Posts by HAVA TAHMİNCİSİ

    @6 OCAK 2017 bunun bir tık altı olmadı ki. Ancak 10 tık altı olmuştur. İstanbula en fazla 850hpa'da -20-21 girmiş, 500hpa -40-45, 5-6m kar ise hiç yok ama 2-3m olmuştur. Ben zaten 120cm gördüm ilçemde 2017'de. Savrulan yerler boyumu aşıyordu 2-3m idi.

    Şöyle 850hpa'da -30'ların üzerimize indiği,Orta Akdenizin kudurup derin siklonlar (970mb) patlatıp bize gelmeye başladığı bir model çıktısı ile karşı karşıyayız ve bunun olmasına 1 hafta var. Her model çıktısını iple çekiyoruz. Sisteme saatler kalmıştır ve üzerimize 850hpa'da -32 500hpa'da -50 gelecektir. Bunun yanı sıra Orta Akdenizde ki derin 970mb'lik siklonla Marmara da çarpışacaklardır. Bölgede olağan üstü hal ilan edilmiştir, siklonik yağış bölge geneline 200-300cm kar bırakacaktır 24 saatte. Sonrasında ise deniz kar olup İstanbula dökülecektir. Tarihinin en şiddetli soğuğu ve karı beklenmektedir. Tüm özel ve kamu kurumları 2.uyarıya kadar tatil edilmiştir.


    Sonuç; İstanbul da -20-30 dereceler ölçülmüştür. Yer yer 5-6m kar kalınlıkları vardır. Savrulan yerler 10m. Şehir de hayat tamamen durmuştur. Elektrik ve su yoktur, ekonomi alt üst olmuştur. Tüm dünya haberlerinde bu olay konuşulmaktadır. Marmara bölge geneline giriş çıkış yapılamamaktadır. Helikopterlerden erzak atılmaktadır. Yukarıdan bakılan görüntülerde şehirler adete gömülmüştür.

    Aynen İstanbul un rakımı yüksek olsaydı ülkenin en kar yağışlı ili olabilirdi. Çünkü cephelere açık bir konumdayız ve kuzeyimizde denizimiz var. Şimdi diyecekseniz ki Rize, Trabzon da niye öyle değil. Oralarda zaten zaman zaman gömülüyor. Kaldiki rakımı yüksek yerleri yani içerde kalan yaylalar gömülüyor her yıl.

    Benim şöyle bir tahminin var hissi değil, istatistikidir;


    Bildiğiniz üzere güneş döngüleri gereği her 11-13 yılda bir tek haneli ve çift haneli yılların iyi olma durumu var. Mesela 2000-2012 yılları arasında tüm çift haneli yıllar tek haneli yıllara göre çok hareketli olmuştur, istisna var mı ? Evet. Mesela 2003 yılı tek haneli olmasına rağmen Şubat ayı İstanbul için çok iyi geçmiştir. Ama genel çerçeve de çift yılların hepsi tek yıllardan daha iyi.



    2013'te bu döngü tersine dönmüştür ve tek haneli yıllar çift haneli yıllara göre daha sert geçmiştir.2013,2015,2017,2019 2014,2018 gibi kışlardan çok daha iyidir. 2016 kışı ise istisna olarak değerlendirelibilir Ocak ayı hareketli geçmiştir fakat Şubat Nisan tadında olmuştur.



    Dediklerim genel olarak Batı bölgeler içindir ve İstanbul özelindedir.


    İstanbul da her 6-7 yılda bir kuraklık vakası meydana gelmektedir. 2001 bundan 6 yıl sonra 2007, 7 yıl sonra da 2014. Bakın 2001 tek haneli yılların kötü olduğu yıl ve berbat. 2007 keza öyle. 2014 çift haneli yılların kötü geçtiği yıl ve berbat.


    İçinde bulunduğumuz dönem çift yılların işe yaramadığı çift haneli bir yıl yani 2020. 2014'ten bu yanada 6 yıl geçmiş oluyor. İstanbul da her 6-7 yılda bir kurak ve kötü bir kış yaşadığımızı söyledim. Bunların hepsi birleşince 2020 için hayra alamet bir durum çıkmıyor maalesef. Yani kışın 2001,2007,2014 yıllarına benzeme ihtimali bu istatistiklere göre yüksek.


    Ama bu demek değildir ki kar olmayacak. Kar yağışımız olacak ve ben bu kış için Kuzey sahillerinin daha şanslı olduğunu düşünüyorum. Sistem tarzımız Ocak 2010'daki sistem gibi olacak. Ayrıca Şubat ve Mart aylarının bu kış bizim adımıza daha iyi olduğunu söyleyebilirim. Genel olarak eldeki somut verileri harmanladığımda karşıma 2007 ile 2003 karışımı bir kış çıkıyor. Yani bu yıl ara ara kurak ara ara da özellikle 2.yarısı soğuk ve yağışlı olacak. Hıdır yani sınırda kalan sistem olmaz İstanbul için geldimi her yeri etkiler, bu yıl.

    Geçen yıl 23-24 Şubat'ta Sultangazi de 10-15cm kar gördüm buna da şükür. En bahtsız yerler Anadolu yakası kıyılarıydı. Kentin iç ve rakımı 100m üzeri yerlerde olmak şanslı tutuyor bizi.


    Ama biz extremciyiz. Artık hedefimiz 6-10 Ocak sistrminide egale etmek :S

    Arkadaşlar her sisteme efsane denmez. Efsane ama kime göre efsane. Rölatif bir şey bu. Adanaya 10cm kar yağması efsanedir. İzmire 20cm yağması efsanedir. Bitlise 1m yağması efsane olmaz. Efsane denilebilmesi için o yerin rekorunun tazelenmesi gerek. İstanbula -18 girip 50cm kar yağması efsane olmaz. Efsane için geçmişte yaşanılan rekorun tazelenmesi ya da en kötü onun kadar etki yapması gerekir. Efsaneyi sakız ettiniz ağzınıza.

    2019 kışı ile 2017 kışı aslında aynıydı. Hatta süreç bile aynı işledi neredeyse. 2017'de Aralık başından Ocak sonuna kadar her hafta sistem geldi. 2019'da da Ocak ortasına kadar oldu. 2017'de Şubat ortaları bir sistem aldık, 2019'da Şubat sonu. Yalnız 2017'deki 6-10 Ocak 2017 Godzillası ortalığı yıktı. 2019'a da bu potansiyel vardı ama Bay Hava tabiri ile sınırda kaldık, Hıdırlarla dolu bir kış oldu.