Havaforum Uçuş Kulübü


  • Ben farklı açıdan görüntülerine baktım. Tamamen pilotaj hatası bir kaza. Kulenin talimatlarını da uygulamıyorlar. İnişe geçecek uçak niye koronodan dolayı konsantrasyon kaybı yaşasın ki?

  • Benim için tamamen hayal kırıklığı bir uçak. Umarım parasını geri alırız bu uçaktan almayız. Yada sınırlı sayıda alırız. Gerçekten askeri havacılık ile ilgilenen bu uçak konusunda büyük hayal kırıklığına uğradı. Bir sürü mevcut hatası var. Pilotlar bile manevra problemi olduğunu söylüyor. Dogfight'ta başarısız. Rus uçakları dogfight'ta bunu yer. AG Air to Ground başarısı nasıl bilmiyorum ama bizde iş yapacak bir uçak değil diye düşünüyorum. Avrupa'dan daha farklı modeller veya rus uçağı alabilirdik.

  • Benim için tamamen hayal kırıklığı bir uçak. Umarım parasını geri alırız bu uçaktan almayız. Yada sınırlı sayıda alırız. Gerçekten askeri havacılık ile ilgilenen bu uçak konusunda büyük hayal kırıklığına uğradı. Bir sürü mevcut hatası var. Pilotlar bile manevra problemi olduğunu söylüyor. Dogfight'ta başarısız. Rus uçakları dogfight'ta bunu yer. AG Air to Ground başarısı nasıl bilmiyorum ama bizde iş yapacak bir uçak değil diye düşünüyorum. Avrupa'dan daha farklı modeller veya rus uçağı alabilirdik.

    Hava kuvvetleri elinde bu konuda cevher F16 varken F35'i niye dogfighta soksun ki? Her uçağın bir görevi olur, F35'de şu an kendi sınıfında rakipsiz. Ruslar önce bir SU57'i uçurabilirse ondan sonra belki karşılaştırma olur.


    Bizzat pentagondan pilotlar ile konuşmadıysanız manevra problemi var denilen şey eskiden süregelen bir videodaki duyumdan ibaret. S400 alınırken yapılan gazlamaların başında geliyordu. Israil düzenli olarak F35 ilre Suriye'yi bombalayıp çıkıyor.


    NATO müttefiki ve tüm altyapısı ona uygun bir hava kuvvetlerinin Rus uçağını alma ihtimalini konuşmak bile saçma. Polonya hariç doğu bloğu ülkeleri NATO sistemine entegre ettiği halde eldeki mig29ları satıp kurtulmak istiyor.


    Avrupa ise Eurofighter'ı Türkiye'de ortak üretim dahil olmak üzere TR'ye teklif etti fakat reddedildi. Düşük görev süresi ve altyapi zorlukları deniyordu, tam olarak niye red verildi bilemem tabi.


    Fransa Rafale konuşmaya gerek bile yok, PKK'yi vurdukça yaptırım koyan bir ülke.


    Gripen'i de ne Isveç satar, ne de THK elde F16 varken Gripen alır.


    Realist konuşmak gerekirse eldeki F4'lerin yerini ya F35, ya F15EX'ler alabilir. MMU gelene kadar bu iş böyle gider.


    Ayrıca TCG Anadolu gibi amfibilerde F35B'nin önemini söylememe gerek bile yok, alternatifi de yok.

    There was a time when more meant better. When everything meant everything. Times change...



    Edited once, last by Vintersaga ().

  • F-35 Suriye'de baya etkin kullanıyor İsrail.Ayrıca Tahran'nın üstünde bile uçtu İran'ın ruhu duymadı.F-35/B modeli için gemi yaptık arkadaşlar, o kadar kolay vazgeçmek olmamalı.TCG Anadolu


    TCG Anadolu+F35/B ile Akdeniz'de baya elimiz kuvvetlenecekti.

