Posts by Rigel

    Arkadaşlar doğru konu mu bilmiyorum ama GFS güncellemesinde dikkatimi çeken bir şeyi sormak istiyorum. Bu geceki GFS güncellemesi (3 Ocak, 00:30) 19 Ocak için Baltık ülkelerine -28'leri soktu, hatta bunlar Karadeniz'e kadar indi. Buna rağmen o bölgelerde yağış haritasına göre yağmur görünüyor. Sistem hatası falan olabilir mi bu acaba, orası -10'lardayken bile hep kara dönüyor, o soğukta nasıl yağmur yağacak?

    Semih Bey'in öngördüğü Azlağ için heyecanlanan sadece ben miyim yahu? Herkes kışı bitirmiş... 6-7 Ocak olmasa bile (ki umarım olur) ay sonuna gelmeden çok daha iyilerini görme ihtimalimiz var. Semih Bey ülke sistemi olarak öngörmese bu kadar iddialı bir başlık açmazdı diye düşünüyorum. Bence bu ay bitmeden bir tane de olsa düzgün bir sistem göreceğiz Ankara olarak. 6-7 Ocak fragman olsun.

    Vade uzun tabii ama ay ortası için heyecanlanan yalnızca ben miyim? Semih Hoca'nın beklediği efsane sistem Ankara'yı vurur mu bilmiyorum ama modeller ayın ikinci yarısında tüm ülkeyi feci soğuklara gömecek gibi duruyor. Ben o yüzden 6-7 Ocak'a pek dikkat etmiyorum açıkçası, 15-25 Ocak arasında sağlam bir sistem her şeyi telafi eder.

    Toki daha 132 saatte gfs ne hemen felaket telallıgı yapıyorsun

    GFS'de görüneni söylemek felaket tellallığı mı oluyor? O saatten sonra zaten bir şey beklenmiyordu. Yarın belki yine değişir ama bu güncellemede Ankara'ya kuru soğuktan başka bir şey vermedi GFS, bu bir gerçek.

    Benim merak ettiğim, merkezde örtü oluşma şansı var mı hala? 5 santim bile olsa? Yoksa o bile sallantıda mı şu an? MGM'ye kalırsa sabah 6'ya kadar yağış var güçlü olmasa da. Gerçi saat 8 oldu, burası soğuyacağı yerde ısınıyor.

    Yâni adamcağız burada o denli bir soğuk girecek demek istemiş. Her yer 10-15 derece soğuyacak dememiş, ona varan düşüşler olabilir demiş, twitlerini okuyun. Şimdi alıntı yapan benim, zaten son zamanlarda herkes buluttan nem kapıyor. Bir de yok öyle demiş, yok böyle demiş diye kimseyi hedef etmeyelim. Peşin hüküm vermeden ne demek istediğini anlayalım, okuyalım, özümseyelim, sonra kendi fikrimizi belirtelim.


    Ben size bir şey demedim ki zaten, siz niye üzerinize alınıyorsunuz? Elçiye zeval olmaz. Siz paylaşımı yapmışsınız. Benim eleştirim twit sahibine, size değil. Kimseyi hedef de göstermiyorum ayrıca, yorumu biraz fazla iyimser bulduğumu belirtiyorum sadece.

    Hepimiz kar yağsın istiyoruz da coşmamak lazım, 10-15 derece aşırı abartılı olmuş. Merkez bile kar alacak kadar soğuyacak zaten. Bu soğuma daha şiddetli ve hızlı gerçekleşse yetecek bize, 15 derece soğumasına gerek yok. Soğumaz da zaten.

    Biz tam tersini yapsın diye beklerken MGM 15'indeki yağışı da karla karışık yağmura çevirmiş. Umarım en başta o şekilde başladığı içindir. Sistem alamamak çok koymuyor ama muazzam yağışın bu mevsimde yağmur olarak düşmesi cidden üzer. Kendi adıma ben Ankara'dan artık yoğun bir tipi ve 2-3 gün şiddetli bir biçidme devam edecek kar yağışı bekliyorum. Diğerlerini daha ocak ayının ortasına gelmeden aldık bile. Kara doyduk. Ama şu ana kadar şöyle sağlam bir tipi ya da 2-3 gün boyunca etkisini sürdüren yağış göremedik. Onları da bir alsak benim açımdan efsaneler efsanesi bir kış olacak, daha ne isteyebiliriz?

    Geçen seferki yağış (şu günlerce yerde kalan) kadar alma ihtimalimiz var mı yarın? Ona yaklaşır mı? Valla Cebeci'de sadece arabaların üstü beyazken ben markete girdim. 10 dakika sonra çıktığımda ana caddedeki yol bile beyazlamaya başlamıştı. Sıcaklık uygunken şu yağışı 3-4 saat alsak neler olacağını hayal bile edemiyorum.

    15mm yanılmıyorsam metrekare başına 15 litre yağış anlamına geliyor. Bu durumda sıcaklık sorunu ulaşmazsa efsane olmaz mı bu? Önümüzdeki 4-5 gün boyunca yağış her türlü gelecek gibi ama beni sıcaklık endişelendiriyor. İlk yağışı aldığımızdaki gibi olmaz umarım. Çok güzel tutmuştu, 3-4 saat sonra erimişti.

    Bugün hayli uzun sayılabilecek bir aranın ardından 8,3C'yi gördük, herhalde bir 15-20 gündür ısınmamıştı bu kadar. Çatılarda 10 santim kadar kar duruyordu neredeyse, hepsi gitmiş. Bir anlamda sistemi resetlemiş olduk, umarım yarından itibaren yeni soğuklar ve yağışlarla devam ederiz.