Araba Lobisi

Meteorolojik Model Güncelleme Saatleri
06:30-08:15 (GFS Sabah)
09:00-10:00 (ECMWF Sabah)
12:30-14:15 (GFS Öğlen)
18:30-20:15 (GFS Akşam)
21:00-22:00 (ECMWF Akşam)
00:30-02:15 (GFS Gece)
  • Sandero Stepway otomatik oldu


    Dacia ailesinin ilk otomatik şanzımanlı modeli satışa sunuldu. Sandero Stepway Easy R, kaç liradan alıcı buluyor?



    2015 yılında Türkiye’nin en çok satılan 4x4 markası olan Dacia, pazara girdiği 2004 yılından bu yana önemli bir kilometre taşını daha geride bıraktı. Daha önce otomatik şanzıman seçeneği bulunmayan Dacia ailesinin, ilk otomatik versiyonu Türkiye’de satışa sunuldu. Sandero Stepway’i Easy R yarı otomatik şanzıman ile zenginleştiren Dacia, sürücülerin sol ayağını debriyajdan kurtarıyor.
    Renault mühendisleri tarafından yalnızca Dacia modelleri için geliştirilen Easy-R yarı otomatik şanzımanın “yarım gaz” işlevi hem yoğun trafikte ayağınızı frenden çektiğiniz yavaş bir şekilde ilerlemeyi hem de park manevralarını daha rahat bir şekilde yapmayı sağlıyor.

    İki farklı mod

    Yeni vites kutusunun “Drive” ve “Manual” olmak üzere iki ayrı sürüş modu bulunuyor. Drive modunda bilgisayar mevcut sürüş koşulları ışığında vites değişimini kontrol ediyor. Vites değişiklikleri motor devri, araç hızı, sürüş stili vb. verilere göre ayarlanıyor. Manual modda ise sürücü vites değişikliklerini tamamen kendisi kontrol altında tutuyor. Bu modda performans daha dinamik hale geliyor. Ani, beklenmedik bir araç sollama manevrası veya kar gibi düşük yol tutuşunun olduğu şartlarda en uygun vitesi sürücünün seçmesi mümkün oluyor.


    Donanımları

    Sandero Stepway Easy-R; ABS (Anti Blokaj Fren Sistemi), AFU (Acil Fren Destek Sistemi), ESP (Elektronik Denge Programı), ASR (Elektronik Patinaj Önleme Sistemi), HSA (Yokuşta Kalkış Destek Sistemi), Sürücü Hava Yastığı, 3 Noktalı Arka Emniyet Kemerleri, Çocuk Koltuğu Sabitleyici (ISOFIX) gibi zengin güvenlik ekipmanlarına sahip. Ayrıca Dacia MEDIA NAV 2.0 Navigasyon ve Multimedya Sistemi Opsiyonu, Ön Sis Farları, Eco Mode, Stop&Start gibi konfor ve teknoloji ekipmanları da dikkat çekiyor.


    Fiyatı

    Nisan ayından itibaren 46 bin TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunulan Sandero Easy-R, Stop & Start sistemiyle donatılmış olan 0.9Turbo 90bg benzinli ve 1.5 dCİ 90bg dizel motoru ile birlikte kullanılıyor. Benzinli motor yarı otomatik şanzıman ile birlikte 100 kilometrede 5,1 litre yakıt tüketimi gerçekleştirirken, dizel motorda bu değer 3,8 litreye iniyor.


    Rakipleri

    Küçük sınıfta rekabet eden Sandero’nun rakipleri arasında Hyundai i20 Active, Ford Fiesta, Skoda Fabia ve Opel Corsa gibi modeller yer alıyor.


    Otomatik Duster ne zaman gelecek?

    Dacia, en çok satan aracı Duster’ı da yılın sonuna doğru otomatikleştirecek. Türkiye’deki SUV/crossover segmentinin en fazla satan ikinci modeli olan Duster, Renault’nun çift kavramalı EDC şanzımanı ile donatılacak.
    Hazal Orta
    [email protected]

  • Kaplan ve İguana yenilendi


    Volkswagen'in kompakt SUV modeli Tiguan'ın ismi Tiger ve İguana'nın birleşiminden oluşuyor. Kaplan kadar güçlü, İguana kadar dayanaklı Tiguan yeni haliyle satışa çıkıyor



    Volkswagen'in 9 yıl önçe yollara çıkardığı kompakt SUV modeli Tiguan, dünyada 2.8 milyon Türkiye'de ise 30 bin adet sattıktan sonra yenilendi.


