Konu Dışı [Genel Sohbet]

Meteorolojik Model Güncelleme Saatleri
06:30-08:15 (GFS Sabah)
09:00-10:00 (ECMWF Sabah)
12:30-14:15 (GFS Öğlen)
18:30-20:15 (GFS Akşam)
21:00-22:00 (ECMWF Akşam)
00:30-02:15 (GFS Gece)
  • Havacılıkla ilgilenen biri olarak ve de ileri düzeyde B 737 uçurma bilgisine sahip birisi olarak şunları söylemek isterim.


    -Son metar a baktım: (Metar belirli kodlama şeklinde havalimanının son görüş mesafesi, rüzgar, bulut durumunu aktaran şeydir.) Metara göre görüş 100-150m civarı. Bu oldukça düşük. Manas havalimanının bildiğim kadarıyla minumum runway in sight değeri 350 metre.


    -Pilotların bu gibi durumlarda önceden seçilen başka bir meydana iniş yapması gerekmektedir. Ancak sektörde kargo pilotları biraz daha rahat olarak tanımlanabilir.


    -Bir diğer ihtimal ise şudur ; -Uçaklar havalimanından yayılan 8 mil mesafedeki sinyalı yakalayarak onu takip ederek otomatik iner. Genellikle 300-400 m mesafe kala pilot kontrolü kendisine alabilir. 2009 Yılındaki thy nin amsterdam kazasında (bana göre) sorun uçağın bu sinyal ile iletişim bozukluğundan kaynaklıydı ve de bu boeing firması için korkunç bir güvenlik açığıydı. Olay ört pas edildi.


    Sinyal olayı ise şu şekilde :


    Minima denen yer son görüş noktasıdır. Eğer buraya kadar gelip pist görünmez ise kurallar gereği pas geçilmelidir. Minima dan itibaren piste yaklaşma ışıkları başlar.

  • Videolar ne kadar acı yav, kaza raporunu çok merak ediyorum. Bence ibret olmalı, İstanbul'da en azından Sabiha Gökçen Havaalanı için konuşayım, güney sınırında yerleşim başlıyor. Kaynarca'da zaten uçakların çok alçak şekilde uçtuğunu gözlemleyebiliyorsunuz. Allah korusun birşeyler ters gitse...

    Bara döda fiskar följer strömmen...



  • Videolar ne kadar acı yav, kaza raporunu çok merak ediyorum. Bence ibret olmalı, İstanbul'da en azından Sabiha Gökçen Havaalanı için konuşayım, güney sınırında yerleşim başlıyor. Kaynarca'da zaten uçakların çok alçak şekilde uçtuğunu gözlemleyebiliyorsunuz. Allah korusun birşeyler ters gitse...

    o haberi yapan kızla konuştum ben görüntülü olarak. Kızın dediğine göre uçağın ineceği saatte pistten yüksekliği 150 m olan kalın bir sis tabakası olduğu. Bu bilgiyi Kırgız Meteoroloji biriminden aldığını söyledi. Muhtemelen 0-150 metre arasında göz gözü görmedi. Köy zaten hemen pist başında attığım haritaya bak. İnişe geçerken pist başını tutturamadı köye düştü .

    Ulu önderimiz, ebedi ve ezeli liderimiz, alemlerin sultanı Hz.Muhammed Mustafa (SAV)'ya salat ve selam olsun.

  • o haberi yapan kızla konuştum ben görüntülü olarak. Kızın dediğine göre uçağın ineceği saatte pistten yüksekliği 150 m olan kalın bir sis tabakası olduğu. Bu bilgiyi Kırgız Meteoroloji biriminden aldığını söyledi. Muhtemelen 0-150 metre arasında göz gözü görmedi. Köy zaten hemen pist başında attığım haritaya bak. İnişe geçerken pist başını tutturamadı köye düştü .

