Havaforum Uçuş Kulübü

  • @Vintersaga, Savaş Jetlerinin hepsini bir listede toplayarak karşılaştırmalı olarakta inceleyebiliriz. Yada uzunca bir döneme yayarak, konuyu süslemek icin birer birerde paylaşabiliriz. Acelemiz yok nasılsa, tabiki, yavaş yavaş incelemek daha iyi olur dediğin gibi değerli kardeşim. ^^

  • @Seyyah Başüstüne abi, hemen giriş yapalım hatta.


    1. Nesil Savaş Uçakları

    2. Dünya savaşıyla beraber, havacılık endüstrisi de artan ihtiyaçlara cevap vermek adına hızlı bir gelişime girmişlerdir. Daha önce içten yanmalı motor kullanılan savaş uçakları da 1940'lar itibariyle jet motoruna geçmişlerdir. İlk jet motorlu savaş uçağını da 1942'de Almanlar yapmayı başarmıştır.


    MesserschmittMe262Schwable.jpg
    Örnek bir Messerschmitt Me 262


    1. Nesil savaş uçakları tarih olarak 1942-1950 arasını kapsamaktadır. Özellik olarak jet motorlu ve çeşitli silahlandırmalar bulunan uçaklarda, tabii ki herhangi bir radar sistemi bulunmamaktadır.


    Uçaklar

    Tarih

    Ülke

    Messerschmitt Me 262 Schwalbe

    1942

    Almanya

    Gloster Meteor

    1943

    İngiltere

    Heinkel He 162 Salamander

    1944

    Almanya

    Republic F-84 Thunderjet

    1946

    ABD

    North American F-86 Sabre

    1947

    ABD

    Mikoyan MiG-15 Fagot

    1947

    Rusya

    Mikoyan MiG-17 Fresco

    1950

    Rusya


    Modelleri detaylı olarak yavaş yavaş işleriz, ilk adım en zor adım derler ya, bu ilk uçaklarda gelişim açısından çok değerli.. :thumbup:

    There was a time when more meant better. When everything meant everything. Times change...



  • @Vintersaga ricamı kırmadığın için teşekkür ederim. Bu paylaştığın uçaklar, Jet motorlu savaş uçakları açısından ilk kilometre taşları gerçekten...


    Müsade edersen bende bu konuya ilk katkımı; gurur kaynağımız pilotlarımızın görüntülerini paylaşarak yapmak isterim.



  • Dünyanın ilk ses hızından hızlı yolcu uçağı Fransa-İngiltere ortak yapımı Concorde
    Tek bir yolcunun sadece yakıt maliyeti 1,080 TL'ye ulaşmaktaydı. Sadece elit kişilerin
    Binebildiği onu kullanmak için için pilotların sıraya girdiği ancak çoğu pilotun onu görmeden
    üretimden kaldırıldı Concerde sonu bir facia ile bitti.


    20. Temmuz 2000 tarihinde Paris Charles de Gaulle Hava Alanından kalkışın dan 1,5 dakika sonra
    düştü ve az güvenilir maliyeti yüksek olduğu için üretimi durduruldu.
    (Resim düşmeden önceki son görüntüsüdür ayrıca Youtube'da bir Tır şöförü tarafından şans eseri çekilmiş düşmeden önceki son videosu da bulunmaktadır.)




  • @Seyyah Estafurullah abi, ne müsadesi. Desteklerini her zaman beklerim. Solotürk ve Türk Yıldızları gerçekten her defa bizi gururlandırıyor. Ajandaya izninle onları da ekleyelim, ilerde detaylı konuşuruz..


    @Voyager1 Concorde havacılık piyasasının en zarifi, en klası olabilir. Onla seyahat etmek gerçekten ayrıcalık. İleride detaylı şekilde onuda tartışırız inşallah..

    There was a time when more meant better. When everything meant everything. Times change...



  • 2. Nesil Savaş Uçakları


    2. nesil savaş uçaklarını, 1. nesilden ayıran temel özelliklerden biri ses hızını aşmalarıdır. 2. Nesil tarih olarak 1951-1960 tarihlerini kapsar ve bu tarih itibariyle ses hızını aşan uçaklar kullanıma çıkmıştır. Buna ek olarak güdümlü füzeler uçaklara eklenmeye başlamış ve radar sistemleri ilk kez kullanılmaya başlanmıştır. Bu dönemin en etkin ülkeleri ABD ve Rusya olmuştur.


