Havaforum Uçuş Kulübü

Meteorolojik Model Güncelleme Saatleri
06:30-08:15 (GFS Sabah)
09:00-10:00 (ECMWF Sabah)
12:30-14:15 (GFS Öğlen)
18:30-20:15 (GFS Akşam)
21:00-22:00 (ECMWF Akşam)
00:30-02:15 (GFS Gece)
  • 10 milyar Euro’luk İstanbul Yeni Havalimanı ne zaman tamamlanacak?


    Türk Havacılık Sektörü, 1 Ocak 2019 tarihinden itibaren yeni havalimanında operasyon yapmaya başlayacak. İstanbul Yeni Havalimanı’nın ilk fazı, yıllık 90 milyon yolcu kapasiteli terminal ile kuzey-güney yönlerindeki iki pist ile açılacak.


    İstanbul Yeni Havalimanı'nın birinci fazına dahil olan kargo, bakım-onarım ve destek hizmetleriyle ilgili tesislerin 2021'de tamamlanması bekleniyor.


    İlk fazın üç pist, bir terminal binası, Kargo Şehri, bakım-onarım hangarları, destek tesisleri ve içinde alışveriş merkezi, kafe, restoran ve perakende satış noktalarını barındıran Airport City'den oluşması öngörülüyor.


    İkinci terminal ve dördüncü pisti kapsayan ikinci fazın 2020 başında başlaması ve 2022'de; beşinci pist, destek binaları ve ikinci hava kontrol kulesini kapsayan üçüncü fazın 2023'te ve altıncı pistin inşasını kapsayan dördüncü fazın ise 2028'de tamamlanması bekleniyor.


    nezaman2.jpg


    Üçüncü fazın sonunda yolcu kapasitesi 150; dördüncü fazın sonunda ise 200 milyona çıkması hedefleniyor. Her şeyin planlandığı gibi gitmesi ve dünyadaki diğer başka havalimanlarının kapasite artırıcı yatırımlarını tamamlamaması halinde 2028 yılında İstanbul Yeni Havalimanı da dünyanın en büyüğü olacak.


    Yeni Havalimanı ilk açıldığı dönemde buraya ulaşım yalnızca karayoluyla ve taksi ya da özel araç gibi seçeneklerin dışında İstanbul'un belli bölgelerinden düzenlenen otobüs seferleriyle sağlanacak. Havalimanına ulaşan raylı sistemin ise 2019 yılında tamamlanacağı belirtiliyor.


    Kaynak : http://www.kokpit.aero/ne-zaman-tamamlanacak

    Bara döda fiskar följer strömmen...



  • Yeni Havalanın adı


    İstanbul Havalimanı olacak.Cumhurbaşkanımız açıkladı


    Buda sabah düşen fotoğraf :)


    Havacılık kodlamasında sanırım adı IGA olacak "Istanbul Grand Airport"


    b607e17a8d7228277cf8f354accce8e9.jpeg

  • Gercektwn 10 numara proje milletimize hayırlı olsun tek sıkıntı ulasım olabılır o sorunda cözülene kadar tabii

    Evet raylı sistemin olmaması büyük dezavantaj olacaktır raylı sistem gelene kadar.Benim düşüncem en azından 2019 a kadar Atatürk HavaLimanında çalışması yönünde.Bakalım ne yapacaklar.

  • Arkadaşlar bildiğiniz gibi THY her geçen ay büyüyor ve bu yüzden müşterilerin isteklerine olabildiğince optimum çözümler üretmek için filosunu da büyütüyor. Güncel olarak sipariş için masaya oturduğu uçak modelleri; A350-900(30 Adet) ve B787-9(40 Adet) modelleri. Bunlar da yoğun hatların ihtiyaçlarını karşılayabilecek uçaklar fakat niçin THY bir A380 ya da B747 modelini yolcu taşıyarak kullanmıyor ? Etihad veya Emirates gibi niçin lüksleştirmiyor ? En azından piyasada marka algısını yükseltecek hamleler yapmış olur. Bir A380 modelinde bayrağımızın havalandırılmasını çok isterim şahsen.


    Bir kere bahsettiğiniz 787-9 ve a-350 ler oldukca lüks sayılabilecek uçaklar ve dünyanın en büyük havayolları genellikle bakım ve yakıt maliyetleri sebebiyle tercih ediyor.Bu uçaklar K.Amerika,G.Amerika,Asya yani uzun menzilli kullanılabilir.Şuan THY bünyesinde b777 ve a330 uçaklarını uzun menzilde kullanıyor.Bir şirket contribution margin hesaplarını muhakkak yapar bir b787 veya a350 almak daha çok kazandırdığını görür.


    a380 lükslük değildir.Lükslük hizmettir.Emirates ve etihiad'ın business class uçuşlarına bakarsanız niye saygın olduklarını anlarsınız dünyada.




    a350 ve b787 ler birbiriyle rekabet eden aynı amaçlı uçak ikiside düşük yakıt ve bakım masrafı vaad etmesiyle daha ilk uçak üretilmeden yüzlerce sipariş edildi.


