Havaforum Uçuş Kulübü

Meteorolojik Model Güncelleme Saatleri
06:30-08:15 (GFS Sabah)
09:00-10:00 (ECMWF Sabah)
12:30-14:15 (GFS Öğlen)
18:30-20:15 (GFS Akşam)
21:00-22:00 (ECMWF Akşam)
00:30-02:15 (GFS Gece)
  • THY Boeing'e B737 Max için dava açacak



    5dfc5b9e17aca90a2460c284


    Boeing şirketi, Endonezya ve Etiyopya’da iki uçağın 5 ay arayla düşmesinin ardından 737 MAX serisi uçakları yere indirmiş, yaşanan kazalardan dolayı şirket büyük güven kaybı yaşamıştı. Türk Hava Yolları ise küresel ölçekte yaşanan bu sorundan en çok olumsuz etkilenen şirketler arasında yer alıyor. 75 adet Boeing 737 MAX tipi uçak siparişi bulunan şirket, 2019 yılı itibarıyla teslim almış olması gereken 24 uçağı yaşanan sorun nedeniyle operasyonlarında değerlendiremiyor. Her gün 1200’ün üzerinde uçuş gerçekleştiren, 2019 yılında uçuş ağına 14 nokta ekleyen Türk Hava Yolları operasyon stratejisini bu uçaklarda yaşanan sorun nedeniyle yeniden planlamak zorunda kaldı. BOEING ÜRETİMİ DURDURMA KARARI ALDI Geçtiğimiz hafta Boeing’den yapılan açıklamada, ABD dâhil birçok ülkede uçuş yasağı bulunan uçakların, havacılık otoritelerinden yeniden onay alana kadar, Ocak 2020’den itibaren üretime ara verileceği belirtilmişti. ABD Federal Havacılık Kurumu (FAA) ise açıklamasında, “737 Max’ların yeniden havalanmasına ne zaman izin verileceği konusunda gerçekçi olmayan beklentiler oluşturmaması konusunda uyarmıştı.


    https://www.airporthaber.com/t…max-icin-dava-acacak.html



    Şahsi görüşüm tüm Max uçak siparişleri iptal edilsin.Acilen Airbus'a A321neo'ya yönelmek gerekiyor.Bu uçaklar havaya geri dönse dahi binmeyi düşünmüyorum.737MAX'ların adları artık bir kara leke olarak kalacak.Sorun olduğunu bile bile piyasaya sürüp 300+den fazla uçağı firmalara gönderen kapitalist bir firma.

  • Evet artık kimsenin MAX ları tercih edeceğini düşünmüyorum Boeing'in başarısız ve talihsiz bir üretimiydi itibarını daha fazla düşürmeden MAX ları tedavülden kaldırması gerekiyor Boeing'in

  • Yeri mi bilmiyorum ama istanbul yeni havaalanı dünyanın en çok rötar yapan 5. Havaalanı olmuş. Bugün sosyal medyada videoları vardı uçaklar inemiyor. Pist etrafı çok rüzgarlı ve etrafta rüzgar türbinleri dolu. Ayrıca uzmanlara göre pist rüzgara göre yanlış konumlandırılmış. Mikdat hocada "Uçaklar rüzgara karşı kalkar ve iner. Yani pistlerin rüzgar yönünde yapılması gerekirdi. İstanbulun lodos, poyraz ve karayel şeklinde belli başlı 3 rügarı var. Ama pistler kuzey ve güney yönünde ezbere yapılmış,Küçük uçaklar 10.5 knot, büyük yolcu uçakları biraz sınırlarını zorlayarak 30 knotlık yan rüzgarda uçabiliyor. İstanbul Havalimanında şu an 30 dereceden 35 knot esmesi uçuşları zorlaştırabilir. Bir de bundan daha kuvvetli olan rüzgar hamleleri var..."demiş. Az çok havacılık ile ilgilenen sorunu anlayacaktır. Biraz daha sert koşullarda çok aksama olabilir.

    Mustafa Kemal ATATÜRK 1881-19∞

    2 Mal editiert, zuletzt von sura16 ()

  • uçaklar rüzgara karşı inerler uzmanlar uyarmıstı kuzeydoğu güneybatı yönunde yapılsın diye ama dinemediler şimdi hem şirketler hem yolcular mağdur oluyor.

    Einmal editiert, zuletzt von Solomon ()

  • uçaklar rüzgara karşı iner rüzgarı arkasına alıp kalkarlar uzmanlar uyarmıstı kuzeydoğu güneybatı yönunde yapılsın diye ama dinemediler şimdi hem şirketler hem yolcular mağdur oluyor.


    uçaklar rüzgarı arkasına alıp kalkmak istemezler , düzeltelim..