    Yeni çizgileri, yeni teknolojileri ve “MQB” isimli VW grubu yeni nesil otomobil platformunun olanaklarıyla ikinci jenerasyon olarak iddiasını bir üst boyuta taşıyor.


    Berlin’de test ettiğimiz yeni nesil Tiguan, mayıs ayından itibaren Türkiye’de 85.300 TL’den başlayan fiyatlarla ve 1.4 TSI 125 beygir gücündeki motorla kombine manuel şanzımanla vitrindeki yerini alıyor. Şimdiden 300 civarında ön talep geldi bile.Model ömrünün son yılı olan 2015’de 5.300 adet, bu yılın 3,5 ayında ise 507 adet satan son Tiguan’ın yıllık performans hedefi ise 5 bin adetlerin üzeri.


    En yakın rakipleri Nissan Qashqai, BMW X3, Renault Kadjar, Hyundai Tucson, Audi Q3 gibi modellerin karşısına şerit takip sistemi, 5 cm yükselerek, yaralanmayı önleyen ön kaput yaya koruma sistemi, kaza sonrası fren yaparak, ikincil kazaların önlenmesi gibi sistemleriyle motora orta konsoldaki metalik tuşla start veriyor.
    1.6-dizel-otomatik eksiğini en az iki yol tamamlayamayacak ama 150 beygir gücündeki TSI motorla kombine DSG şanzıman seçeneğinin modern teknolojilerle çıkıyor.


    12.3 inç boyutundaki iri dokunmatik ekranlı bilgi-eğlence sistemi aracın navigasyonundan telefon bağlantısına müzik sisteminden araç teknik bilgilerine kadar pek çok veriye hükmetmenize olanak sağlayan hassas ve kolay kullanımlı bir yazılıma sahip.


    Sürücü odaklı kokpitte, Highline donanım seviyesinde tamamen dijital bir ekrandan oluşan, görsel etkisi yüksek navigasyon göstergeli, dijital bir panel sürüş konforunu tamamlıyor.


    Yenilenen aracın içinde sağlanan ve 7.7 mm ile ifade edilen ferahlık ise hem ön hem de arka yolcular için diz mesafelerinde rahatlık sağlamış. Uzun bacaklı yolcu ve sürücülerin de rahatlıkla yo sağlayan yolculuk yapmalarına imkan veren iç mekan, aks mesafesinin artırılmasına hizmet eden ön ve arka tekerleklerin uçlara alınmasıyla sağlanmış.


    Önden artık tam bir yeni dönem Volkswagen’i olduğunu ve tabii geniş gösteren yatay panele sahip yeni Tiguan’ın segmentinin başarılı bir modeli olacağını söylemek yanlış olmaz.


    Yeni Tiguan’ın önün ne kesebilir dersek, aslında onu da 2017 yılında yollara çıkacak yeni nesil küçük crossover diye özetleyebiliriz.


    Doğuş OTomotiv bünyesinde geçen yılki dizel krizi, Almanya’dan gelen direktifler ve yönlendirmeler kapsımında ilerliyor. VW Ticari Araç bazında Amarok’ların NOX sorunlarını gideren Doğuş Otomotiv, merkezi Wolfburg’dan gelecek yönergelerle bunu diğer modellerine sahip tüketiciler için de hayata geçirecek.


    Satışı durdurulan 1.6 TDI Jetta ve Caddy için bir geri dönüş takvimi açıklanmadı. alman dev, bu iki modeldeki sorunları gidermek, emisyon normlarını tutturmak için mühendislik çalışmalarını sürdürüyor. Dolayısıyla Jetta ve Caddy meraklısı dizel motor müşterilerinin önünde belirsizlik duruyor.


    Yılın ilk üç ayında hem binek hem de ticari araç satışlarında “başa güreşmeye” devam eden Volkswagen Türkiye, 2016 yılı satışlarını da 2015 yılı düzeyinde hesaplıyor.

  • BMW 4.18i Coupe satışa sunuldu


    BMW'nin en beğenilen modellerinden birisi olan modeli 4 Serisi Coupe bugüne kadara en düşük 2.0lt turbo-dizel motor ile satılıyordu. Ancak Mercedes'in yeni C180 Coupe modelini tanıtması ve 1.6lt motor ile sunmaya başlamasıyla işler BMW tarafında değişmişe benziyor.