    F100.jpg
    Örnek bir North American F-100 Super Sabre


    Kıbrıs Barış Harekatından da tanıdığımız F-100'ler 2. Nesil savaş uçaklarıdır. Almanya ve İngiltere döneme ayak uyduramayan ülkelerdir..


    Uçaklar

    Tarih

    Ülke

    North American F-100 Super Sabre

    1953

    ABD

    Convair F-102 Delta Dagger

    1953

    ABD

    McDonnell F-101 Voodoo

    1954

    ABD

    Lockheed F-104 Starfighter

    1954

    ABD

    Republic F-105 Thunderchief

    1955

    ABD

    Mikoyan MiG-21 Fishbed

    1955

    Rusya

    Convair F-106 Delta Dart

    1956

    ABD

    There was a time when more meant better. When everything meant everything. Times change...



  • @4 Şubat Aslında haklısın abi, hep jetleri konuştuk. Nice başarılara imza atmış Spitfire, Messerschmitt BF 110 gibi piston motorlu efsaneleri ayrı parantezde inceleyelim. Nesiller hakkında genel bilgi verdikten sonra kronolojik gidelim ve de onlardan başlayalım..

    There was a time when more meant better. When everything meant everything. Times change...



  • 3. Nesil Savaş Uçakları


    3. Nesil Savaş uçaklarında artık motor teknolojilerinde ciddi bir atılım yaşanmış ve teknolojiler ilerletilmiştir. Tamamı ses hızından yüksek uçakların silah sistemleri epeyce geliştirilmiş ve yavaş yavaş uçakların manevra kabiliyeti arttırılmaya çalışılmıştır. Tarih olarak 1961-1970 tarihlerini kapsar. İsveç de bu nesilde jet uçaklarla tanışmıştır..



    f4phantom.jpg
    Örnek bir F-4 Phantom


    TSK'da da hala aktif görevde olan F-4 bence bu nesilin en ünlü uçağıdır, çoğu orduda envanterden kaldırılan F-4 2020 itibariyle TSK'da da envanterden çıkarılacaktır. Bence F-4 en yakışıklı uçak da denilebilir. Muhteşem bir tasarımı var..


    Uçaklar

    Tarih

    Ülke

    McDonnell Douglas F-4 Phantom

    1958

    ABD

    Northrop F-5 Tiger

    1959

    ABD

    Mikoyan MiG-25 Foxbat

    1964

    Rusya

    British Aerospace Harrier

    1964

    İngiltere

    Saab 37 Viggen

    1967

    İsveç

    There was a time when more meant better. When everything meant everything. Times change...



  • Bizde uçan tabut olarak adlandırılır f4 ler :(

    Evet öyle bir üne sahip olsa da o kadar güvensiz değiller aslında. Biraz yaşlandılar sadece.. :/ F-4 bir başka duruyor.. :hfyeni (29):


    "Uçan Tabut" lakabının bence asıl sahibi F-105'dir, onların durumu daha vahim.. :thumbdown:

    There was a time when more meant better. When everything meant everything. Times change...



  • ABD ordusu 'uçan tabut' F4'leri testlerde hedef olarak kullanıyor
    Son 35 yılda 14 pilot şehit olduğu F4 savaş uçakları, ABD ordusunda 1996 yılında emekli edildi.


    Adamlar 20 sene önce vazgeçmişler

  • @4 Şubat Biz tabii kullanıma devam etsek de, pek aktif değiller. 2015 yılında peşpeşe F4'ler düşünce artık keşif için kullanılmayacağı açıklanmıştı. Aktif kullanıcı olarak biz hariç; Japonya, Güney Kore, Mısır, İran ve Yunanistan kaldı galiba..

    There was a time when more meant better. When everything meant everything. Times change...



  • Unutmadan biz F4'leri 3 kere modernize ettik, ömürlerini çoktan doldurdular da çoğu ordu da olduğu gibi; F-35 projesi gecikince onlar gelene kadar tutuyoruz. İlk F-35 teslimatı önümüzdeki seneydi sanırım..

    There was a time when more meant better. When everything meant everything. Times change...