Araba Lobisi

Meteorolojik Model Güncelleme Saatleri
06:30-08:15 (GFS Sabah)
09:00-10:00 (ECMWF Sabah)
12:30-14:15 (GFS Öğlen)
18:30-20:15 (GFS Akşam)
21:00-22:00 (ECMWF Akşam)
00:30-02:15 (GFS Gece)
  • Otoya zam yok




    Otomotivciler, fiyat artırımıyla ilgili planları bulunmadığını açıkladı
    Otomotiv markalarının yöneticileri, 2016 model stoklarında sona gelinmesi ve kur artışları nedeniyle 2017 model araçlarda yüzde 20'ye varan zam olacağı iddialarını gerçekçi bulmadıklarını söyledi. Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış AŞ CEO'su Ali Haydar Bozkurt, geçen aylardaki kur artışlarının otomobil fiyatlarına zaten her ay küçük küçük yansıtıldığını ifade etti. Bozkurt, "Öyle büyük bir zam olacağını sanmıyorum. Marka ve modele göre değişmekle birlikte fiyatlar aylık ortalama yüzde 2-3 artışla kuru yakalamaya çalışıyor. Olacaksa bu tarz bir artış olur" dedi. Renault Mais Genel Müdürü Berk Çağdaş da sektörde 2017 modellere yönelik fiyat ayarlamalarının zaten yapıldığını belirterek, "Dolayısıyla bundan sonra ekstra fiyat artışı olur mu? Ben sektörde fiyat ayarlamalarının çok büyük ölçüde yapıldığını ve bittiğini düşünüyorum. Bundan sonra kur salınımına ve stabilitesine bağlı olarak yapılabilir. Ama şu anda fiyat artırımıyla ilgili herhangi bir planımız yok" ifadelerini kullandı.

    sabah.com

  • Dizel arac kullanıcılarına uyarılar;


    -Dizel-turbo dizel araçta, ilk çalıştırmada gaz vermeden 1 dk. kadar bekleyin denilir , Ben bunu yapmak yerine motor soğukken ilk birkaç dakika yüksek devirlere çıkmadan kullanma çalışıyorum.
    Soğuk motorda ilk birkaç dakika vitesi 2000 de değişip, sürüş esnasında ise 2500 deviri geçmemek ve gaza aşırı basmamak uygun olandır.
    Motor ısınınca 2250-3000 devir aralığı vites değişmek için uygun aralıktır. 3000 devirden yukarıda sürmek gereksiz yakıt sarfiyatidir.
    Üst vitese gelip hızınızı aldığınızda 2000-2500 devir aralığı , benim gördugum ideal sürüş aralığı dır. (1.5 motor)


    -Aracı düşük vites istemesine rağmen, yüksek viteste kullanmayın!
    -İlk kalkışta rolanti devrine düşürmemeye, titretmemeye çalışın. 1500 devir ilk kalkış için uygun görünüyor.
    - Arac yol halindeyken, 1500 devir ve aşağısında kullanım enjektör de kurum oluşmasına sebep olur.
    - Yine 2000 devir altında iken ani hızlanmaktan kaçının, bu hareket mazot pompasını zorlar.
    Sürüş esnasında, ani hızlanma yapacaksanız bunu aracın ivmeleme kazandığı 2000 devir ve üzerinde yapmaya çalışın.
    Yokuş çıkarken, hangi viteste araç uygun devir aralığında ve zorlanmıyor ise, o vitesi seçin.


    -Aracın turbo, enjektör, mazot pompası vs elemanlarının en rahat olduğu an; sizin, uygun viteste gaza en az basarak en uygun deviri bulduğunuz zamandır. Bu aynı zamanda aracın yakıtı ideal kullandığı andır.


    -Uzun süre yüksek hız ve yüksek devirde araç kullanıyorsanız (Ayağınızı birden gazdan cekmeden ) Arada hızınızı düşürün sağ şeritten gidin. yada gaza bir miktar daha az basın. Bu turboya biraz nefes aldıracaktır.


    -Aracı uzun sure kullanımdan sonra hemen stop ederek turboyu yağsız bırakmak yerine, 30 saniye yada 1 dk. Gaz vermeden beklemek , yüksek hızda ve ısıda olan turbonun, hızının düşmesini, yaglanarak soğumasını sağlayacaktır. Bu hareket turbonun ömrünü arttırmak için mutlaka gereklidir.


    - Motor yağı 10 bin km. geçirilmeden değiştirilmelidir. Motor eski yağdan zarar görmese de turbo zarar görebilir. Ayrıca Yağın ömrünü sadece km belirlemez. Sık sık soğuk motorla kısa mesafede kullanılan araçlarda daha erken yağ değişimi gerekir. Ve bir yılı dolduran yağın da araç km yapmasa bile daha fazla motorda kalmaması gereklidir.