  • Rafale sevmem. Gripen gerçekten iyi. F35 Kendi sınıfında rakipsiz demek büyük iddia. F35B alınmalı. STOVL- Dikey iniş kalkış vb TCG amfibileri için büyük özellik. Dediğim gibi f35b'ye karşı değilim. AG Görevlerinde iş yapar. Ama F-35’lerin B ve C serilerinin, yüksek irtifalarda ve 1,5 Mach süratindeki uçuşlarda kuyruk uzantısındaki satıh kaplamalarının soyulduğu ve titreşimlerin oluştuğu iddiası da var. Pentagondan pilotlar ile konuşmadıysanız diyorsunuz da adamlar uçağı ekran karşısında bile bile kötüler mi? İzin vermezler. Çünkü bir proje. Kaç ülkeye satılıyor. PR zedelenmesi olur. .Kasım 2019 itibarıyla uçaklarda 873 yazılım açığı tespit edildi. Eylül 2018’de bu sayının 917 olduğu söyleniyor. Daha biz üretilmeden f35 siparişi verdik. F15EX Alınsa f4'lerin yerine dediğiniz gibi daha iyi olacak. F35'e vereceğimiz parayı MMU TFX'e harcayalım bir an önce kendi uçağımızı yapalım. Sınırlı sayıda f35b işimizi görür. Görünmez deniliyordu f-35 radardan tespit edildi. Ağır bir uçak. Yapısı hoş değil. Mig serilerini beğenmiyorum. Ama mig35 iyi olacak gibi. F-16ları V konfigürasyonuna yükseltmek, yapılabilecek en mantıklı hamledir. En beğendiğim uçak A-10 Thunderbolt II'dır. Askeri havacıların aşkı genellikle budur. ABD satmıyor. Keşke bu tip uçağımız olsa. Terör ile mücadele ve suriye'de çok iş yapardı. 100 F-35 Parasına çok rahat 150-200 tane Eurofighter'da alınabilirdi. Ama bizim en önceliğimiz bir an önce kendi uçağımızı yapabilmek. Tüm maliyet bence buna yatırılmalı. O zamana kadar eldeki f16 son hale modernize edilip,kulanılmalı.

  • F-35 Suriye'de baya etkin kullanıyor İsrail.Ayrıca Tahran'nın üstünde bile uçtu İran'ın ruhu duymadı.F-35/B modeli için gemi yaptık arkadaşlar, o kadar kolay vazgeçmek olmamalı.TCG Anadolu


    TCG Anadolu+F35/B ile Akdeniz'de baya elimiz kuvvetlenecekti.


    Suriye'de f35'lerin transponderleri ve RCS'leri kapalıymış. Alman radar şirketi 150km kadar radarda f35'i tespit edebildiklerini iddia etmişti. Ne kadar doğru bilemeyiz. Tahran olayı bence reklam. Ben inanmıyorum. Kanıtları var mı olayın? F35/B STOVL kalkış inişinden dolayı zaten ben alınmalı diyorum fakat belirli bir sayıda alınmalı. Atıyorum 20 tane iş görecek kadar. 100 tane f35'e gerçekten gerek yok. Eldeki f16 son sürüme modernize edilip, mmu tfx çıkana kadar idare edilmeli. F35'e verilecek paralar mmu tfx projesine yatırılsın. F35 için çok reklam yapıyorlar. Fakat defoları çok olan bir uçak. ABD pilotları bile diyor youtube'da belgeleseli vardı. Kokpit.aero site vardı kapanmış linkini atardım. Oksijen sıkıntısı ve manevra sıkıntısı yaşadıklarını bizzat pilotlar söylüyordu. Çok fazla kaynak yok tabi de adamlar kendi uçaklarını kötülemez.

