sanırım 10 tane falan kaldı onları da en kısa zamanda müzelere kaldırırlar inşallah...
Havaforum Uçuş Kulübü
06:30-08:15 (GFS Sabah)
09:00-10:00 (ECMWF Sabah)
12:30-14:15 (GFS Öğlen)
18:30-20:15 (GFS Akşam)
21:00-22:00 (ECMWF Akşam)
00:30-02:15 (GFS Gece)
-
-
A 380 kalkıyor
forum.havaforum.com/attachment/8467/ -
F4ler hem yaşlandı hemde her kalkış sonrası bakım isteyen bir uçak yani hemde çok maaliyetli
-
F4-2020 ler gayet aktif şekilde kullanılıyor arkadaşlar. Konya-Eskişehirde çokca rastlamak mümkün. 2020 yılında kadar filo kapanmayacak. Ama favorım F-18 ler. İspanyol Hava Kuvvetleri F18A modeline binip inceleme fırsatı bulmuştum 2015 yılında.
-
F4ler hem yaşlandı hemde her kalkış sonrası bakım isteyen bir uçak yani hemde çok maaliyetli
Her uçak için geçerli o durum bilinen aslında bilinmeyen çok şey var arkadaşlar her uçak uçmadan önce ve uçtuktan sonra bakımı yapılır hazır tutulur.
-
-
-
Hani atamın dediği istikbal göklerdedir misali olası bir savaşta belirleyeci güç hava kuvvetleri olacak.
-
Hani atamın dediği istikbal göklerdedir misali olası bir savaşta belirleyeci güç hava kuvvetleri olacak.
Kesinlikle abi, uçmak = özgürlük. Her manada hemde.
-
4. Nesil Savaş Uçakları
4. Nesil savaş uçaklarında ciddi bir sıçrama olmuştur. Dijital aviyonik sistemler, Fly-by-wire savaş uçaklarına eklenmiştir. Manevra kabiliyeti bu dönemde ön plana çıkmış olup, manevra açısından uçaklar ciddi kabiliyet kazanmıştır. Silah sistemleri de her dönemde olduğu gibi geliştirilmiştir. Avrupa'da toplu olarak üretimi bu nesille başlamıştır. 4. Nesil tarih olarak 1971-1990 tarihlerini kapsamaktadır.forum.havaforum.com/attachment/8475/
Örnek bir Lockheed Martin F-16 Fighting FalconBu nesilinde en önemlisi ve ünlüsü bence F-16 ve tabii F-18'dir. F-16'yi zaten yakından tanıyoruz, F-16'nın yeri başka..
Uçaklar
Tarih
Ülke
Grumman F-14 Tomcat
1970
ABD
McDonnell Douglas F-15 Eagle
1972
ABD
Lockheed Martin F-16 Fighting Falcon
1974
ABD
Mikoyan MiG-31 Foxhound
1975
Rusya
Mikoyan MiG-29 Fulcrum
1977
Rusya
Sukhoi Su-27/33 Flanker
1977
Rusya
McDonnell Douglas F/A-18 Hornet
1978
ABD
Dassault Mirage 2000
1978
Fransa
Panavia Tornado
1979
Avrupa
-
Üst yazıda Aviyonik Sistemler ve Fly-By-Wire'dan bahsettik ama havada kalmasın. Nedir bunlar ?
Aviyonik Sistemler : Aviyonik havacılıkta uçaklar, yapay uydular ve uzay araçlarının elektronik sistemleri için kullanılan terimdir. Aviyonik sistemleri arasında iletişim, navigasyon, birden fazla sistemin görüntü ve yönetimi ve bireysel işlevleri gerçekleştirmek için uçaklara takılan yüzlerce sistem sayılabilir. Bu sistemler bir polis helikopterinin arama spotu gibi basit bir sistemden havadan erken uyarı platformları gibi komplike sistemlere kadar çeşitlidir.
Fly-By-Wire : Fly-by-wire, manüel uçuş kumandalarını elektronik bir arayüz ile değiştiren gelişmiş uçuş kumanda sistemi. Bu sistemde uçak pilottan bağımsız bilgisayar kontrollü basit bir yapay zekaya sahiptir. Bu görev bilgisayarı, hız, irtifa, hava durumu, uçağın donelerini, ağırlığı ve pek çok önemli veriyi sayısal ortamda harmanlayarak uçağa en güvenli uçuşu sağlar. Bu teknoloji, yeni nesil uçaklar olarak adlandırılan ve uçuş kumanda yüzeylerinin hareketinin side-stick denilen lövye ile sağlandığı uçaklarda bulunur.
forum.havaforum.com/attachment/8476/
Örnek bir Airbus A321 Fly-By-Wire kokpit -
Dünyanın İlk Kadın Savaş Pilotu : Sabiha Gökçen
forum.havaforum.com/attachment/8488/8000 saat uçuş süresi, birçok operasyon...