    - Türkiye de hava filitresi 5 bin km. De değişmesi lazim gelir. Bunu kendiniz de yapabilirsiniz.


    - Dizel araçta euro dizel yakıt kullanın.
    Mümkün mertebe şahsa ait istasyonlardan değilde, firmanın kendisine ait istasyonları tercih edin. Kötü yakıt tan uzak durun...

  • İkinci el araç alacaklara tavsiyeler.


    - Birçok kişi , satıcıya itimat ederek, aracı alırken değilde aldıktan sonra baktırır. Bu doğru değildir.
    Tabi bazen aracı alırken baktırmak da kandırılmanın önüne geçmiyor.
    Örneğin, bir tanıdığım. 2011 otomatik clio beğenmiş. İstoç'un orada × galeriye gidince. Orası Kapalı bir yer. pek birşey anlaşılmıyor, zaten bizde birseyden anlamıyoruz diyerek orada bulunan × expertiz firmasına 150 TL ye baktırmış.


    Expertizde Birkaç kişi aracın heryerine bakmiş ve araca orada 200 km hıza çıkartıp expertiz raporunda sorunsuz olarak geçti belgesi vermişler.
    Tabi galerinin expertiz yeriyle anlaşmalı olduklarını bu sayede öğrenmiş bulunduk.
    Neticede sorunsuz tabir edilen araç; şanzıman çatlak, ön takım dağınık çıktı.
    Eskiden km si düşürülmüş araçlar en büyük tuzaktı. Şimdi bunun önüne mahkemeye vererek geçebiliyoruz. Fakat Sıfır araç alacak durumda değilseniz başınıza her sıkıntı gelmesine açık durumdasınız.
    Özellikle İstanbul da.


    O yüzden 2. El araç alacaksanız size tavsiyem , evvela aracı, sürücüsünü bildiğiniz, tanıdığınız birinden alın derim.
    ××××


    -yılda 20 bin ve üzeri km yapıyorsanız, benzinli yerine Dizel arac tavsiye ederim. Dizel aracın aynı model benzinliye göre fiyatın yüksek olması , satarken de yüksek satacağıniz anlamına geldiğinden bunu zarar olarak görmeyin. Dizel arac bakim aralığı kısa yada parça fiyatları benzinliye göre yüksek olması da caydırıcı görünebilir. Fakat, bilinçli kullanmaya bunun önüne geçilebilir. Yüksek km yapacaklarında masrafını fazlasıyla çıkarması ayrıca tercih sebebidir.


    -Aracı galeriden alacaksanız yanınızda muhakkak iyi bir usta ile gidin. Ve alacağınız aracı detaylı inceleyebileceginiz iyi bir expertiz firmasına baktırin. Hatta 2 farklı firmaya baktırın.
    Aracın band üzerinde yüksek hıza çıkarmaları kandırmacadan ibarettir. Motorun durumunu öğrenmek için "kompresyon" testi gereklidir.


    -Aracı orijinal servise randevu alıp baktırmak size çok şey kazandırabilir. Aracın kazası belası, bakımları vs. Buradan görülebilir. Aracı götürme imkanınız ilk etapta yoksa, plaka ve şasi numarası ile yetkili servisine müracaat edin. tanıdık sigortacınızdan geçmişte yapılan hasara bakmasını isteyin.


    - Bir de seyyar galericiler vardır ki bunların bir mekanı dahi yoktur. Bunlardan uzak durun. Vuruk araç alırlar, özentisiz yaptırıp vergi vermeden yüksek karlar elde ederek, sahibinden diyerek satarlar. Aracın kazası yeni olduğundan siz tramere baksanız dahi kazası görünmez. Sonradan veya satarken çıkar ortaya. İnternet'te sitelerde temiz satıcıların olduğu kadar bu gibi sahtekarların olduğunu unutmayın.


    -Araba pazarlarında şahıs gibi görünen kişiler galeri elemanı olabilir. Böyle birini Ümraniye oto pazarında plaka da yazan reklamdan ve kullandıkları şapkadan farketmistim...
    Pazarda beğendiğiniz aracı başkası kapmadan ben alayım diyerek, aracı daha baktirmadan kapora vermeyin.
    Yine Emsallerinden bir miktar ucuz diyerek size ilk etapta cazip gelebilecek araç, sonradan çıkartacağı masrafla emsallerini geçebilir.


    - Aldığınız aracı serviste veya expertiz de baktırmış olsanız dahi, eski sahibi yeni bakim yaptığını söylese dahi, aracı aldıktan sonra kendi tamircinize tekrar baktırın, ağır bakim triger kayısı vs önem arzeden parçaların kullanım ömrünü öğrenin gerekiyorsa tekrardan bakıma sokun. Allah kazasız belasız sürmeyi Nasib etsin :)

  • Araç alırken ilk bakmanız gereken şeyler güvenlik teknolojileri olsun. Özellikle aktif baş desteksiz ve gerdiricisiz arabanın yüzüne bakmayın.