    THY'nin bünyesinde b-747 ler var ve kargo amaçlı kullanılıyor(Kalitta air;:kiralık)

    747 ve a-380 ler yolcu kapasitesi yüksek olsada uzun menzilli uçuşlarda 500/500 dolduracak bir yoğunluğu olduğunu sanmıyorum.

    Ayrıca a-380 ve b747 ler bakım ve yakıt masrafı diğerlerine nazaran daha yüksek.


    2015 FİYATLARI:

    • A350-900: 304.8 milyon$
    • 787-9: 264.6 milyon $
    • A380: 389.9 milyon $










    Bir a350-100 ve b789-10 dreamliner business:


  • Gripen havadan havaya füzeyi başarıyla test etti


    İsveçli savaş uçağı Gripen’in imalatçısı Saab şirketi, Gripen E'nin harici yükleri serbest bırakma ve başlatma yeteneğini doğrulamak için ilk testleri başarıyla tamamladığını açıkladı. Testler Ekim 2018'de İsveç'in kuzeyindeki Vidsel Test Sırada gerçekleşti.


    gripen1.jpg


    İlk Gripen E test uçağı tarafından yapılan testler, bir harici yakıt tankı ve bir IRIS-T havadan havaya füze ateşlemesini içeriyordu.


    Saab Gripen Test Pilotu Marcus Wandt, testlerin operasyonel kullanım için uçağı hazır hale getirilmesini sağlayacağına dikkat çekerken, Saab Başkan Yardımcısı Jonas Hjelm, “Uçağın beklentilerimize uygun performans göstermesinden memnunuz. Program devam ediyor ve uçağı İsveç ve Brezilya'daki müşterilerimize ulaştırmak için iyi bir ilerleme kaydediyoruz” açıklamasında bulundu.


    saab_1.jpg?itok=zQ10C6qS


    Gripen E hava kuvvetlerine geniş bir yelpazede operasyonel yetenekler sunmak için çeşitli silahların hızlı entegrasyonunu sağlayacak şekilde tasarlandı.


    Kaynak : http://www.kokpit.aero/gripen-havadan-havaya-fuze


    SAAB uçaklar hep ilgimi çekiyor, kendine haslar. :)

    Bara döda fiskar följer strömmen...



  • AB havalimanlarına yapay zeka (yalan) dedektörleri geliyor


    Yapay zeka sınır görevlileri, pilot havalimanı olarak belirlenen Macaristan, Litvanya ve Yunanistan havaalanlarında 6 ay süreyle test edilecek. İborderCtrl adı verilen yeni kontrol sistemi, Macaristan’daki dört farklı kontrol noktasında uygulanacak. Gizmodo.com web sitesinin aktardığına göre, sanal sınır görevlileri yolculara kontrol noktasını geçtikten sonra ‘Valizinizin içinde ne var?’, ‘Valizinizi açarsanız bana içinde ne olduğunu gösterin?’ ‘Yanıtlarınızın doğru olduğunu onaylayacak mı?’ gibi sorular yöneltecek.


    5bdaf39667b0a81ec86e9d1e


    Yeni sistemde yapay zeka kullanılarak yolcuların en belirsiz vücut hareketleri bile analiz edilecek ve her bir yanıt karşılığında puan verilecek. Ayrıca sistem, her yolcunun cinsiyetine, etnik kökenine ve konuştuğu dile göre ayarlanabilecek. Testi geçen yolcular aldıkları bir barkod ile sınırdan geçebilecekler. Geçememeleri halinde sanal sınır görevlisi, durumu gerçek sınır polisine bildirecek.


    Avrupa Komisyonu’nda konuşan projenin koordinatörü George Boultadakis, sınır noktalarındaki kontrolleri doğru ve etkili bir şekilde yapmak için teknolojilerini geliştirdiklerini belirtti. Boultadakis, iBorderCtrl sisteminin biyometrik ve biyolojik gösterge dolandırıcılıklarının ötesine geçecek veriler toplayacağını belirtti. Test sürecinin AB’ye 5 milyon dolara mal olması beklenen sisteminin biyometrik ve biyolojik gösterge dolandırıcılıklarının da ötesine geçecek veriler toplayacağı iddia ediliyor.


    Kaynak : http://www.hurriyet.com.tr/avr…pay-zeka-yapacak-41005516

    Bara döda fiskar följer strömmen...