  • Suriye'de f35'lerin transponderleri ve RCS'leri kapalıymış. Alman radar şirketi 150km kadar radarda f35'i tespit edebildiklerini iddia etmişti. Ne kadar doğru bilemeyiz. Tahran olayı bence reklam. Ben inanmıyorum. Kanıtları var mı olayın? F35/B STOVL kalkış inişinden dolayı zaten ben alınmalı diyorum fakat belirli bir sayıda alınmalı. Atıyorum 20 tane iş görecek kadar. 100 tane f35'e gerçekten gerek yok. Eldeki f16 son sürüme modernize edilip, mmu tfx çıkana kadar idare edilmeli. F35'e verilecek paralar mmu tfx projesine yatırılsın. F35 için çok reklam yapıyorlar. Fakat defoları çok olan bir uçak. ABD pilotları bile diyor youtube'da belgeleseli vardı. Kokpit.aero site vardı kapanmış linkini atardım. Oksijen sıkıntısı ve manevra sıkıntısı yaşadıklarını bizzat pilotlar söylüyordu. Çok fazla kaynak yok tabi de adamlar kendi uçaklarını kötülemez.

    MMU Evet yerli olacak doğru destekleyelim tabi ama bence iş görmesi önemli olan. Misal örnek veriyorum F35 atış menzili 30 km olsun MMU menzili 10 km olsun, Hangisi bu konuda yararlıysa ona yatırım yapılması gerekir. Tam teknik özellikleri görüp konuşmak daha doğru olur. Ama bence MMU yararlı bir hava aracı olur

  • Rafale sevmem. Gripen gerçekten iyi. F35 Kendi sınıfında rakipsiz demek büyük iddia. F35B alınmalı. STOVL- Dikey iniş kalkış vb TCG amfibileri için büyük özellik. Dediğim gibi f35b'ye karşı değilim. AG Görevlerinde iş yapar. Ama F-35’lerin B ve C serilerinin, yüksek irtifalarda ve 1,5 Mach süratindeki uçuşlarda kuyruk uzantısındaki satıh kaplamalarının soyulduğu ve titreşimlerin oluştuğu iddiası da var. Pentagondan pilotlar ile konuşmadıysanız diyorsunuz da adamlar uçağı ekran karşısında bile bile kötüler mi? İzin vermezler. Çünkü bir proje. Kaç ülkeye satılıyor. PR zedelenmesi olur. .Kasım 2019 itibarıyla uçaklarda 873 yazılım açığı tespit edildi. Eylül 2018’de bu sayının 917 olduğu söyleniyor. Daha biz üretilmeden f35 siparişi verdik. F15EX Alınsa f4'lerin yerine dediğiniz gibi daha iyi olacak. F35'e vereceğimiz parayı MMU TFX'e harcayalım bir an önce kendi uçağımızı yapalım. Sınırlı sayıda f35b işimizi görür. Görünmez deniliyordu f-35 radardan tespit edildi. Ağır bir uçak. Yapısı hoş değil. Mig serilerini beğenmiyorum. Ama mig35 iyi olacak gibi. F-16ları V konfigürasyonuna yükseltmek, yapılabilecek en mantıklı hamledir. En beğendiğim uçak A-10 Thunderbolt II'dır. Askeri havacıların aşkı genellikle budur. ABD satmıyor. Keşke bu tip uçağımız olsa. Terör ile mücadele ve suriye'de çok iş yapardı. 100 F-35 Parasına çok rahat 150-200 tane Eurofighter'da alınabilirdi. Ama bizim en önceliğimiz bir an önce kendi uçağımızı yapabilmek. Tüm maliyet bence buna yatırılmalı. O zamana kadar eldeki f16 son hale modernize edilip,kulanılmalı.

    Hocam anti F-35 haberlerinin pek çoğu da Sputnik gibi Rus ajanslar kaynaklı, onlarında övmeleri beklenemez. F35 yeni bir uçak ve kabiliyetleri evet iddialı olsa da rakipsiz. Hatalar mutlaka çıkacaktır fakat bunun zamanla giderileceğini söylemek çok zor olmayacaktır. Hangi uçak 0 hatayla çıkmış ki? Ayrıca F35'in en büyük kullanıcısı ABD donanması ve her yıl daha fazla almak üzere sürekli meclisten onay alıyorlar, bahsedildiği gibi çok büyük problemli olsa bunu hesaba katarlardı ki bence zaten değil. İsrail uçakları aktif olarak kullanıyor ve son derece başarılı görünüyor. Norveç'te çeşitli engelleme görevlerinde uçağı kullanmakta ve henüz bir hata bildirilmedi. Bizim kesinleşen siparişlerimizde zaten F35A üzerine idi.