  • BMW fabrikalarında üretim krizi yaşanıyor… Bloomberg'ün haberine göre şirket Almanya'dan Çin'e, Çin'den Güney Afrika'ya kadar pek çok üretim tesisinde faaliyetleri durdurdu.

    BMW basın sözcüsü Michael Rebstock'un yaptığı açıklamaya göre firmanın Leipzig fabrikasında yedek parça sıkıntısından dolayı cuma gününden bu yana üretim yapılamazken Münih fabrikası da İtalyan bir yedek parça üreticisinin teslimat yapmamasından dolayı faaliyete başlayamıyor.


  • Güçlü teknolojisi ve yeni nesil ürünleriyle 2017 yılında liderliğini güçlendirmeye hazırlanan Brisa, Türkiye’ye sunduğu Bridgestone Driveguard serisi ile sektörde yeni bir kategori oluşturdu. Bridgestone Driveguard yeni nesil RFT(patlasa da gidebilen) lastik olarak tanımlanıyor ve TPMS (lastik basınç izleme sistemi) uyumlu her binek araca lastik patlasa dahi 80km hızla 80km boyunca gidebilme avantajı sunuyor.


  • Güçlü teknolojisi ve yeni nesil ürünleriyle 2017 yılında liderliğini güçlendirmeye hazırlanan Brisa, Türkiye’ye sunduğu Bridgestone Driveguard serisi ile sektörde yeni bir kategori oluşturdu. Bridgestone Driveguard yeni nesil RFT(patlasa da gidebilen) lastik olarak tanımlanıyor ve TPMS (lastik basınç izleme sistemi) uyumlu her binek araca lastik patlasa dahi 80km hızla 80km boyunca gidebilme avantajı sunuyor.



    Hocam güzel bilgide, bu lastikler yıllar önce piyasaya sunulmuştu sanki ya, hatta reklamlarını iyi hatırlarım. 75-80 km menzili vardı yine, yanlış mı hatırlıyorum acaba.. :(

    Bara döda fiskar följer strömmen...



  • Hocam güzel bilgide, bu lastikler yıllar önce piyasaya sunulmuştu sanki ya, hatta reklamlarını iyi hatırlarım. 75-80 km menzili vardı yine, yanlış mı hatırlıyorum acaba.. :(

    Hayır yanlış hatırlamıyorsunuz uzun yıllardır örneğin Petlas bu üretimi gerçekleştiriyor hatta Türkiye'de de bu uygulama yeni değil ancak Bridgestone'nun bu işe el atmasıyla aynı kış lastiği, yaz lastiği gibi ülkemizde ilk defa patlamaz lastik kategorisi oluştu, daha önceden bu lastikler kış ve yaz lastiği içinde yer alıyorlardı.


    !!! Ek bir bilgide vereyim Bridgestone bu lastikleri Türkiye'de üretecek.

  • -2018 DODGE CHALLENGER SRT DEMON-


    -6.2 HEMI Kompresörlü V8 motor, yarış yakıtıyla 840 HP, 91 oktan benzinle 804 HP güç üretiyor. Tork ise 972nm / 1044 nm.
    -Motor, 400 metre tam gaz gidildiğinde 4898 litre hava emiyor
    -Maksimum güçte yakıt akış oranı dakikada 5.1 litre.
    -8 ileri tam otomatik şanzıman
    -0-100; 2.3 sn (Bugatti Chiron 2.4 sn)
    -Maksimum Hız; 280 Km (sınırlı)
    -0-400 metreyi 9.6 saniyede kat ediyor
    -Alman üretim Bilstein marka amortisörler.
    -Semi slick yarış lastikleri
    -Kalkışta ön tekerlekler havadayken 1.8 G kuvvet üretiyor, bu değer Bugatti Veyron'un 1.5 G kuvvetinden daha fazla.
    -SRT Hellcat'ten 97 kilogram daha hafif.
    -Sadece 2018 model yılında 3300 adet üretilecek, 3000'i ABD'de, 300'ü Kanada'da satılacak.
    -Fiyatı 85.000 dolar. (!)
    -Aracı satın aldığınızda üzerinde modifikasyon yapabilmeniz adına ''Demon Box'' adında büyük bir kutu da veriliyor. Bu kutunun içinden; Motor kalibrasyon yazılımı, Konik performans hava filtresi, araca yapıştırılabilecek çıkartmalar, farklı anahtar modülü, hidrolik kriko, hava basınç aygıtı, uzatmalı tork anahtarı, şarjlı vidalama aleti, çamurluk dodikleri ve yardım çantası ile gelmektedir.
    -Üstelik yukarıdaki aletlerle araçta değişiklik yapılması durumunda bile 3 yıl/100000 km garantisi bozulmuyor.

    Kafkaslar'dan gelen soğuk hava dalgası...