Beiträge von Muhammed Emin

Meteorolojik Model Güncelleme Saatleri
06:30-08:15 (GFS Sabah)
09:00-10:00 (ECMWF Sabah)
12:30-14:15 (GFS Öğlen)
18:30-20:15 (GFS Akşam)
21:00-22:00 (ECMWF Akşam)
00:30-02:15 (GFS Gece)

    Sadece modellere göre bakıp tahmin yapıyorsanız


    Mart ayları için


    +102 de sistem görürseniz, sistemin gelmesi yüzde 90 ihtimaldir.
    +126 da sistem görürseniz, sistemin gelmesi yüzde 80 ihrimaldir.
    +150 de sistem görürseniz, sistemin gelmesi yüzde 65 ihtimaldir.
    +174 de sistem görürseniz, sistemin gelmesi yüzde 50 ihtimaldir.
    +192 de sistem görürseniz, sistemin gelmesi yüzde 40 ihtimaldir.


    Ocak - Şubat ayları için;


    +102 de sistem görürseniz, sistemin gelmesi yüzde 95 ihtimaldir.
    +126 da sistem görürseniz, sistemin gelmesi yüzde 85 ihtimaldir.
    +150 de sistem görürseniz, sistemin gelmesi yüzde 80 ihtimaldir.
    +174 de sistem görürseniz, sistemin gelmesi yüzde 70 ihtimaldir.
    +192 de sistem görürseniz, sistemin gelmesi yüzde 65 ihtimaldir.



    Ancak unutmayın ki sadece modellere göre yorum yapmak çarpım tablosunu bilmek gibidir.
    Diyagramları yorumlayabilmek ve geçmiş arşivlerle benzerlik kurarak yorum yapabilmek tanjant kotanjantını çözmek gibidir.
    Mevsimsel tahmin ile eldeki diyagram ve model haritalarını birlikte yorumlayarak tahmin yapmak (Semih hocamız gibi) bu ikisinin de üzerinde olmak gibidir...

    7 yaşımdan beri 737 de uçuyorum. Avucumun içi gibi biliyorum. 320 serisinde de fena değilim. Geçen sene bizzat Temel kotil tarafından thy eğitim merkezine davet edildim. Her kokpite girip kaptanlara sistemlerden bahsedince hepsinin ağzı açık kalıyor :D

    Bunun benzerini yaşadım. İnsana zevk verende bu işte...
    Similasyonu kullanınca bana ilk olarak "hangi örgütün üyesisin" demişlerdi. :) :)


    Pilot merakımızda meteoroloji merakımızda aynıymış seninle. :)

    Havacılık meraklısıyım kardeşim. İleride inşallah pilot olmayı hedefliyorum.

    Flight similator x kullan...
    İyi bir similasyon eğitimi.


    bende amatör bir pilotum aslında :)


    Boeing 747 hayranı bir amatör pilot. Lakin bir takım sebeplerden dolayı pilot olamadım... Hoca oldum.

    İstanbulda bazı semtler 2004 gibi kar alsa da çoğunluk yine geçen seneki şubat sistemi gibi oldu...
    Geçen seneki sistemden farkı o sistem Dek li iken bu sistem siklondu. Siklon bizi çok sevindiren taraf oldu...


    Pendik Kartal Maltepe Kadıköy hatları sahiller 25 cm orta yüksekler (120-220 mt) yüksekler 45 cm kadar kar alabildi... Daha yüksekleri ise 55 cm kadar var...
    Yinede rabbime şükürler olsun.
    Beklentimin 10 cm kadar altındayız şuanda...onuda bugün almaktayız zaten...

    İki sistem arasındaki farkı inceledim... Çok zaman önce -16 lık çekirdek ile yaşadığımız sistem ile şuan yaşamakta olduğumuz -16 lı sistemi kıyas ettim...


    a) Siklon girişi +karayel+soğuk çekirdek (-16 balkan üzerinden) şuan aktif olan sistem
    b) Sea effect+poyraz+soğuk çekirdek (-16 karadeniz üzerinden) önceki kışlardan bir sistem



    Dün İstanbul maltepe de
    60 rakım 5 cm kar var iken
    290 rakım 7 cm kar vardı


    Sonuç; a şıkkındaki sistemler b şıkkındaki sistemler gibi yüksekler ve alçaklar arasında çok fazla cm farkı değil daha az cm farkı oluşturuyor...

    GFS nin +120 de çok hızlı değişimler vermesi çok anlamsız geliyor bana.



    Lakin
    ecmwf sevindirici...
    İki gün sabredeceğiz


    Sistem +72 ye girene dek beklemek zorundayız...


    Semih Üstad'ın düşüncesine aynen katılıyorum...
    Gündüz -3 olup 1 gün kar almaktansa gündüz 0 olup 2 gün kar almayı daha çok isterim..

    Şuna kesin kanaat getirdim artık.


    "Siklon içeren sistemlerde bize poyraz değil karayel lazım..."


    Bu sistem o kadar güzeldi ki balkanlar beklediğimiz gibi çok soğuktu. İstabulda Poyraz ve Yıldız yerine Karayel essse idi, 1 ssat içinde kar yağışına çevirebilecek bir sistemdi.
    O zaman bu yağışla çok kolay sahiller bile 40 cm alırdı...


    Unutmayın karayel kara üzerinden soğuğu çok daha hızlı taşır. O KADAR Kİ 850 HPA -6 DA bile kar yağardı...


    Bunun çok açık örneğini 11 Aralık 2012 de görmüştük...