    Ezeli rakibi ile rekabette geri kalmak istemeyen BMW bu hamle karşısında 4.18i Gran Coupe modelinde sunduğu 1.5lt 3 silindirli 136ps gücünde turbo-benzinli motoru artık 4.18i Coupe modelinde de sunmaya başladı. BMW D Segmentinde en son olarak E46 kasada 1.6lt atmosferik-benzinli bir motor kullanmıştı. E92 kasada ise en düşük 2.0lt hacminde motor kullanmayı tercih etmişti. 1.5lt motor markanın diğer coupe ve cabrio modelleri olan C Segmenti Coupe ve Cabrio modelleri 2.18i'de de kullanıyor. Ayrıca Crossover modeli X1 ve Mini modellerinde de aynı moyot bulunuyor.

    149.515TL başlangıç fiyatıyla satılmaya başlanan 4.18i Coupe modelin fiyatı 163.525TL fiyatla satılan 4 kapılı Gran Coupe modeline göre ciddi anlamda daha az. En büyük rakibi Mercedes C180 Coupe ise Sport donanım paketi ile 162.100TL başlangıç fiyatına sahip. Görüldüğü gibi BMW'nin yaklaşık %10 daha düşük fiyatı Mercedes'in başarılı satışlarını etkileyebilir.

    4.18i Coupe modelinde ise Türkiye paketi isminde bir paket bulunuyor. Bu paket dahilinde; otomatik klima, yağmur sezicisi, Bluetooth telefon bağlantısı, gelişmiş gösterge paneli, spor direksiyon, bi-xenon farlar ve far yıkama sistemi, geri görüş kamerası ve arka park sensörü, elektrokrom ayna ve yağmur sensörü gibi donanımlar bulunuyor.

    4.18i Coupe modelinin teknik verileri ise şu şekilde;
    Motor hacmi: 1.5lt
    Silindir adedi: Sıralı 3
    Güç: 136ps @4400d/d
    Tork: 220nm @1250d/d-4300d/d
    0-100km hızlanma: 9.2sn
    Maks. Hız: 212km/saat
    Ağırlık: 1525kg

    Tüketim
    Şehir içi: 6.6lt/100km
    Şehir dışı: 4.6lt/100km
    Ortalama: 5.3lt/100km

    Lastikler: 225/40 R17


  • 1 Ekim'de Paris Motor Show'da Tanıtılacak ve Merakla Beklenen 2017 BMW 5 serisine ait ilk en net görüntüler sızdı, büyük bir takipçişi olduğum bu aracı sizinle paylaşmak istedim. NOT: Görüntüler aracın M-Spor paketine aittir.



  • Diferansiyel Nedir? Nasıl Çalışır?
    forum.havaforum.com/attachment/2873/forum.havaforum.com/attachment/2874/forum.havaforum.com/attachment/2875/




    Difransiyel her iki aks ile aynı zamanda çalışırken aksların farklı hızda dönmelerini sağlayarak virajlarda stabilite sağlar. Otomobil virajı alırken, dairesel yol izler ve bir yay çizer. İşte bu yayı çizerken dışta kalan tekerlekler çapı daha geniş bir daire yayı çizeceğinden yani daha fazla mesafe katedeceğinden içtekilerden daha hızlı dönmelidir. Aşağıdaki şekilde de göreceğiniz bu durumu sağlayan diferansiyeldir. Difransiyel her iki tekerleğin arasında yer alır ve yarım bir dişli şaft ile tekerlere bağlanır. Dört tekerlekten çekişli araçlarda ise her çift teker için ayrı ayrı iki tane difransiyelleri vardır.


    Diferansiyelin Kısımlarına Bakacak Olursak;

    • Diferansiyel Yağları
    • Şaft
    • Universal Mafsallar
    • Sabit Hız(CV) Mafsallar

    Diferansiyel Yağları
    Difransiyelde yağlama birinci sırada gelen en önemli gerekliliklerden birisidir. Yağlama için mutlaka özel difransiyel yağları kullanılmalıdır. Yağ yuvarlak dişli tarafından mekanizma içerisinde dolaştırılır. Difransiyel kovanının altında yağı boşaltmak için üstünde ise yağ eklenmesi için birer tapa bulunur.
    Şaft
    Şanzımanı difransiyele bağlayan elemana şaft adı verilir. Şaft şanzıman ile bağlantısında esnek bir yapıya sahiptir. Yolların engebeli yapısında şanzıman düz konumunu her zaman koruyabilsin diye, şaft esnek bir yapıdadır. Sürüş açısı değiştiğinde universal mafsallar şaftın esnek olmasını sağlar. Ağır olmamaları için şaftlar içi boş boru şeklindedir. Sarsılmayı engellemek için düzgün ve balansı alınmış olmalıdırlar. Genelde motorun dönme hızıyla döndüklerinden hafif bükülmüş yada balanslı olurlarsa otomobilde ciddi hasarlara neden olabilirler.


