Havaforum Uçuş Kulübü

Meteorolojik Model Güncelleme Saatleri
06:30-08:15 (GFS Sabah)
09:00-10:00 (ECMWF Sabah)
12:30-14:15 (GFS Öğlen)
18:30-20:15 (GFS Akşam)
21:00-22:00 (ECMWF Akşam)
00:30-02:15 (GFS Gece)
  • sanırım 10 tane falan kaldı onları da en kısa zamanda müzelere kaldırırlar inşallah...

    soru-isareti(1).jpgBir ihtimal daha var...

  • F4-2020 ler gayet aktif şekilde kullanılıyor arkadaşlar. Konya-Eskişehirde çokca rastlamak mümkün. 2020 yılında kadar filo kapanmayacak. Ama favorım F-18 ler. İspanyol Hava Kuvvetleri F18A modeline binip inceleme fırsatı bulmuştum 2015 yılında.

  • F4ler hem yaşlandı hemde her kalkış sonrası bakım isteyen bir uçak yani hemde çok maaliyetli

    Her uçak için geçerli o durum bilinen aslında bilinmeyen çok şey var arkadaşlar her uçak uçmadan önce ve uçtuktan sonra bakımı yapılır hazır tutulur.

  • @4 Şubat F-35 nasıl bir uçak olacak merakla bekliyorum. Belirlenen maliyeti çoktan aşan bir uçak, aynı zamanda planlanan tarihi de geçti. Trump seçim zamanı F-35 projesini eleştirip duruyordu. Sonra birim fiyatı falan düştü bakalım ne olacak..

    Bara döda fiskar följer strömmen...



  • 4. Nesil Savaş Uçakları

    4. Nesil savaş uçaklarında ciddi bir sıçrama olmuştur. Dijital aviyonik sistemler, Fly-by-wire savaş uçaklarına eklenmiştir. Manevra kabiliyeti bu dönemde ön plana çıkmış olup, manevra açısından uçaklar ciddi kabiliyet kazanmıştır. Silah sistemleri de her dönemde olduğu gibi geliştirilmiştir. Avrupa'da toplu olarak üretimi bu nesille başlamıştır. 4. Nesil tarih olarak 1971-1990 tarihlerini kapsamaktadır.


    forum.havaforum.com/attachment/8475/
    Örnek bir Lockheed Martin F-16 Fighting Falcon


    Bu nesilinde en önemlisi ve ünlüsü bence F-16 ve tabii F-18'dir. F-16'yi zaten yakından tanıyoruz, F-16'nın yeri başka.. :)

    Uçaklar

    Tarih

    Ülke

    Grumman F-14 Tomcat

    1970

    ABD

    McDonnell Douglas F-15 Eagle

    1972

    ABD

    Lockheed Martin F-16 Fighting Falcon

    1974

    ABD

    Mikoyan MiG-31 Foxhound

    1975

    Rusya

    Mikoyan MiG-29 Fulcrum

    1977

    Rusya

    Sukhoi Su-27/33 Flanker

    1977

    Rusya

    McDonnell Douglas F/A-18 Hornet

    1978

    ABD

    Dassault Mirage 2000

    1978

    Fransa

    Panavia Tornado

    1979

    Avrupa

    Bara döda fiskar följer strömmen...



  • Üst yazıda Aviyonik Sistemler ve Fly-By-Wire'dan bahsettik ama havada kalmasın. Nedir bunlar ?


    Aviyonik Sistemler : Aviyonik havacılıkta uçaklar, yapay uydular ve uzay araçlarının elektronik sistemleri için kullanılan terimdir. Aviyonik sistemleri arasında iletişim, navigasyon, birden fazla sistemin görüntü ve yönetimi ve bireysel işlevleri gerçekleştirmek için uçaklara takılan yüzlerce sistem sayılabilir. Bu sistemler bir polis helikopterinin arama spotu gibi basit bir sistemden havadan erken uyarı platformları gibi komplike sistemlere kadar çeşitlidir.


    Fly-By-Wire : Fly-by-wire, manüel uçuş kumandalarını elektronik bir arayüz ile değiştiren gelişmiş uçuş kumanda sistemi. Bu sistemde uçak pilottan bağımsız bilgisayar kontrollü basit bir yapay zekaya sahiptir. Bu görev bilgisayarı, hız, irtifa, hava durumu, uçağın donelerini, ağırlığı ve pek çok önemli veriyi sayısal ortamda harmanlayarak uçağa en güvenli uçuşu sağlar. Bu teknoloji, yeni nesil uçaklar olarak adlandırılan ve uçuş kumanda yüzeylerinin hareketinin side-stick denilen lövye ile sağlandığı uçaklarda bulunur.


    forum.havaforum.com/attachment/8476/
    Örnek bir Airbus A321 Fly-By-Wire kokpit


    Bara döda fiskar följer strömmen...



