Havaforum Uçuş Kulübü

Meteorolojik Model Güncelleme Saatleri
06:30-08:15 (GFS Sabah)
09:00-10:00 (ECMWF Sabah)
12:30-14:15 (GFS Öğlen)
18:30-20:15 (GFS Akşam)
21:00-22:00 (ECMWF Akşam)
00:30-02:15 (GFS Gece)
  • Airbus Hamburg'dan havalandırdığı, Emirates'in sipariş ettiği ve test aşamasında olan A380 ile güzel bir sürpriz yaparak gittiği rota ile "Noel Ağacı" çizdi.


    airbusnoel.jpg


    A380 gibi bir şaheseri fırsat bulursam bir gün anlatmak isterim. :thumbup:

    Bara döda fiskar följer strömmen...



  • Pilotların bu komik tartışmasını izlemeyen var mı ? Kesin doğru mu bilmiyorum ama ortam baya gerilmiş gibi.. :hfyeni (18):


    Olay şu şekilde gerçekleşiyor, Atatürk Havalimanı'na iniş trafiğinde önde olan THY uçağı piste yavaş yaklaşıyor, pistten ayrılana dek geçen süre artıyor. Bu da haliyle trafiği etkileyince arkada ki uçak inemiyor ve pisti mecburen pas geçiyor. Arkadaki uçağın pilotu ise tepkili. Gerisi videoda : :D


    Bara döda fiskar följer strömmen...



  • Esenboğada görüş mesafesi 250 metre civarı , sıcaklık 1.5 derece , YB hakimiyeti besbelli resmen , bu şartlarda bu görüş mesafesinde uçak nasıl indi bilmiyorum ama indik en sonunda Ankara’ya çok şükür


    Hocam izninize sığınarak nasıl indik sorunuzu bu konuda cevaplamak istedim. Görüş mesafesinin kısıtlı olduğu yerlerde ILS sistemi hayati önem taşır. Peki nedir bu ILS sistemi?


    İngilizce 3 sözcüğün baş harflerinden oluşan ILS'nin açılımı; 'Instrument Landing System', Türkçesi ise; 'Aletli iniş sistemi'dir.


    Aletli İniş Sistemi (ILS), pist başına yerleştirilmiş vericiler vasıtasıyla uçakların inişine yardımcı olan bir hassas yaklaşma sistemi. ILS, uçağın pist başına kadar hassas yaklaşmasını sağlayan bir seyrüsefer yardımcı sistemidir. Bulut tavanının alçak, görüş faktörlerinin kötü olduğu hava koşullarında, uçağın alçak bir biçimde piste yaklaşmasını ve piste elektronik cihazlarla emniyetli iniş yapmasını sağlar. Pilota istikamet ve süzülüş hattı bilgisi verir.


    forum.havaforum.com/attachment/8166/


    Localizer ve Glide-Slope radyo vericileridir. Bu vericilerden gönderilen sinyaller kokpitteki alıcılar sayesinde pilotlara ulaştırılır. Localizer uçağa pistin orta noktasını buldurmaya çalışır. Glide-Slope ise uçağın süzülüşünü 3º yapmak için çalışır.


    Pilotların özellikle sisli ve karlı havalar gibi görüş mesafesinin çok düşük olduğu zamanlarda inişlerini büyük ölçüde kolaylaştıran bir sistemdir.



    Sisli havada inmeye de yaşanmış ufak bir örnek daha vererek noktalayalım.


    Bara döda fiskar följer strömmen...



  • http://www.iststatus.com/
    Bu sayfadan İstanbul Atatürk Hava Limanı da ki kuleyi dinleye bilir ve bütün uçuşları takip edebilirsiniz ayrıca Uçakların hızlarını irtifalarını çeşitli teknik özelliklerine bakabilirsiniz. Preminyum üyeler için daha farklı özeliklerde mevcuttur.

  • Localizer üzerine konuştuk, bununla alakalı tabii harika bir kule-pilot konuşması var. Localizer bozulunca gelişen bir konuşma :



    "İnecez tabi canım"


    "Biz eskiden inerken Localizer yoktu ki"


    Kule ise gülmekten kırılıyor, keyifli bir sohbet.. :hfyeni (18):



    @Voyager1 İzninizle ilk mesajda faydalı linklere ekliyorum..

    Bara döda fiskar följer strömmen...



  • Vintersaga hocam bu elit bilgilerinizi bize sunduğunuz için teşekkür ederim


    Arkadaşın attığı kuleyi dinleme siteside ise yarar bir site

    Evet bu uçak konusunda bende çok araştırmalar yaptım hatta ISS(Uluslar Arası Uzay İstasyonu) var onu takip ediyorum akıllı telefonda uygulama var gece geçerken görülüyor

  • forum.havaforum.com/attachment/8247/


    Bu uçağı aramızda Photoshop zanneden var mı ? Ben ilk gördüğümde öyle zannetmiştim ama gerçek.


    İşte karşınızda Airbus Beluga..


    forum.havaforum.com/attachment/8236/


    Bu koca ceylanımızın ismi bir balina cinsi olan Beluga'dan gelmekte. 258 metrekarelik kanat alanına sahip bu koca ceylan büyük kargoları taşımakta hayati öneme sahip.


    forum.havaforum.com/attachment/8240/


    Tabii böyle bir tasarımın eksi yanlarıda var, mesela yüksek rüzgarlarda iniş kalkış yapamaması gibi. Detayları verebileceğim bir yazı yazmak ümidiyle..

    Bara döda fiskar följer strömmen...



    2 Mal editiert, zuletzt von Vintersaga ()

  • İlk yolcu uçakları Havilland Comet camları kare şeklindeydi bu yüzden havada yüksek basıncın
    köşelerden baskı yapması sonucu onlarcası düştü 100 lerce insan öldü. Bu zor yoldan öğrenilen
    tecrübe sonucunda artık uçakların camları köşeli değil yuvarlaktır.


    Konu ile ilgili uçak kazası raporları belgesellerini izleye bilirsiniz