    Universal Mafsallar
    Universal Mafsal şaftı şanzımana ve difransiyele bağlayan parçaya verilen isimdir. Bir şaftın her iki ucunda birer tane bulunmak zorundadır. Eğer şaft iki parçadan oluşuyorsa üç tane universal mafsal gerekir. Mafsallar yolun yüzeyindeki değişiklikleri hissettirmeyecek ölçüde esnek olmalıdır. Şaft dışında daha küçük mafsallar direksiyon sistemlerinde kullanılır. İki tip universal mafsal vardır, en yaygın kullanılanı haç şeklinde olanıdır.
    Sabit Hız(CV) Mafsallar
    Önden çekişli araçlar sadece aşağı ve yukarı çalışan ve direksiyon kabiliyeti olan mafsallar isterler. Dönüş açıları standart mafsala göre daha değişik bir tasarım gerektirir. CV mafsallar torku büyük açılarda daha etkili biçimde aktarabilirler. Kuvveti çok yumuşak biçimde iletirler.
    Dört ana parçadan oluşurlar;
    1. Dış kısım; içinde oluklar açılmıştır.
    2. Bilyalar; genelde yuvanın içinde bulunur.
    3. İç top; bilyaların çalışabilmesi için dış yüzeyinde oluklar bulunur.
    4. Kauçuk Körük; parçaları kir ve nemden korumak için muhafaza elemanı olarak kullanılır.


    kaynak : http://www.bilgiustam.com/diferansiyel-nedir-nasil-calisir/

  • Diferansiyel muhteşem bir teknoloji :) . Ne zaman akıl edilmiş acaba? Ayrıca matematikte de diferansiyel terimi var.

    --tahminim diferansiyel icadı arabanın icadıyla aynı zamanda oluyor çünkü arabanın en önemli parçalarından . . .


    --Diferansiyel geometri türevin tanımlı olduğu Riemann manifoldlarının özellikleriyle uğraşan matematiğin bir alt disiplinidir . Başka bir deyişle, bu manifoldlar üzerindeki metrik kavramlarla uğraşır. Eğrilik, eğriler içinburulma ve yüzeyler için değişik eğrilikler araştırılan özellikler arasındadır.
    Diferansiyel geometri, geometrik problemler üzerinde diferansiyel metotlar ve integral hesaplamalarla çalışan matematiksel bir disiplindir. Bundan başka lineer cebir ve çoklu doğrusal cebirdeki, sorunları incelemek için geometride de kullanılır.
    https://tr.wikipedia.org/wiki/Diferansiyel_geometri
    sırf bu konu için kitaplarda mevcut forum.havaforum.com/attachment/2879/forum.havaforum.com/attachment/2880/


    konu dışına çıktık 1 seferlik kusura bakmayın :) ama diferansiyel geometri baya eğlenceli gözüküyor ;)

  • -----bir başka açıklama----
    Diferansiyel Nedir Nasıl Çalışır?


    Tekerlekli taşıtların en önemli mekanizmaları arasında yer alan diferansiyel, yüzyılın mekanik icadı olarak kabul edilmektedir. Diferansiyel aşırı derecede kompleks bir yapıda göründüğünden dolayı bu mekanizmayı ilk gören kişiler ister istemez diferansiyel nedir sormaktadır. Diferansiyel genel olarak her iki aksın aynı anda çalışmasını sağlayan sistemdir ancak bu sistemi farklı kılan en önemli husus aksların farklı hızlarda dönmesini sağlamasıdır. Kompleks görünen ancak gerçekte basit bir sistem olan diferansiyeli sizlere daha iyi tanıtmak adına diferansiyel nasıl çalışır gibi konularda sizleri aydınlatmaya çalışacağız.