-
Bilgisizliğimi mazur görün. Uçağı çalıştırmak bu kadar teferruatlımıdır yahu
-
İLGİNÇ DEĞİL Mİ?
YIL 1910..
FRANSIZLAR YENİ BULUŞLARI OLAN UÇAĞI TANITMAK İÇİN TÜM ULUSLARDAN
KATILIMCILARI DAVET EDERLER... HERKES BÖYLE BİR İCATIN GERÇEKLEŞMİŞ OLMASI
NEDENİYLE ŞAŞKIN VE MERAKLIDIR...DÖNEMİN OSMANLI HÜKÜMETİNE DE KATILIMCI
İÇİN HABER GÖNDERİLMİŞ... HÜKÜMET İCATLARA OLDUKÇA MERAKLI OLAN ALİ RIZA
PAŞA YI GÖNDERELİM O MERAKLIDIR DEMİŞLER...VE DERHAL SARAYA
ÇAĞIRMIŞLAR...KENDİSİNE FRANSIZLARIN BULUŞUNDAN BAHSETMİŞLER VE OSMANLI YI
TEMSİLEN GİTMESİNİ İSTEMİŞLER...ALİ RIZA PAŞA BU NU BİZ YAPMALIYDIK DEMİŞ
İÇİNDEN HAYIFLANARAK... YALNIZ DEMİŞLER PAŞA YA DAVET 2 KİŞİLİK YANINA 1
KİŞİ DAHA AL ONU DA SEN BELİRLE DEMİŞLER...
ALİ RIZA PAŞA BİRAZ DÜŞÜNMÜŞ VE BİR DELİKANLI VAR ONU GÖTÜREYİM
DEMİŞ...NEYSE ALİ RIZA PAŞA VE DELİKANLI PARİS'İN YOLUNU TUTMUŞLAR...
PARİS'TE OTEL E YERLEŞMİŞLER...VE BULUŞUN GÖSTERİLECEĞİ GÜN KALABALIK MEYDAN
VE PİST HERKES MERAKLA BEKLİYOR..DERKEN PİLOT HAZIRLIKLARINI
YAPIYOR...ÜSTÜNE MONT GİYİYOR BİR DE GÖZLÜK TAKIYOR...UÇAK HAVALANIYOR...
PARENDELER TAKLALAR MANEVRALAR MÜTHİŞ BİR GÖSTERİ... PİSTE İNİYOR...
ALKIŞLAR ARASINDA İNİYOR UÇAKTAN...HERKES KISKANÇ AMA ŞAŞKIN .... BİR
YETKİLİ BİR GÖNÜLLÜ İSTİYOR..PİLOTUN ARKASINDA ONA EŞLİK EDEBİLECEK CESARETİ
OLAN.. BİZİM DELİKANLI ATILIYOR.. BEN BEN... TAMAM, DENİYOR VE DELİKANLIYA
GÖZLÜK VE MONT VERİLİYOR...DELİKANLI MONTU GİYİYOR GÖZLÜĞÜ TAKIYOR..
KALABALIKTAN SIYRILMAK ÜZERE İKEN ALİ RIZA PAŞA KOLUNDAN TUTUYOR.. BOŞVER
SEN BİNME BIRAK BAŞKASI BİNSİN DİYOR...NEDEN DİYE SORUYOR DELİKANLI BİRŞEY
Mİ HİSSETTİNİZ.. YOK, SEN YİNE DE BİNME EVLAT DİYOR... DERKEN BAŞKASI
BİNİYOR UÇAĞA..UÇAK HAVALANIYOR DELİKANLI ÖFKELİ PAŞA YA ...
PARANDELER..MANEVRALAR.. DERKEN UÇAK ALEV TOPUNA DÖNÜYOR VE PİSTE
ÇAKILIYOR..2 ÖLÜ...
DELİKANLI PAŞAYA BAKIYOR HAYRETLER İÇİNDE... PAŞA MAĞRUR VE MUTLU BİR İNSANI
KURTARDIĞI İÇİN...AMA BİR BAŞKASI ÖLMÜŞTÜ....
AMA KURTARDIĞI BİR İNSAN DEĞİLDİ....
BİR ULUSTU...
ÇÜNKÜ DELİKANLI MUSTAFA KEMAL ATATÜRK' TÜ....
SUNAY AKIN' DAN -
@4 Şubat Abi aklımı mı okudun ne yaptın yahu ? Bu gece bu muhteşem olayı paylaşsam mı diye düşünürken; sen yazdın. Böyle bir hikayeyi sunduğun için teşekkürler..