    F35'in radar izi ise şaibeli bir konu, Rusya ve NATO gibi tümleşik radar sistemlerinin olmadığı bir ülkede iz bıraktığı hiç yakalanmadı. İran ve Suriye operasyonları en büyük örnekler. Bizim NATO sistemine dahil olmayan S400'lerinde en büyük dezavantajı bu olsa gerek, stand alone sistemler sakat.


    Eurofighter konusu dediğim gibi ortak üretim bile teklif edildi ama reddedildi. Üretim dahil bir fırsat kaçırılmazdı ama demekki harbe hazırlık, altyapı, masraf gibi bize göre bazı sıkıntıları var uçağın.


    A10 ise bir dönem satılmanın kıyısından dönmüş bir uçak, verilecek uçakların kötü vaziyette olması, uranyum başlıklı mühimmatın fiyatı ve yerine konulacak alternatif bir makinalının verimliliği, bakım masrafları vs. bizi aşmış olmalı.


    Rus uçağı ise olmayacak iş kesinlikle hocam. Bugün hava kuvvetlerimiz suriyedeki bir düşman uçağı havada erken ihbar uçağıyla işaretleyip, f16'yla yaklaşmadan bir AMRAAM füzesiyle vurabiliyor ve bu kabiliyeti olan ender ordulardan biri. Bu kabiliyetle uçağın radarının menzili gibi konularda boşa düşüyor ve bunların hepsi NATO sistemleriyle gerçekleştiriliyor. Su35, mig35'i bu sistemin içine nasıl entegre edebiliriz ki? Kel tavuk gibi yalnız başına ortada dolanır. Ayrıca mısıra satılan rus uçakları gibi rusların hava-hava füzelerini vereceği de meçhul, mısırda uçak var vuracak füze yok misal.


    MMU'nun zaten finansal bir derdi yoktur hocam, ona gidecek her kaynak helal olsun da onun için bir gelişim süresi gerekiyor. 2030'dan önce envanterde görmek zor ki 2030'a daha 10 yıl var. F4'ler bu yıl emekliye çekiliyor artık. F16, SİHA sistemleriyle bu süre beklenecek gibi duruyor, F35 işide çözülebilirse bu sırada gelebilir tabi. F35'i satmayan ABD F15'i satar mı orası muallak ama bizim ordunun F15'e yönelik bir isteğinin olduğuna yönelik hiçbir haber vs. çıkmadı.

    There was a time when more meant better. When everything meant everything. Times change...



    Edited once, last by Vintersaga ().

  • Yakın tarihteki haberlere bir göz atalım Vintersaga eğer yazı büyüklüğü sorun olursa, düzeltebilirim.

    Milas-Bodrum Havalimanı’nda seyahat kısıtlarının kalkmasının ardından ilk tarifeli dış hat uçuşunu karşıladı. İç hat uçuşları 4 Haziran’dan bu yana başarıyla sürüyor.

    ABD'nin California eyaletinde bulunan Upland Cable Havalimanı'nda bir uçak iniş sırasında kırıma uğradı.

    EasyJet 6 adet A320Neo tipi uçağını SBMC’ye satıyor. 225 milyon dolarlık satış anlaşmasında EasyJet sattığı uçakları kiralayacak.


    Dubai merkezli havayolu şirketi Emirates, düşen yolcu sayıları ve yasaklar sebebiyle, yolcu uçaklarını kargo uçuşlarında kullanmaya devam edecek.


    Airbus'ın Almanya'nın Hamburg kentindeki tesislerinden havalanarak İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı'na dün akşam teker koyan uçağa TC-RBE kuyruk tescili verildi.

  • 60 yılın ardından babanın son hali görenleri üzdü. :(


    There was a time when more meant better. When everything meant everything. Times change...