Havaforum Uçuş Kulübü

Meteorolojik Model Güncelleme Saatleri
06:30-08:15 (GFS Sabah)
09:00-10:00 (ECMWF Sabah)
12:30-14:15 (GFS Öğlen)
18:30-20:15 (GFS Akşam)
21:00-22:00 (ECMWF Akşam)
00:30-02:15 (GFS Gece)
  • Havaforum Uçuş Kulubü'ne Hoşgeldiniz..


    9c5c8af9b1edef540f76549.gif


    İyi forumlar Havaforum sakinleri, forumumuzda havacılığa dair konu olmadığını gördüm ve bu işe ön ayak olarak konuyu oluşturmak istedim. Sağolsun sayın yönetimimizden de izin çıktı ve bu konuyu açtım.


    07271aad9999311dec174a2.jpg


    Meteoroloji'nin de aktif rol oynadığı havacılığa, forumumuzda da birçok ilgili kişi olduğunu düşünüyorum ve siz değerli üyelerinde destekleriyle konuda güzel bilgi paylaşımı yapacağımızı umuyorum.


    88d2dbd.gif


    Buyrun hep beraber uçalım.. :hfyeni (29):


    Dipnot : Forum yönetimimizden ufak bir ricam daha olacak, eğer çok zor değilse ve mümkünse; mesaj paneline uçak ile alakalı bir emoji koyabilir miyiz ? :)


    Faydalı Linkler


    FlightRadar24 : Şu an yapılan Sivil Uçuşları takip edebileceğiniz güzel bir site. Böyle tepemden uçak geçiyor acaba hangi uçak derseniz takibini hemen buradan yapabilirsiniz :D : https://www.flightradar24.com/40.68,29.49/7


    ISTStatus : Mevcut havalimanlarımızın radar takibini yapabilir ve kulelerini dinleyebilirsiniz : http://www.iststatus.com/

    Bara döda fiskar följer strömmen...



    7 Mal editiert, zuletzt von Vintersaga ()

  • 2007 den beri havacılık ile ilgilenen bir kişi olup. profil fotomdan da anlaşılacağı üzere 1. üye olmak isterim :) Hayırlı olsun.

    Hoşgeldiniz, başlıkta kulüp ifadesi bulunsada üyelik vs. gibi bir durum yok hocam, yanlış anlaşıldıysam affola. Havaforumun her üyesi, havacılığa ilgili ise bu konunun şeref üyesidir. Tekrardan iyi forumlar..


    @AŞİ-KAR Teşekkür ederim hocam..

    Bara döda fiskar följer strömmen...



  • Güncel olarak belli aralıklarla İstanbul için METAR ı paylaşmakla başlayabiliriz.


    LTBA 131650Z 21006KT 180V270 CAVOK 13/10 Q1018 NOSIG RMK RWY17L 20006KT RWY05 20003KT RWY23 22006KT

  • @jokerist Bilgi paylaşımınız için teşekkürler fakat bilmeyenler içinde mesajınıza ekleme yaparak; METAR nedir açıklayabilirseniz harika olur.


    @nvztcnsmr Teşekkür ederim hocam..

    METAR: Meteorological Terminal Air Report


    Yani havalimanlarının 30 dk da bir ( bazı meydanlar için 1 saat) yayınladığı o anki rüzgar,sıcaklık,pist durumu,basınç değerini gösteren rapordur.
    LTBA 131650Z 21006KT 180V270 CAVOK 13/10 Q1018 NOSIG RMK RWY17L 20006KT RWY05 20003KT RWY23 22006KT


    Şimdi burada LTBA(Atatürk Havalimanının ICAO=International Civil Aviation Organization Kodu)
    13= 13 Aralık
    1650Z = GMT
    21006=Rüzgar 210 dereceden 6 Knot
    180V270=Rüzgar 180 derece ve 270 derece arası salınım yapıyor
    CAVOK= Ceiling and Visibility Okey - Bulut Alt tabanı ve görüş iyi
    Sıcaklık =13 Dewpoint(işba)=10
    Q1018 = Havaalanındaki hava basınç değerinin ICAO standart atmosferine göre ortalama deniz seviyesine indirilmesi sonucu bulunan değerdir.
    Nosig=No significiant Change/ önemli bir değişiklik yok
    Remark:Not rwy17L= 17 sol pisti için rüzgar 200 dereceden 6 knot

  • Güzel konu olmuş hayırlı olsun..

    VATAN NE TÜRKİYE’DİR TÜRKLERE NE TÜRKİSTAN VATAN BÜYÜK VE MÜEBBET BİR ÜLKEDİR TÜRKLERE TURAN

  • @Vintersaga, Hava forum Uçuş Kulübü konunuz hayırlı olsun. Bu tarz ilgi çekici konuların, Hava Foruma renk kattığını düşünüyorum.
    Size ve konuya dahil olarak katkı saglayan herkese şimdiden teşekkür ediyorum. :hfyeni (25):

  • Havacılık özellikle son 100 yıldır popüler olsa da; insanoğlu için uçmak her zaman ilgi çekici olmuştur. İlk notlarımızı Türk Havacılık tarihinde önemli yeri olan Hezarfen Ahmet Çelebi üzerine paylaşmak istiyorum :


    1609 yılında doğan Hezarfen Ahmet Çelebi, İstanbul'da yaşayan bir Türk bilginidir..


    forum.havaforum.com/attachment/8098/


    Hezarfen Ahmed Çelebi ilk uçma denemelerine kalkışırken, 10. yüzyılda yaşamış olan Müslüman ve Türk bilginlerinden İsmail Cevheri’den feyz almıştır. İsmail Cevheri’nin ortaya koyduklarını, bulgularını ve araştırmalarını enine boyuna inceleyen ve öğrenen Hezarfen Ahmed Çelebi, kuşların da uçuşlarını incelemiştir. Ardından, yapay kanatlarının dayanıklılık derecesini görebilmek için, İstanbul’daki Okmeydanı’nda çeşitli deneyler yapmıştır.


    forum.havaforum.com/attachment/8099/


    Hezarfen Ahmed Çelebi, 1632 yılında, lodos rüzgarının olduğu bir havada, yapay kuş kanatlarına benzer bir aracı kendisine takarak, Galata Kulesi’nden boşluğa kendini bırakmıştır. Bu şekilde uçarak, İstanbul Boğazı’nı da geçmek suretiyle, 3558 metrelik mesafeyi katedip, Üsküdar’daki Doğancılar’a indiği varsayılmaktadır. Hezarfen Ahmed Çelebi, bu yönü ile, Türk havacılık tarihinin en önemli kişilerinden bir tanesi olmuştur. Kendisi ile alakalı bilgiler sadece Seyahatname'de geçmektedir..


    forum.havaforum.com/attachment/8101/

    Bara döda fiskar följer strömmen...