve altıncı pistin inşasını kapsayan dördüncü fazın ise 2028'de tamamlanması bekleniyor.


    Üçüncü fazın sonunda yolcu kapasitesi 150; dördüncü fazın sonunda ise 200 milyona çıkması hedefleniyor. Her şeyin planlandığı gibi gitmesi ve dünyadaki diğer başka havalimanlarının kapasite artırıcı yatırımlarını tamamlamaması halinde 2028 yılında İstanbul Yeni Havalimanı da dünyanın en büyüğü olacak.

    Yeni Havalimanı ilk açıldığı dönemde buraya ulaşım yalnızca karayoluyla ve taksi ya da özel araç gibi seçeneklerin dışında İstanbul'un belli bölgelerinden düzenlenen otobüs seferleriyle sağlanacak. Havalimanına ulaşan raylı sistemin ise 2019 yılında tamamlanacağı belirtiliyor.


    Kaynak : http://www.kokpit.aero/ne-zaman-tamamlanacak


    Bara döda fiskar följer strömmen...



  • Ekonomiye katkisi yadsinamayacak kadar buyuk bir proje ve gerceklesmesi cok onemliydi.Bu tur buyuk projelerin hayata gectigini gormek guzel. Havaalaninin buyuklugu kapasitesi kadar yilda karsilayacagi yolcu sayisi ekonomiye getirecegi katkida buyuk olacak.Suanda gorunen en onemli sorun bazi yerlerden ulasim.Buda zamanla cozulecektir.

    VATAN NE TÜRKİYE’DİR TÜRKLERE NE TÜRKİSTAN VATAN BÜYÜK VE MÜEBBET BİR ÜLKEDİR TÜRKLERE TURAN