    Tekerlekli araçlar özellikle virajları dönerken sizlerinde bildiğiniz gibi viraj dışında kalan tekerler viraj içerisinde yer alan tekerlere oranla daha fazla dönmektedir. Bu hız farkının elde edilmesini sağlayan sistem de diferansiyel adı verilen sistemdir. Bir araçta diferansiyel sistemi yer almasaydı aksa bağlı olan tekerleklerin dönüş hızı aynı olacağından dolayı tekerlekli araçlar virajı alamayıp savrulurdur. Yaşanan bu durum da diferansiyel sisteminin ne kadar önemli olduğunu açık bir şekilde göstermektedir.


    Diferansiyel sistemi her iki tekerlek arasında yer alan bir sistem olmakla beraber yarım dişli şaft aracılığı ile tekerleklere bağlanmaktadır. Bu durum tabi ki iki tekerinde çekiş bulunan araçlar için geçerlidir. Eğer sistemsel olarak dört çeker bir araç kullanıyorsanız bu araçlarda hem ön hem arka aks kısmında yani toplamda iki adet diferansiyel yer aldığını bilmenizi isteriz.
    Diferansiyel sistemi bir mekanik sistem olduğundan dolayı çeşitli kısımlardan oluşmaktadır. Bu kısımlar arasında diferansiyel yağları, şaft, üniversal mafsallar ve sabit hız mafsallar yer almaktadır. Diferansiyel konusunu derinlemesine bir şekilde ele aldığımızdan dolayı bu kısımların tamamını kısa özetler halinde sizlere sunmak istiyoruz.


    Diferansiyel yağları: Diferansiyel sistemi hareketli yapıda olduğundan dolayı ciddi bir sürtünme kuvveti oluşmaktadır. Meydana gelen sürtünme kuvvetinin sistem içerisinde yer alan parçaların deforme olmasına neden olmaması için bu sistemlerin kesinlikle yağlanması gerekmektedir. Diferansiyel sisteminde kullanılan yağlar özel olarak geliştirilmiş yağlardır. Yani bu sistemde gelişi güzel bir yağ kullanmanız mümkün değildir. Diferansiyel yağları sistem içerisinde yer alan yuvarlık dişli aracılığı ile mekanizmanın her tarafına ulaştırılır ve bu sayede sistemin tamamen yağlanması sağlanır.


    Şaft: Diferansiyel kısımları arasında yer alan şaft, şanzımanı diferansiyele bağlamak ile görevlidir. Araç seyir esnasında çeşitli engebelerden ya da çukurlardan geçtiğinden dolayı şanzımanın sabit kalması gerektiğinden dolayı şaft esnek bir yapıda imal edilmiştir. Esnek yapısı sayesinde şanzımanın sabit bir konumda kalmasını sağlamaktadır. Yapısal olarak hacimleri büyük görünse de hafifliğin sağlanması istendiğinden dolayı şaftların iç kısmının boş bir şekilde olduğu bilinmektedir.


    Üniversal mafsallar: Diferansiyel sistemlerin kalbi olarak kabul edilen üniversal mafsallar şaftı şanzımana ve diferansiyele bağlamak ile görevlidir. Şaft ele alındığında şaftın her iki uç kısmında üniversal mafsalların olduğu görülüyor. Şayet diferansiyel sisteminde yer alan şaft iki parça şeklinde imal edildiyse bu tarz sistemlerde toplamda üç adet üniversal mafsal yer almaktadır.





    Sabit hız mafsallar: Meydana gelen kuvveti yumuşak bir biçimde aktarmalarından dolayı sabit hız mafsalları özellikle tork değerleri yüksek olan araçlarda kullanılmaktadır. Öncen çekişli olan araçlar direksiyon hakimiyeti olan ve sadece aşağı yukarı çalışan mafsallar istediğinden dolayı bu tarz araçlarda da sabit hız mafsalları kullanılır.


    kaynak:http://www.bilgitimi.com/difer…-nedir-nasil-calisir.html

  • difransiyel bir arabada çok önemlidir mesela 4 ay önce bizim arabanın defransiyel ötüyordu arabayı yeni almıştık babam bakırttıracaktı sabahleyin yağmur yağıyordu abim dedi baba beni okula atsana işte gidiyorlar otobanda difransiyel kitleniyor 100 metre boyunca dönüyorlar ama kazasız belasız atlatıyorlar

