Havaforum Uçuş Kulübü

  • B787'nin A350'den daha konforlu ancak daha tasarımı kötü olduğu çok belli. A350 Tasarım konusunda baya iyi 787 de kötü denemez ancak 787 bence daha konforlu

    Boeing'in avantajı bu. Airbus'a göre daha manuel oldukları için hem daha ucuzlar hem de dediğiniz gibi konforlular. Türk Hava Yollarının filosunda bu kadar fazla boeing bulunmasının sebebi de. Özellikle bolca B737-800 bulunduruyorlar

  • Sabiha Gökçen kazasında karakutular açıldı 3 kişinin hayatını kaybettiği kaza sonrası, Almanya'da deşifre edilen karakutulardan, olumsuz meteorolojik şartlardan kule ve pist bakım hatalarına kadar bir dizi ihmal çıktı.


    İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı'nda 5 Şubat günü pistten çıkan ve 3 kişinin yaşamını yitirdiği Pegasus Havayolları uçağının karakutuları, Almanya'nın Braunschweig şehrindeki Alman Havacılık Kaza Soruşturma Bürosu (BFU) tesislerinde, önceki gün Amerikalı yetkililerin nezaretinde deşifre edildi. PİLOT HATASI DÜŞÜK SEVİYEDE Karakutulardan olumsuz meteorolojik şartlardan kule ve hatta pist bakım hatalarına kadar bir dizi ihmal çıktı. Sanılanın aksine karakutu kayıtlarına göre, kazada pilot hatasının düşük seviyelerde olduğunun saptandığı öğrenildi.


    fa_9112.jpg



    1. Olumsuz hava şartları nedeniyle Pegasus'un kaza yapan uçağına inişinden hemen önce yıldırım düştü. Yıldırımlara karşı donanımlı olan uçaklar, bundan etkilenmiyor. Ancak her iki pilot da prosedür gereği, konsantrasyonlarını yıldırımın uçağın aletlerine bir etkisi olup olmadığına odakladı.

    2. Bu sırada uçağı kaptan pilot kullanırken, ikinci pilot ise iletişim ve aletlerin takibi görevine odaklanmıştı. Kule, daha önceki iki uçağın pisti pas geçtiğini söyledi. Ancak bu uyarısını havacılık terminolojisine göre İngilizce yerine Türkçe yaptı. Kaptan “Anladım" diye cevap verdi, ancak iletişimden sorumlu Hollandalı ikinci pilot anonsu anlamadığı ve inişe saniyeler kaldığı için kokpitte koordinasyon bozuldu.

    3. Bu sırada bir başka uçak, kaza yapan uçaktan hemen önce aynı arka rüzgarla kalkış yaptı. Bu da pilotlara her şeyin normal akışı içerisinde olduğu hissini yarattı.

    4. O sırada arka rüzgar saatte 26.4 km süratle esiyordu. Pegasus Hava Yolları arka rüzgar pas geçme limiti saatte 28 km olduğu için pilotlar, toleranslar içinde olan uçakla iniş kararı aldı.

    5. Pistin uzunluğu 3 bin metre. Uçak, sanılanın aksine pistin ortalarına veya sonuna doğru sert olarak değil, normal bir mesafe olan pistin 705'inci metresine indi.

    6. Pilotlar uçak indiği anda normal frenleme yapmaya başladı. Uçağın sürati saatte 98 km sürate kadar düşmesine rağmen o anda aniden arka taraftan gelen rüzgarın sürati saatte 51 km'ye çıktı. Bu itiş sürati arttırdı.

    7. Pilotlar yine de duracaklarından emin oldukları için sert frenlemeden vazgeçerek ıslak zeminde kaymamak için kendi aralarında konuşarak pistin ortasındaki değil sonundaki çıkıştan dönmeye karar verdi. Bu sırada kabin içerisinde her şey normal olup uçak yavaşladığı için hostesler, “Telefonlarınızı kullanabilirsiniz" anonsu yaptı.

    8. Pilotlar sıklıkla kullanılmayan pistin sonundaki dönüşe doğru geldiklerinde, iyice yavaşlamak için tekrar fren yaptı. Ancak muhtemelen uçak, pist üzerinde bulunan daha önceki yüzlerce iniş kalkışla oluşan lastik izlerinin üstüne inince kaymaya başladı ve hız hiç kesilmedi.

    9. Sorun tam olarak bu anda başladı ve pilotlar bir anormallik olduğunu bu sırada anladı.

    10. Pilotlar sert frene geçmelerine rağmen uçak, 17 saniye boyunca pistin son 700 metresini kayarak ve hiç yavaşlamayarak katetti. Bu süre ve mesafe normal zemin olması halinde daha hızlı bir uçağın bile durması için gayet yeterliydi.

    11. Pistin sonunda, “stop way" adı verilen bu gibi durumlarda uçağı hasar almadan durduracak yumuşak toprak zeminli saha yerine dik eğim bulunması nedeniyle uçak aşağıya yuvarlandı.

    12. Dik zeminin kaymaması için yapılan istinat duvarı, uçağın parçalanmasına ve hasarın artmasına neden oldu. Ancak yetkililer, bu durumun aynı zamanda uçağın motorlarının koparak gövdeden ayrılmasına neden olduğu ve böylece uçakta yangın çıkmadığı görüşünde de birleşiyorlar.

