Havaforum Uçuş Kulübü
06:30-08:15 (GFS Sabah)
09:00-10:00 (ECMWF Sabah)
12:30-14:15 (GFS Öğlen)
18:30-20:15 (GFS Akşam)
21:00-22:00 (ECMWF Akşam)
00:30-02:15 (GFS Gece)
-
-
-
Kuş sürüsünün yaşam alanına inşa edilirse çarpar bunlar sıklıkla haber olarak karşımıza çıkacak gibi gözüküyor. Eğer Ulaştırma Bakanı'nın itirafı doğru ise hızlı bir şekilde Atatürk Havalimanı'nın hazır tutulması tedbir açısından önem taşımaktadır.
-
Bakan'ın açıklamaları acı ama gerçek...
Üzülüyorum artık, hep neden böyleyiz diye..
-
-
Pistten taxi yaptılarsa trafiği düşünemiyorum
-
Atatürk Havalimanı'nı özleyenlere...
-
Bu da memleketim Sivas'tan kutsal topraklardan kalkış
-
Bu kuş olayı fazlaca abartılıyor, amaç üzüm yemek değilde bağcıyı dövmek gibi geliyor bana, dünyada birçok havaalanında bu tür kuş çarpma olayları vs oluyor ama ne hikmetse bizim ülkemizde yeni birşey yapıldığında hemen karalama başlıyor..
İstanbul Havalimanı geçtiğimiz nisan ayında tam kapasite kullanılmaya başlandı. Tüm yolcu uçağı operasyonu Atatürk Havalimanı’ndan İstanbul Havalimanı’na kaydı. Bu süreç içinde kaç kuş çarpma olayı yaşandı? İstatistiklere nasıl yansıdı?
Kokpit.aero, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’ne rapor edilen ve uluslararası istatistiklere yansıyan rakamları araştırdı. Atatürk Havalimanı’nın Mayıs ve Haziran aylarını içeren geçen yıl ile aynı dönemde İstanbul Havalimanı’nın 10 bin uçuşta kuş çarpma olaylarını karşılaştırdı.
KAÇ KUŞ ÇARPMA OLAYI YAŞANDI
Mayıs ayı açısından bakıldığında her 10 bin uçuşta 2017’de 26,4, 2018’de de 20,6 kuş çarpma olayı SHGM’ye rapor edilmiş. Aynı dönemde, yani geçtiğimiz mayıs ayında İstanbul Havalimanı içine bu rakam 0,27.
Haziran ayına baktığımızda, Atatürk Havalimanı’nda 2017’de her 10 bin uçuşta 19,2 olay, 2018’de de 17 olay yaşanmış. İstanbul Havalimanı’nda Haziran 2019 için paylaşılan rakam ise 0,52. Şu an kuş çarpma olarak mayıs ve haziran aylarında Atatürk ve İstanbul Havalimanları karşılaştırıldığında arada ciddi bir fark bulunuyor.
ATATÜRK HAVALİMANI’NDA ARTAN RAKAMLAR
Halen Atatürk Havalimanı kargo ile özel uçaklara hizmet veriyor. Saatlik trafik limiti 5’er kalkış ve inişle limitlendirilmiş durumda. Uçaklar 05-23 pistini kullanıyor. Ancak trafiğin hızla azalmasına rağmen kuş çarpma olaylarındaki artış dikkat çekici.
Uzmanlar bunun nedeninin uçak trafiğinin azalmasına bağlıyor. Bölgede yoğunlaşan kuş trafiği ile birlikte meydan sınırları içinde yapılan yuva sayısındaki artış da önemli.
kaynak: http://www.kokpit.aero/istanbu…imani-kus-carpma-olaylari
Bu olayın çözümü basit eğer daha büyürse problemler, kuş kovucular var bunlar yeterince iş görecektir, zaten hava trafiği arttıkça kuşların en azından yuva yerleri değişebilir..
-
"Nisan-Temmuz döneminde Atatürk Havalimanı’nda 14 çarpışma vakası yaşanırken Yeni Havalimanı için bu sayı 75 oldu."
ancak Atatürk Havalimanına inen uçak sayısında azalma var sadece kargo ve özel uçaklar iniyor.Geçen yıl aynı döneme ait bir veri bulamadım.
-
-
Vaybe helal olsun pilota :hfyeni (25)::hfyeni (25):
o anı düşünmeye çalıştımda asıl olayın içinde olamk ayrı bir korku yaratırdı...
-
Yukarıdaki uçaktan.Kuş sürüsü yüzünden 2 moturunu kaybeden uçağın içinden görüntüler havalandıktan sadece 2 dakika sonra mısır tarlasına iniş yapıyor hemde baya temiz indirmiş pilot.Helal olsun pilota depoları full dolu bir uçağı böyle indirebilmiş en ufak hata herkesin hayatına mal olabilirdi.
-
Pilota kocaman tebrik, en ufak hatada herkes giderdi..
-
Pilota kocaman tebrik, en ufak hatada herkes giderdi..
Aynen öyle 2009'da yaşanan ve Sully adlı filme konu olan olayın aynısı.Ondada uçağın 2 motoru susuyordu kuşlar yüzünden.Bundada aynısı 2 fark bunda karaya iniyor daha zor bence suya inmekten ve daha kısa uçuş süresi Sully'e göre
-
Trabzon’dan İstanbul’a THY ile uçacağım az sonra. Uçak boing 777-300 ER modeli. Devasa bir uçak. Küçük bir kasaba gibi. Hostese sordum, 382 yolcu var. Full dolu. Mürettabatla birlikte 400 kişiyiz. İç hatlarda ilk defa böyle bir devasa uçağa biniyorum.
-
Trabzon’dan İstanbul’a THY ile uçacağım az sonra. Uçak boing 777-300 ER modeli. Devasa bir uçak. Küçük bir kasaba gibi. Hostese sordum, 382 yolcu var. Full dolu. Mürettabatla birlikte 400 kişiyiz. İç hatlarda ilk defa böyle bir devasa uçağa biniyorum.
Uzun menzilli bu uçaklar normalde.Çok talep olan iç hatlara da tahsis edilebiliyor.
-
Ankara, Izmir, Antalya ve Trabzon en çok rağbet gören iç hatlar. Zaman zaman geniş gövdeler çalışıyor, hatta yeni uçak 787'ler Antalya'ya gidiyor.
Bir dipnot daha, geçen sene haberi vardı; iç hatlarda birim başı fiyat olarak en pahalı rota Trabzonmuş. Cidden biletler anormal pahalı.
-
İniş yaptı uçak. Kucaktaki bebeklerle 410 kişiyiz hostesle sohbet şansımız oldu biraz. uçak Hindistan/delhiden gelmiş bugün İstanbul’a. Hemen Trabzon’a yollamışlar yoğunluktan dolayı. Yoğun olan iç hatlara zaman zaman bu tür uçaklar veriyorlarmış. Yoğunluğun büyük kısmını Sparta Prag maçına gelenler oluşturuyor. Vintersaga hocam Trabzon çok yoğun bir hat ve dediğiniz gibi biletler çok pahalı. Ben gidiş-dönüş 690 liraya aldım. Tatil beldeleri bile bu fiyat değil. Düşünün yani.
-
777 ve diğer heavy uçakları yurt dışı uçuştan döndükten sonra bir dahaki kalkış saatine kadar boş durmaması için kısa mesafelerde kullanırlar.
Yurt icinde İzmir,Ankara,Dalaman,Antalya, yurt dışındaysa Atina,Telaviv gibi yerlere ucarsanız bir 777 veya 330 ile uçma olasılığınız yüksek.