Havacılıkla ilgilenen biri olarak ve de ileri düzeyde B 737 uçurma bilgisine sahip birisi olarak şunları söylemek isterim.
-Son metar a baktım: (Metar belirli kodlama şeklinde havalimanının son görüş mesafesi, rüzgar, bulut durumunu aktaran şeydir.) Metara göre görüş 100-150m civarı. Bu oldukça düşük. Manas havalimanının bildiğim kadarıyla minumum runway in sight değeri 350 metre.
-Pilotların bu gibi durumlarda önceden seçilen başka bir meydana iniş yapması gerekmektedir. Ancak sektörde kargo pilotları biraz daha rahat olarak tanımlanabilir.
-Bir diğer ihtimal ise şudur ; -Uçaklar havalimanından yayılan 8 mil mesafedeki sinyalı yakalayarak onu takip ederek otomatik iner. Genellikle 300-400 m mesafe kala pilot kontrolü kendisine alabilir. 2009 Yılındaki thy nin amsterdam kazasında (bana göre) sorun uçağın bu sinyal ile iletişim bozukluğundan kaynaklıydı ve de bu boeing firması için korkunç bir güvenlik açığıydı. Olay ört pas edildi.
Sinyal olayı ise şu şekilde :
Minima denen yer son görüş noktasıdır. Eğer buraya kadar gelip pist görünmez ise kurallar gereği pas geçilmelidir. Minima dan itibaren piste yaklaşma ışıkları başlar.