  • jokerist hocam müsaitseniz, Max serisinin kaderi yani geleceği hakkında fikirlerinizi duymak isterim. Hem global; hemde Türkiye adına. Kabin içinde olanların fikri nedir yani, hep yolcu gözüyle bakılıyor. :)

    Görünen o ki uçak testleri geçtikten sonra bir şekilde uçuşlara başlayacak gibi.

    12 tane Türkiye’de , 12 tanesi Seattle da olmak üzere 24 uçağımız yatıyor.(Grounded)

    Buna istinaden Boeing 120 milyon Dolar tazminat ödemeyi kabul etti.

  • boeing çok fena patladı 737 max neredeyse 10 aydır yerde uçacagı belli değil havayolları sürekli tarihi erteliyor insanlar güvenmiyor 777x i de uçuramadılar sırf rekabet uğruna para için 350 insan öldü... Airbus bu aralar sürekli yeni sipariş alıyor ve yeni nesil uçakları kesinlikle çok verimli.

  • 737 Max kullanan hiçbir firmayı tercih edeceğimi düşünmüyorum uçaklar geri döndükten sonra.Kanada veya ABD'den bir hava yolları adı aklıma gelmedi CEO'su bu uçaklar geri döndüğünde uçağı kapıda görüp vazgeçen yolculardan extra ücret almadan istedikleri farklı model uçakla yollayacaklarını açıkladı.Yolcuların kendilerini güvende hissetmedikleri uçaklarla uçmalarını doğru bulmadığını söylemiş.

  • keşke olmasa ama airbustaki sorun motor seçimine bağlı pegasusta hiç sorun olmadı galiba ama boeingteki aerodinamiksel sıkıntı var yazılımla olsaydı şu ana kadar uçaklar büyük ihtimalle uçmuştu ayrıca sorun yaşayan indigo geçen ay 300 a320neo siparişi verdi güvenmese kesinlikle böyle bir sey yapmazdı

  • Yukarıda bir makale attım Max ile ilgili .


    Evet aerodinamik sorunlar var ama yaşanan olayların tek nedeni MCAS değil .

    Sensor arıza ile başlayıp sorunun çözülmemesi ve sonrasında MCAS in çalışmasını anlatıyor .


    umarım bir daha böyle kırımlar yaşanmaz

  • Pegasus uçağı pistten çıktı!


    Pegasus Havayolları'na ait yolcu uçağı Sabiha Gökçen Havalimanı'na inişi sırasında pistten çıktı. AirportHaber'in edindiği bilgiye göre; Şarika-İstanbul seferini gerçekleştiren Pegasus Havayolları'na ait Boeing 737-800 tipi yolcu uçağı iniş yaptığı sırada pistte tutunamadı. Şiddetli rüzgarın etkili olduğu İstanbul'da PC747 sefer sayılı uçağın yolcuları slide patlatılarak tahliye edildi. Sabiha Gökçen Havalimanı'nda uçuş trafiğinin 11:20'ye kadar kapatıldığı öğrenildi. TC-CCK kuyruk tescilli uçağın bulunduğu alandan çekildikten sonra hava trafiğinin normale dönmesi bekleniyor.


    ggu_3173.jpg


    ggu_5137.jpg


    ggu_3951.jpg



    https://www.ensonhaber.com/sab…-ucagi-pistten-cikti.html


    https://www.airporthaber.com/h…-ucagi-pistten-cikti.html

  • Malesef Sabiha Gökçen pisti uzun yıllardır tam bakıma alınamadı. Yeni pistin açılması ile mevcut pist bakıma alınacak. Ancak bugun yaşanan olayda rüzgardan çok hydroplane olayının oluşma ihtimali yüksek. Tekerlekler ile zemin arasını dolduran sıvı sebebi ile bizim araba kullanırken kızaklama dediğimiz olay oluşuyor. Sert iniş ile bu sorunun önüne geçmek bir nebze mümkün ama pist koşulları ortada. Can kaybı yada yaralanma olmadan atlatılmış olması büyük şans. Geçmiş olsun tekrardan

  • rotar_8066.jpg


    Dünyada havayolları ve havalimanlarının zamanında kalkış verilerini yayınlayan Official Aviation Guide'nin (OAG) 2019 Global Dakiklik Ligi Raporu açıklandı.

    2019'UN EN DAKİK HAVALİMANI

    Açıklanan rapora göre, İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı, 2019 yılında yakaladığı yüzde 83,42lik zamanında kalkış oranıyla 20-30 milyon yolcu büyüklüğüne sahip havalimanları arasında dünya birincisi oldu ve en dakik havalimanı ünvanını kazandı.


    https://www.ensonhaber.com/sab…ik-unvanini-kaybetti.html



    Ödül kazandıkları gün 2020 dakiklik unvanını kaptırdı maalesef daha şimdiden.Yazık olmuş.