  • Tesla yeni bataryasıyla Ferrari ve Porsche'a rakip
    ABD'li elektrikli otomobil ve enerji şirketi Tesla Motors, kendi ürettiği arabaların saatte 60 mil (96 kilometre) hıza 2,5 saniyede ulaşmasını sağlayacak yeni bir elektrikli batarya ürettiğini duyurdu.
    forum.havaforum.com/attachment/2973/


    ABD'li elektrikli otomobil ve enerji şirketi Tesla Motors, kendi ürettiği arabaların saatte 60 mil (96 kilometre) hıza 2,5 saniyede ulaşmasını sağlayacak yeni bir elektrikli batarya ürettiğini duyurdu.
    Tesla'dan yapılan açıklamada, yeni geliştirilen 100 kilovat saatlik (kwh) bataryanın, markanın elektrikle çalışan Model S adlı aracını sıfırdan saatte 96 kilometre hıza 2,5 saniyede ulaştıracağı ve söz konusu modeli tam şarjla ABD standartlarında 315 mil (507 kilometre), Avrupa Birliği standartlarında ise 613 kilometre mesafeye taşıyabileceği belirtildi.
    Tek şarjla 483 kilometrenin üzerinde mesafe gidebiliyor
    Açıklamada, yeni geliştirilen batarya sayesinde, Model S'in dünyada 300 milin (483 kilometre) üzerinde mesafeyi tek şarjla katedebilen ilk elektrikli otomobil olduğu bilgisine de yer verildi.
    Dünya genelinde sıfırdan saatte 96 kilometre hıza 2,5 saniyede çıkabilen LaFerrari ve Porsche 918 Spyder marka spor arabalara işaret edilen açıklamada, söz konusu otomobillerin fiyatlarının 1 milyon dolar olduğu ve sadece 2 kişilik yolcu kapasitesine sahip olduklarına dikkat çekildi.
    Öte yandan, Model S'in 5 yetişkin ve 2 çocuk kapasitesine sahip olduğu bilgisine yer verilirken, bu modelin siparişi veren fakat henüz anahtar teslimini tamamlanmamış müşterilerin 10 bin dolar farkla, Model S sahibi olan müşterilerin de 20 bin dolar farkla yeni bataryaya sahip olabileceği belirtildi.
    Ayrıca, söz konusu yeni bataryanın Tesla'nın 7 yetişkin kapasiteli ve elektrikle çalışan SUV tipi Model X adlı aracını sıfırdan saatte 96 kilometre hıza 2,9 saniyede ulaştıracağı ve tam şarjla ABD standartlarında 289 mil (465 kilometre), Avrupa Birliği standartlarında ise 542 kilometre mesafeye taşıyabileceği bildirildi.
    Model S'in fiyatı 70 bin dolardan başlarken, Model X modeline ise 80 bin dolardan başlayan fiyatlarla sahip olunabiliyor.


    kaynak : yeniakit.com

  • birde diferansiyel denklemler var:) üniversitede gören vardır muhakkak:):)

    VATAN NE TÜRKİYE’DİR TÜRKLERE NE TÜRKİSTAN VATAN BÜYÜK VE MÜEBBET BİR ÜLKEDİR TÜRKLERE TURAN

  • @Şaban Çilesiz ben o dersi göreli 14 sene olmuş ama yanlış hatırlamıyorsam temeli türev-integrale dayalıdır:)

    VATAN NE TÜRKİYE’DİR TÜRKLERE NE TÜRKİSTAN VATAN BÜYÜK VE MÜEBBET BİR ÜLKEDİR TÜRKLERE TURAN

  • @baybarsky -Diferansiyel geometri türevin tanımlı olduğu Riemann manifoldlarının özellikleriyle uğraşan matematiğin bir alt disiplinidir . '' evet hocam türevle ilişkili

  • çözülmesi ve soruları çok eğlenceli bir derstir. Kitaplarıda var zaten diferansiyel denklemler diye.. Özellikle mühendislik fakültesi öğrencileri bu dersi görür muhakkak

    VATAN NE TÜRKİYE’DİR TÜRKLERE NE TÜRKİSTAN VATAN BÜYÜK VE MÜEBBET BİR ÜLKEDİR TÜRKLERE TURAN

  • 2017 BMW X2 için geri sayım başladı.

    SUV modellerindeki rekabete BMW yeni bir model daha ekliyor.

    Halihazırda X1, X3, X4, X5, X6 gibi suv modelleri ile pazarda söz sahibi olan BMW, 2017 BMW X2 modeli ile de yerini sağlamlaştırmayı düşünüyor.Kompakt suv segmentinde yer alacak olan 2017 BMW X2, temel olarak X1 modelini kullanacak.