  • En kritik sorular cevaplanmış benim için önemli nokta normal iniş sonrası yapılan telefon ananonsu yapmaları yani uçak normal iniş yapmış ve son ana kadar herşey olması gerektiği gibi olmuş. Bence pist sonu eğimi yerine düz yumuşak zemin olmayışı olayı ciddi boyuta gelmesine sebep olmuş. Bu rapor ile muhtemelen yeni bir plan yaparlar pist sonları için....

  • MH370'in 6.yıldönümü. Reunion Adasına ulaşan bir kaç enkaz parçası dışında uçağın büyük bölümü bulunamadı ve nereye düştüğü hala belli değil. Komple teorilerine taş çıkartan tarihin en gizemli uçak kazası oldu. Hakkında şöyle bir tahmini simülasyon oluşturulmuş ama doğru olma ihtimali tabiki düşük.

    Benim düşüncem Maldivlerde eğer sabah 6'da görgü tanıkların göre alçak uçuşta görülen bu uçaktıysa Hint Okyanusunun batı yarısına düştü. Yani yanlış yerde arandı. Hint Okyanusunun güneyinde kışın yüksek basınç(rüzgar saat yönü tersi döner K.Yarımkürenin tersi) vardır o yüksek basıncın akıntıları enkaz parçalarını Reunion Adasına yollamış olmalı. Eğer pilot yakıtı bitirerek uçağı düşürmek istediyse askeri radarlara görünmemek için Hint Okyanusu üzerinde 'M' şeklinde uçuş yapmış olabilir.

  • Vintersaga güzel video, Türk Hava Kuvvetleri zaten her daim adından bahsettirmiştir.

    Şüphesiz abi, devrinin en seçkin birliklerinden biri her zaman. Bazı adiler parasını verdiğimiz F-35'lere çökmeseydi teknolojik olarak da çok ses getirecektik. Gelecekte çıkaracağımız MMU ve F35 birlikteliğiyle harika bir filo düzeni kuracaktık.


    TUSAŞ'ın MMU projesi her şekilde desteklenmeli...

    There was a time when more meant better. When everything meant everything. Times change...



    Edited once, last by Vintersaga ().

  • Şüphesiz abi, devrinin en seçkin birliklerinden biri her zaman. Bazı adiler parasını verdiğimiz F-35'lere çökmeseydi teknolojik olarak da çok ses getirecektik. Gelecekte çıkaracağımız MMU ve F35 birlikteliğiyle harika bir filo düzeni kuracaktık.


    TUSAŞ'ın MMU projesi her şekilde desteklenmeli...

    o iş hala bitmedi, son rus çıkmazı sonrası F-35'ler tekrar gündeme gelebilir. Pilotlarımız çok iyi eğitiliyor bu bir gerçek. Kıbrıs barış harekatında Türk havacılarının neler yaptığına bak derim. Uzağa bile gitmeye gerek yok, Suriye'ye yapılan operasyonlarda hava harekatlarında neler yaptığımızda ortada.. TUSAŞ'ın MMU projesi çok önemli, bu proje desteklenecektir diye düşünüyorum

  • o iş hala bitmedi, son rus çıkmazı sonrası F-35'ler tekrar gündeme gelebilir. Pilotlarımız çok iyi eğitiliyor bu bir gerçek. Kıbrıs barış harekatında Türk havacılarının neler yaptığına bak derim. Uzağa bile gitmeye gerek yok, Suriye'ye yapılan operasyonlarda hava harekatlarında neler yaptığımızda ortada.. TUSAŞ'ın MMU projesi çok önemli, bu proje desteklenecektir diye düşünüyorum

    Ek olarak NATO'nun Bosna harekatında da THK'nın yaptıkları baya ses getirmişti. İtalya'dan kalkan uçaklarımız aralıksız aşırı grupları vurmuş...

    There was a time when more meant better. When everything meant everything. Times change...



What's Happening in the Forum?

    1. Topic
    2. Replies
    3. Last Reply
    1. Konu Dışı [Genel Sohbet] 1.5k

      • Interstellar
    2. Replies
      1.5k
      Views
      47k
      1.5k
    3. canbayrock

    1. Karsızlık Sendromu 754

      • Efsane-Semih
    2. Replies
      754
      Views
      131k
      754
    3. Selamikaya

    1. İstanbul Özel Raporlar-Yorumlar 3.6k

      • Vintersaga
    2. Replies
      3.6k
      Views
      294k
      3.6k
    3. ColdCenk

    1. Orta Karadeniz Raporlar-Yorumlar 1.2k

      • Interstellar
    2. Replies
      1.2k
      Views
      42k
      1.2k
    3. İbrahim_55

    1. HF 2020 Yaz Ligi Yarışması 14 (26.09.2020) Genel Yorumlama 227

      • Samet
    2. Replies
      227
      Views
      3k
      227
    3. Sahutt

    1. 🚑 Koronavirüs (Covid-19) Bildirim Konusu 23k

      • Fease
    2. Replies
      23k
      Views
      1.8M
      23k
    3. icenow123

En Çok İfade Gönderilenler

    1. Topic
    2. Replies
    3. Last Reply
    1. HF 2020 Yaz Ligi Yarışması 14 (26.09.2020) 53

      • Samet
    2. Replies
      53
      Views
      880
      53
    3. MapelPines

    1. Şahsi Tahminler ve Yorumlar (2020/2021 Kışı) 8

      • Aytac
    2. Replies
      8
      Views
      266
      8
    3. DoquKaradeniz28

    1. HF 2020 Yaz Ligi Yarışması 14 (26.09.2020) Genel Yorumlama 227

      • Samet
    2. Replies
      227
      Views
      3k
      227
    3. Sahutt