@Seyyah Bu güzel video içinde teşekkürler abi, estafurullah, aynen söylediğin gibi standart protokol aynen böyle işliyor. Pilotlar bazı prosedürleri defalarca bile yapıyor. Ahh bu konuda zayıfım, keşke imkanım olsa da kokpitte bir yolculuk yapabilsem.. Kokpitte kim bilir daha ne güzellikler var..
-
@4 Şubat Abi aklımı mı okudun ne yaptın yahu ? Bu gece bu muhteşem olayı paylaşsam mı diye düşünürken; sen yazdın. Böyle bir hikayeyi sunduğun için teşekkürler..
@Seyyah Bu güzel video içinde teşekkürler abi, estafurullah, aynen söylediğin gibi standart protokol aynen böyle işliyor. Pilotlar bazı prosedürleri defalarca bile yapıyor. Ahh bu konuda zayıfım, keşke imkanım olsa da kokpitte bir yolculuk yapabilsem.. Kokpitte kim bilir daha ne güzellikler var..
Keşke imkan olsaydı da kokpit hayalini gerçekleştirebilseydik..ama belki siz pilot olmaya karar verirsiniz neden olmasın ?
-
@jokerist Düşünmeniz bile yeter, teşekkür ederim.
Aslında pilot olmak adına düşünce içerisindeyim, mevcut lisans programımı birakıp tekrar universite sınavı ile pilotaja geçmek veya zannediyorum THY'nin mezunlara burslu bir programı var. Sürekli bu konuyu araştırma içerisindeyim, bir yol seçip odaklanmam gerek..
-
Olumsuz Hava Şartları Hava Trafiğini Vurdu!
Kuvvetli rüzgar nedeniyle İstanbul Atatürk Havalimanı trafiği aksıyor, inişlerde yaşanan sorunlar trafiğin artıp gecikmelere neden oldu. Uçaklar havada turlamak zorunda kaldı. Bazı uçakların Ankara'ya divert ettiği görüldü. Aynı zamanda çok sayıda uçağın kalkış için taksi yolunda beklediği görüldü..
forum.havaforum.com/attachment/8635/Bu akşamdan örnek bir turlama
En kuzeyde (Karaburun kuzeyi) görülen 3 uçak hala o civarda dönüyor ve iniş sırasını bekliyor..
Anlık radar görüntüsü için : FlightRadar
-
Azıcık ara verdik ama hazır güncelleme arasındayken; savaş jetlerine devam edelim.
4,5. Nesil Savaş Uçakları
4,5. nesil savaş jetleri 4. Nesilden ayrılmasında ki baş etken stealth(gizlenebilirlik) özelliğidir. Tabii uçak endüstrisi geliştikçe; savunma sanayii de tam gaz gelişmeye devam etmekte. Radar sistemlerinin de ilerlemesi üzerine savaş uçaklarının gizlenebilirliği ön plana çıkmıştır. Bu arada aviyonik sistemler, silahlandırma ve manevra kabiliyetlerinin de üstüne konulmaya çalışılmıştır.forum.havaforum.com/attachment/9105/
Örnek bir Eurofighter TyphoonTarih olarak 1980-2000 arasını kapsayan bu nesilin en önemli eserlerinden biri de AB yapımı Eurofighter Typhoon'dur.
forum.havaforum.com/attachment/9107/
Örnek bir Saab JAS 39 GripenUçaklar Tarih Ülke Dassault Rafale
1986
Fransa
Saab JAS 39 Gripen
1988
İsveç
Eurofighter Typhoon
1994
Avrupa
Boeing F-15E Strike Eagle
1986
ABD
Sukhoi Su-30/35/37 Flanker
1989
Rusya
Sukhoi Su-32/34 Fullback
1990
Rusya
Boeing F/A-18E/F Super Hornet
1995
ABD
-
@4 Şubat Abi aklımı mı okudun ne yaptın yahu ? Bu gece bu muhteşem olayı paylaşsam mı diye düşünürken; sen yazdın. Böyle bir hikayeyi sunduğun için teşekkürler..
@Seyyah Bu güzel video içinde teşekkürler abi, estafurullah, aynen söylediğin gibi standart protokol aynen böyle işliyor. Pilotlar bazı prosedürleri defalarca bile yapıyor. Ahh bu konuda zayıfım, keşke imkanım olsa da kokpitte bir yolculuk yapabilsem.. Kokpitte kim bilir daha ne güzellikler var..
Hocam bir kez A332 jumpseat ınde uçmuştum. Mükkemmel ötesi bir deneyimdi, aslında yolcu camlarının ne kadar kısıtlı görüş mesafesi olduğunu fark ettim. Önünüzde kocaman 180 derecelik bir manzara var. Hala unutamıyorum. Sektöre kendimizi atarsak belki de hayatımızın 60 lı yaşlarına kadar vaktimiz orada olacak