    Audi Q2 modeli ile sıkı bir rekabete girecek olan 2017 BMW X2, 1.5 litrelik benzinli ve 2.0 litrelik dizel üniteler ile satışa sunulacak.X1 modelinde de gördüğümüz bu motor seçeneklerinin yanında belki hibrit motor seçeneği de yer alabilir.

    Önümüzdeki ay düzenlenecek olan 2016 Paris Otomobil Fuarı'nda tanıtılacak olan 2017 BMW X2, tahminlere göre 35 bin Euro'dan başlayan fiyatlar ile satışa sunulacak.2017 BMW X2 fiyat listesi 2017 başına doğru açıklanacak. 2017 BMW X2' nin satışına da 2017 başlarında başlanacaği tahmin ediliyor.

  • 2017 Audi Q2 Türkiye' de de satışa sunulacak.

    2016' nın son çeyreğinde Türkiye'de de satışa sunulacak olan 2017 Audi Q2, dış tasarımdaki karbonfiber ve alüminyum ile geliştirilen gövde teknolojisi ile dikkat çekiyor.Böylece hafif bir yapıya sahip olan 2017 Audi Q2, dayanıklılık konusunda ise rakiplerine göre bir adım önde.

    4.19 metre boyunda olan 2017 Audi Q2, ön bölümdeki ızgara tasarımı ile aile üyelerinden bir nebze olsun ayrılıyor.402 litrelik bagaj hacmi sunan 2017 Audi Q2, 1.2 ton ağırlığında yollara tekerlek basacak.

    2017 Audi Q2' nin kaputunun altında 1.0 litrelik 116 beygirlik benzinli motor, 1.4 litrelik 150 beygirlik benzinli motor ve 1.6 litrelik 116 beygirlik dizel motor bulunacak.Ayrıca 2.0 TDI motor seçeneği de olacak.

    Almanya' da 22.900 Euro'dan başlayan fiyat listesine sahip olan 2017 Audi Q2,Türkiye' de de büyük ihtimalle 120 bin ile 130 bin civarlarından başlayan fiyatlar ile satışa sunulacak.

    2017 Audi Q2 Almanya fiyat listesi aşağıdaki gibidir.
    forum.havaforum.com/attachment/3079/

  • 2018-2017 Volkswagen CC Yeni Kasa' ya ait resmi olmayan görseller yayınlandı.

    Hollanda kaynaklı bir internet sitesi dün 2017 Volkswagen Yeni Golf' ün görsellerini yayınlamıştı.Çok geçmeden ikinci süprizi de yapan bu internet sitesi, 2018-2017 Volkswagen CC Yeni Kasa' nın görsellerini paylaştı.

    Autoblog.nl internet sitesinde yayınlanan görsellerde Yeni CC' nin Sport Coupe Concept GT'den etkilendiğini görüyoruz.Yeni Passat ile birlikte MQB platformu üzerinde geliştirilen 2018-2017 Volkswagen CC Yeni Kasa, 4.87 metre uzunluğunda olacak. Audi A5, BMW 4 Serisi gibi modeller ile rekabet eden CC, diğer yandan da Mercedes E Serisi, Audi A6 gibi modeller ile de boy ölçüşecek.

    2017 yılı içerisinde tanıtılacak olan 2018-2017 Volkswagen CC Yeni Kasa, büyük ihtimalle Mart ayındaki Cenevre Fuarı'nda tanıtılacak.Fakat eğer ki model yetişmez ise tanırım tarihi için 2017 Eylül ayı beklenecek.

    2018-2017 Volkswagen CC Yeni Kasa' nın motor seçeneklerinde de birtakım değişiklikler yapılacak. Yeni CC'de 1.4 TSI motor iptal edilip onun yerine 1.5 TSI motor konulacak.

    2018-2017 Volkswagen CC Yeni Kasa fiyat konusunda şuan herhangi bir bilgi bulunmuyor. Tahminler fiyatların yeni teknolojilerden dolayı yükseleceği yönünde.2018-2017 Volkswagen CC Yeni Kasa fiyat listesi açıklandığında sitemizden takip edebilirsiniz.
    2018-2017 Volkswagen CC Yeni Kasa görsellerini aşağıdan inceleyebilirsiniz.


    [/b][/b][/b][/b]