  • Milli muharip uçak, milli jet motoruyla uçacak


    SSB ile TR Motor şirketi arasında Milli Muharip Uçak motorunun üretimi için anlaşma yapıldı. SSB'de düzenlenen imza töreninde konuşan TR Motor Genel Müdürü Osman Dur, bu kritik projenin uzun sürede de olsa adım adım gerçekleştirileceğini söyledi. SSB Başkanı Prof. Dr. İsmail Demir ise 5'inci Nesil Savaş Uçağı Geliştirme Projesi'nin önemli kilometre taşını hayata geçirdiklerini belirterek, şunları söyledi :


    "Türkiye, güç sistemleri konusunda çeşitli platformlardaki motorların özgün olarak geliştirilmesi konusunda çok yönlü projeler yürütmekte. Milli Muharip Uçağımızın da nihai olarak motorunun yerli bir motor olması gibi bir amacımız ve hedefimiz var. Bunu gerçekleştirmek üzere yerli bir şirket kurup tamamen özgün bir motorun geliştirilmesi sürecine başlatmak üzere TR Motor adlı şirketimiz kuruldu ve 7 ay önce kadar faaliyet geçti. Nihai hedefte şu ana unsurlar çok önemli. Öncelikle motorumuzun hiçbir yabancı ülke kısıdına tabi olmaması. Asıl amacımız, tüm teknolojik unsurlara tamamen hakim olabilmemiz ve milli olarak geliştirilmesi ve fikri mülkiyet hakları açısından da tamamen devletimize ait ve tamamen yerli ve milli imkanlarla geliştirilmiş fikri mülkiyet haklarının Türkiye'nin inhisarında olması ve uygulanması. Asıl amacımız bu."


    milli1.jpg


    Projenin çok kısa sürede bitmesini beklemediklerini kaydeden Prof. Dr. Demir, "Bu konulara çok yeni başladık ve mesafemiz oldukça fazla. Özgün geliştirme için 10 yıla yakın bir süreden bahsediyoruz. Bugünkü imzayla özgün bir turbofan jet savaş uçağı motoru geliştirilmesi sürecimizi başlatmış oluyoruz. Hayırlı olsun" dedi.


    Kaynak : http://www.kokpit.aero/milli-jet-motoruyla-ucacak

    Bara döda fiskar följer strömmen...



  • Kansai Uluslararası Havaalanı, Kyoto Körfezi'nde bir havalimanı. 2.7 metre yükseklikte deniz dalgalarına dayanıklı şekilde yapıldı fakat Eylül'de Japonya'yı vuran Jebi kasırgası nedeniyle havalimanını su bastı.


    large_9fZlznehSP4B2S1LQhLyg_oydL5LUfO6eMyKo-gSyK8.jpg


    Oldukça dayanıklı planmasına rağmen su basmasının nedenini bilim insanları buna yormuşlar :


    1mAWt6MyTsmwrdcbPhX5nCTSD_U0fgUxO4HxfHnLh-4.png


    1901'den beri küresel deniz seviyesi 20 cm yükseldi ve Royal Society'ye göre, karbondioksit ve diğer sera gazı mevcut oranlarında yayılmaya devam ederse, bu oran 2100'e kadar 0,5 ila 1 metre yükselebilir. Ve küresel ısınma nedeniyle sıklaşan fırtınalar bu olayda etken.


    Bundan sonra yükselen denizlere uyum sağlanmalı diye devam edilen yazıda, şu söyleniyor : Mühendisler, hava taşıtlarına dayanabilecekleri şekilde havalimanlarını yeniden yapılandırmaya başlıyorlar ve gelecekteki havalimanlarının daha yüksek arazi üzerinde inşa edilmesi gerekecek. Şu anki Havalimanları Konseyi Uluslararası ve OpenFlights'ın verilerine göre , dünyanın en kalabalık 100 havalimanının yüzde yirmibeşi deniz seviyesinin 10 metre altındadır.Bu da onları deniz seviyesinde bir yükselişe neden olarak fırtınalar sırasında ciddi sel riskine maruz bırakır.


    Örnek uygulamalar ise; Norveç, deniz seviyesinden en az 7 metre yukarıda olacak şekilde tüm havalimanlarını inşa etmeyi planlıyor ve Hong Kong International'ın üçüncü pisti,fırtına dalgalanmalarından ve su baskınlarından korumak için 13.4 km'lik bir deniz eteği içerecek .

    Bara döda fiskar följer strömmen...



  • 24 Ekim tarihli bir haberden;


    "Kaliforniya Agoura Hills yakınlarındaki 101 Freeway üzerinde 2. Dünya Savaşı döneminden kalma Alman Hava Kuvvetleri kamuflajlı, AT-6 Texan tipi bir uçak düştü."


    Yazık... Luftwaffe'yi bizden sonra ne hale getirdiler...

    Operation Barbarossa öncesi, 1942 kışının soğuk geçeceğini Führer'e söyleyip dikkate alınmayan meteoroloji sevdalısı Mareşal...

  • https://www.facebook.com/severeweatherEU/videos/2297362630486825


    https://www.facebook.com/AccuWeather/videos/2034673726554461


    Yolcu uçağından çevrilme yangın söndürme uçağı DC-10