  • İLGİNÇ DEĞİL Mİ?
    YIL 1910..
    FRANSIZLAR YENİ BULUŞLARI OLAN UÇAĞI TANITMAK İÇİN TÜM ULUSLARDAN
    KATILIMCILARI DAVET EDERLER... HERKES BÖYLE BİR İCATIN GERÇEKLEŞMİŞ OLMASI
    NEDENİYLE ŞAŞKIN VE MERAKLIDIR...DÖNEMİN OSMANLI HÜKÜMETİNE DE KATILIMCI
    İÇİN HABER GÖNDERİLMİŞ... HÜKÜMET İCATLARA OLDUKÇA MERAKLI OLAN ALİ RIZA
    PAŞA YI GÖNDERELİM O MERAKLIDIR DEMİŞLER...VE DERHAL SARAYA
    ÇAĞIRMIŞLAR...KENDİSİNE FRANSIZLARIN BULUŞUNDAN BAHSETMİŞLER VE OSMANLI YI
    TEMSİLEN GİTMESİNİ İSTEMİŞLER...ALİ RIZA PAŞA BU NU BİZ YAPMALIYDIK DEMİŞ
    İÇİNDEN HAYIFLANARAK... YALNIZ DEMİŞLER PAŞA YA DAVET 2 KİŞİLİK YANINA 1
    KİŞİ DAHA AL ONU DA SEN BELİRLE DEMİŞLER...
    ALİ RIZA PAŞA BİRAZ DÜŞÜNMÜŞ VE BİR DELİKANLI VAR ONU GÖTÜREYİM
    DEMİŞ...NEYSE ALİ RIZA PAŞA VE DELİKANLI PARİS'İN YOLUNU TUTMUŞLAR...
    PARİS'TE OTEL E YERLEŞMİŞLER...VE BULUŞUN GÖSTERİLECEĞİ GÜN KALABALIK MEYDAN
    VE PİST HERKES MERAKLA BEKLİYOR..DERKEN PİLOT HAZIRLIKLARINI
    YAPIYOR...ÜSTÜNE MONT GİYİYOR BİR DE GÖZLÜK TAKIYOR...UÇAK HAVALANIYOR...
    PARENDELER TAKLALAR MANEVRALAR MÜTHİŞ BİR GÖSTERİ... PİSTE İNİYOR...
    ALKIŞLAR ARASINDA İNİYOR UÇAKTAN...HERKES KISKANÇ AMA ŞAŞKIN .... BİR
    YETKİLİ BİR GÖNÜLLÜ İSTİYOR..PİLOTUN ARKASINDA ONA EŞLİK EDEBİLECEK CESARETİ
    OLAN.. BİZİM DELİKANLI ATILIYOR.. BEN BEN... TAMAM, DENİYOR VE DELİKANLIYA
    GÖZLÜK VE MONT VERİLİYOR...DELİKANLI MONTU GİYİYOR GÖZLÜĞÜ TAKIYOR..
    KALABALIKTAN SIYRILMAK ÜZERE İKEN ALİ RIZA PAŞA KOLUNDAN TUTUYOR.. BOŞVER
    SEN BİNME BIRAK BAŞKASI BİNSİN DİYOR...NEDEN DİYE SORUYOR DELİKANLI BİRŞEY
    Mİ HİSSETTİNİZ.. YOK, SEN YİNE DE BİNME EVLAT DİYOR... DERKEN BAŞKASI
    BİNİYOR UÇAĞA..UÇAK HAVALANIYOR DELİKANLI ÖFKELİ PAŞA YA ...
    PARANDELER..MANEVRALAR.. DERKEN UÇAK ALEV TOPUNA DÖNÜYOR VE PİSTE
    ÇAKILIYOR..2 ÖLÜ...
    DELİKANLI PAŞAYA BAKIYOR HAYRETLER İÇİNDE... PAŞA MAĞRUR VE MUTLU BİR İNSANI
    KURTARDIĞI İÇİN...AMA BİR BAŞKASI ÖLMÜŞTÜ....
    AMA KURTARDIĞI BİR İNSAN DEĞİLDİ....
    BİR ULUSTU...
    ÇÜNKÜ DELİKANLI MUSTAFA KEMAL ATATÜRK' TÜ....
    SUNAY AKIN' DAN

    soru-isareti(1).jpgBir ihtimal daha var...

  • @4 Şubat Abi aklımı mı okudun ne yaptın yahu ? Bu gece bu muhteşem olayı paylaşsam mı diye düşünürken; sen yazdın. Böyle bir hikayeyi sunduğun için teşekkürler..


    @Seyyah Bu güzel video içinde teşekkürler abi, estafurullah, aynen söylediğin gibi standart protokol aynen böyle işliyor. Pilotlar bazı prosedürleri defalarca bile yapıyor. Ahh bu konuda zayıfım, keşke imkanım olsa da kokpitte bir yolculuk yapabilsem.. Kokpitte kim bilir daha ne güzellikler var.. :)

    Bara döda fiskar följer strömmen...



