Posts by Hava meraklısı

    Bu saatte 18 derece olan yerler dahi var. Artik daha ne kadar sicak gunler yasicaz anlayamiyorum bi turlu. Artik bu iklimlerin duzene girilmesi icin her sey yapilmali artik. Ne care varsa hangi secenek varsa. Simdi boyle bir sicagi dengeleyecek cok guclu sitemlere ihtiyacimiz var. Bu saatte 18 derece olan istasyon var. Bende tahminlere baktim neden bu kadar sicak diye megersem 18 derecelerde geziyomus istasyonlar. Sabirla beklemeye devam.

    Siklonun rotası istanbul icin o kadar degisken ki. Bu aksam seviniriz gece uzuluruz vs gibi seyler cok yasanabilir bu aralar. O yuzden bu aralar cok heyecanlı ve cok dikkatli fazladan model takip etmekte yarar var. Yağısla sogugun cakisma durumu icin. Hocalarimiz da dicektir zaten. Ozellikle hocalarimizı daha cok takip etmeliyiz galiba.

    x

    External Content twitter.com
    Content embedded from external sources will not be displayed without your consent.
    Through the activation of external content, you agree that personal data may be transferred to third party platforms. We have provided more information on this in our privacy policy.


    ihtimalin olmasına mı sevinelim yoksa ihtimalin düşük olmasına mı üzülelim yaa

    Geçen kıs hep takip ediyodum. Başarı oranı çok yuksekti gercekten. Bekleyelim sabirla artik.

    JMA'nın verisi doğruysa 28 Aralık 2020'de Sibirya yükseğinde belkide rekor kırıldı.

    External Content twitter.com
    Content embedded from external sources will not be displayed without your consent.
    Through the activation of external content, you agree that personal data may be transferred to third party platforms. We have provided more information on this in our privacy policy.

    Bu konuda bir makale daha

    https://www.washingtonpost.com…olia-air-pressure-record/

    Hocam en son rekor ne zamandı? La nina kisi miydi hocam?

    Demekki hayal degilmis. Sistem yavas yavas oturuyo gfs tekrar simdi vermek uzere. 12 ocagi 13 ocaga baglayan gece karayele donuyo ve basliyo her sey. Her sey yerine oturmaya basladi. Gfs istikrar sagliyo sonunda.

    Sonunda degismedi. Eger degisseydi bundan da bisey bekleyemezdik. Gfs istikrarini surduyo sonunda bir sistemizi belirdi. Artik sadece daha da guclenmesini beklicez ve yagis yeterki artsin.

    3 yıllık hasretimize son verir bu sistem..selam ve dua ile

    O sistem gelsin gercekten derin bir nefes aliriz. Guclenerek gelir ve etkidi beklenenden hep daha fazla olur karayelli sistemlerin. Ozellikle yagis her sey daha da guzellesmeli en az 50 cm kar yapar. Karayelin erken erken biraktigini dusunursek. 10 gun var. Sabirla beklicez.

    Karayel efsane yagis cok iyi daha da guzellesebilir. Karayelli sistem oldugunu dusunursek erken baslama olasiligi var. 2 gunluk kar kasirgasi gibi bisey yasariz. Sicakliklar tamamen uygun. 12 ocagi 13 ocaga baglayan gece basliyo 14 ocak aksama kadar 10 gün var artik guclenerek gelen bir sistem gormeliyiz.

    1950 kışına baktım. Yok böyle bir sey. Asiri sicak bir kis galiba. Ocak sonu -10-12 lik 2 gunluk bir sistem gelmis. Sonrasi full zayif 2 3 sistem gelmis. Gordugum gibi hemen kapattim ya. 😂

    Hiçbir şey belli olmaz ama çoğu yabancı uzun vadeli 6 7 hava durumu sitesine baktım. Durumlar hiç iç açıcı değil gibi gözük7yo. Uzun vadeye göre aralık ayı karsız kapanma ihtimali çok yüksek gözüküyo. En son ne zaman aralıkta kar almamıştık.

    Merhaba arkadaslar.Weather Umbrella sitesinin 26 Aralık İstanbul tahmini ile diğer hava durumu sitelerinin(Mgm dahil) sıcaklık değerleri konusunda hiç uyuşmamasının nedeni nedir? Bu konu ile ilgili açıklama yapar mısınız? Kafamı çok fazla kurcalıyor.Teşekkür ederim.Hayırlı akşamlar.

    26 aralik icin modeller cok karisik bence. Hicbir sey net değil. Neden olmasın ki. Karsız aralık yıllardan beri hatırlamıyorum en son ne zaman yaşadığımızı. Galiba uzun yıllar sonra ilk de olabilir.

    850hpa da -4 -5 varmış o zamanlar dah 12 yaşındayım gfs ecmwf bilmem :D sadece mgm den takip ederim dim yanlış hatırlamıyorsam mgm kar yagışı öngörmüyordu ama çok çok güzel bir kar yagışı almıştık unutamadıgım anılardan

    Bünyamin Surmeli dahi cok iyi hatirliyodum 3 1 veriyodu sicaklik tahminini mgm de vermiyodu hatirladigim kadariyla en fazla karlakarisik yagmur bekleniyodu. Ama bekledigimizden cok fazlasini aldık.

    Silivri Ormanı yağmurlu ve 4.3 derece

    Az daha zorlasa sulu sepken yağacak 😊

    Gerçi zaten soğuma yaklaşıyor GGS’mizde

    Hocam -6 lari zorlar gibi duruyo. Yogun deniz etkisi yagisinda ozellikle graupel veya kky olabilir bence hocam en azindan oralarda. Ic kesim olarak graupel gorsem simdilik yeterli olur hocam. Yagis cok az zaten tahminlere gore ama deniz etkisi yagislarinda belli olmuyo tabiki