    Muhtemelen abi, ilk bakışta öyle görünüyor. Ama @UçanTürk arkadaşımızın belirttiği gibi; uçağı sinyalle indirebiliyorsunuz. Ama kuvvetli ihtimal kaza pilotaj hatası gibi..

    Bara döda fiskar följer strömmen...




  • 6:44 den sonra uçağın düştüğü köyü göreceksiniz arkadaşlar



    bu video da da net bir şekilde gözüküyor

    Ulu önderimiz, ebedi ve ezeli liderimiz, alemlerin sultanı Hz.Muhammed Mustafa (SAV)'ya salat ve selam olsun.

  • @Bay Hava


    Bu son yaşadığımız sistem bende çok kötü bir hissiyat oluşturdu ya.Hep sistem gelsin kar gelsin havasına girdim.Nasıl kurtulacağım bu psikolojiden.Modelleri gördükçe daha da geriliyorum :D

    Bir gönüllünün yüreğinden daha güçlü bir yürek yoktur.

  • O sistemin bir de şöyle bir zararı oldu bir insan hep yokluk içinde yaşarsa yokluğa alışır aza kanaat eder ama zenginlik gören adam hep bolluk içinde yaşamak ister yokluğa düştü mü bu onun açısından çok kötüdür alışması zaman alır. Attan inip eşeğe binmek deyimindeki gibi gibi durum :D

  • O sistemin bir de şöyle bir zararı oldu bir insan hep yokluk içinde yaşarsa yokluğa alışır aza kanaat eder ama zenginlik gören adam hep bolluk içinde yaşamak ister yokluğa düştü mü bu onun açısından çok kötüdür alışması zaman alır. Attan inip eşeğe binmek deyimindeki gibi gibi durum :D

    Valla ben maddi hasarla atlattım bu sistemi, arabam hala tamirde :) hem de ilk cumartesi akşamında; yani karın ilk tadını çıkaracağım zaman zarfında, işte o olaydan sonra kar her yağdığında bana mutluluk yerine keder getirmeye başladı: Sanırım bunu deyimsel olarak da açıklayacak olursam: "Çok malın olup zararda olacağına; az malın olsun şükredersin " sözü aklıma geldi :) tabi can kayıpları da yaşadık malesef :( ataköydeki olay vb. bir kaç konu örneğin.

  • @sistemci5534 ben cuma günü aracımı garaja çektim çarşamba günü çıkardım. Etrafımdakileri de uyardım tavsiyede bulundum. Bir bela gelecekse başa kaderde varsa bir şekilde yine gelir ama şu işlerden az buçuk anlıyorsak bir faydasını görelim değil mi yani.

  • @sistemci5534 ben cuma günü aracımı garaja çektim çarşamba günü çıkardım. Etrafımdakileri de uyardım tavsiyede bulundum. Bir bela gelecekse başa kaderde varsa bir şekilde yine gelir ama şu işlerden az buçuk anlıyorsak bir faydasını görelim değil mi yani.

    İşte herkesi ben de uyardım. Ama bizim sokakta ne hikmetse kar gelip benim ve diğer 2 komşunun aracına düştü. Güler misin ağlar mısın :) Rabbim bazen insanı en sevdiği şey ile sınarmış: Babam bana o olaydan sonra şunu dedi: "kar, kar diyordun, al sana kar " :) haklı olarak yani ;)

  • @sistemci5534
    Olacaksa,olan yerde olur,varsa olur.Varmis olmuş abim.Allah beterinden korusun.
    Bir sohbette, sert geçen kış yüzünden malları olan teyzeler dert yanıyorlardı,hastalanan kuzular,olenler,donanlar.Annem "bizim kuzulara,koyunlara bir şey olmadı"dedi.Herkes"ya,nasıl,niye,sizde koyunda varmı?"demeye başlayınca annem"olan yerde ölür,yokki bende birşey olmadı"demişti.

    Einmal editiert, zuletzt von whisper ()