    Einmal editiert, zuletzt von Vintersaga ()

  • @4 Şubat Abi aklımı mı okudun ne yaptın yahu ? Bu gece bu muhteşem olayı paylaşsam mı diye düşünürken; sen yazdın. Böyle bir hikayeyi sunduğun için teşekkürler..


    @Seyyah Bu güzel video içinde teşekkürler abi, estafurullah, aynen söylediğin gibi standart protokol aynen böyle işliyor. Pilotlar bazı prosedürleri defalarca bile yapıyor. Ahh bu konuda zayıfım, keşke imkanım olsa da kokpitte bir yolculuk yapabilsem.. Kokpitte kim bilir daha ne güzellikler var.. :)

    Keşke imkan olsaydı da kokpit hayalini gerçekleştirebilseydik..ama belki siz pilot olmaya karar verirsiniz neden olmasın ?

  • @jokerist Düşünmeniz bile yeter, teşekkür ederim. :)


    Aslında pilot olmak adına düşünce içerisindeyim, mevcut lisans programımı birakıp tekrar universite sınavı ile pilotaja geçmek veya zannediyorum THY'nin mezunlara burslu bir programı var. Sürekli bu konuyu araştırma içerisindeyim, bir yol seçip odaklanmam gerek..

    Bara döda fiskar följer strömmen...



    Einmal editiert, zuletzt von Vintersaga ()

  • Olumsuz Hava Şartları Hava Trafiğini Vurdu!


    Kuvvetli rüzgar nedeniyle İstanbul Atatürk Havalimanı trafiği aksıyor, inişlerde yaşanan sorunlar trafiğin artıp gecikmelere neden oldu. Uçaklar havada turlamak zorunda kaldı. Bazı uçakların Ankara'ya divert ettiği görüldü. Aynı zamanda çok sayıda uçağın kalkış için taksi yolunda beklediği görüldü..


    forum.havaforum.com/attachment/8635/Bu akşamdan örnek bir turlama


    En kuzeyde (Karaburun kuzeyi) görülen 3 uçak hala o civarda dönüyor ve iniş sırasını bekliyor..


    Anlık radar görüntüsü için : FlightRadar

    Bara döda fiskar följer strömmen...



  • Azıcık ara verdik ama hazır güncelleme arasındayken; savaş jetlerine devam edelim.


    4,5. Nesil Savaş Uçakları

    4,5. nesil savaş jetleri 4. Nesilden ayrılmasında ki baş etken stealth(gizlenebilirlik) özelliğidir. Tabii uçak endüstrisi geliştikçe; savunma sanayii de tam gaz gelişmeye devam etmekte. Radar sistemlerinin de ilerlemesi üzerine savaş uçaklarının gizlenebilirliği ön plana çıkmıştır. Bu arada aviyonik sistemler, silahlandırma ve manevra kabiliyetlerinin de üstüne konulmaya çalışılmıştır.


    forum.havaforum.com/attachment/9105/
    Örnek bir Eurofighter Typhoon


    Tarih olarak 1980-2000 arasını kapsayan bu nesilin en önemli eserlerinden biri de AB yapımı Eurofighter Typhoon'dur.


    forum.havaforum.com/attachment/9107/
    Örnek bir Saab JAS 39 Gripen

    Uçaklar Tarih Ülke

    Dassault Rafale

    1986

    Fransa

    Saab JAS 39 Gripen

    1988

    İsveç

    Eurofighter Typhoon

    1994

    Avrupa

    Boeing F-15E Strike Eagle

    1986

    ABD

    Sukhoi Su-30/35/37 Flanker

    1989

    Rusya

    Sukhoi Su-32/34 Fullback

    1990

    Rusya

    Boeing F/A-18E/F Super Hornet

    1995

    ABD

    Bara döda fiskar följer strömmen...



  • @4 Şubat Abi aklımı mı okudun ne yaptın yahu ? Bu gece bu muhteşem olayı paylaşsam mı diye düşünürken; sen yazdın. Böyle bir hikayeyi sunduğun için teşekkürler..


    @Seyyah Bu güzel video içinde teşekkürler abi, estafurullah, aynen söylediğin gibi standart protokol aynen böyle işliyor. Pilotlar bazı prosedürleri defalarca bile yapıyor. Ahh bu konuda zayıfım, keşke imkanım olsa da kokpitte bir yolculuk yapabilsem.. Kokpitte kim bilir daha ne güzellikler var.. :)

    Hocam bir kez A332 jumpseat ınde uçmuştum. Mükkemmel ötesi bir deneyimdi, aslında yolcu camlarının ne kadar kısıtlı görüş mesafesi olduğunu fark ettim. Önünüzde kocaman 180 derecelik bir manzara var. Hala unutamıyorum. Sektöre kendimizi atarsak belki de hayatımızın 60 lı yaşlarına kadar vaktimiz orada olacak :)