Meteorolojik Model Güncelleme Saatleri
06:30-08:15 (GFS Sabah)
09:00-10:00 (ECMWF Sabah)
12:30-14:15 (GFS Öğlen)
18:30-20:15 (GFS Akşam)
21:00-22:00 (ECMWF Akşam)
00:30-02:15 (GFS Gece)
-
Burada yapılan yorumları şaşkınlıkla okuyorum..
Meterolojik durumları değerlendirip uçuş iptal edilebilir bu doğru,ancak görüş limitler altına düşerse yani uçak limiti,airport limiti,pilot limiti vs.
Bence bu olayın raporu çıkmadan kimseyi suçlamayalım.
-
-
Pazar için 194 nolu bileti alıyorum
-
Cumartesi için 493 nolu bileti alıyorum
-
Perşembe günü için 340 nolu bileti aldım
-
Carsamba gunu icin 24 numaralı bileti aldım
-
Sali gunu icin 35 numarali bileti aldim
-
2000 feette yoğun kar yağışı var,1000 feet civarı yağmura dönüyor.
-
@4 Şubat Abi aklımı mı okudun ne yaptın yahu ? Bu gece bu muhteşem olayı paylaşsam mı diye düşünürken; sen yazdın. Böyle bir hikayeyi sunduğun için teşekkürler..
@Seyyah Bu güzel video içinde teşekkürler abi, estafurullah, aynen söylediğin gibi standart protokol aynen böyle işliyor. Pilotlar bazı prosedürleri defalarca bile yapıyor. Ahh bu konuda zayıfım, keşke imkanım olsa da kokpitte bir yolculuk yapabilsem.. Kokpitte kim bilir daha ne güzellikler var..
Keşke imkan olsaydı da kokpit hayalini gerçekleştirebilseydik..ama belki siz pilot olmaya karar verirsiniz neden olmasın ?
-
-
@jokerist Bilgi paylaşımınız için teşekkürler fakat bilmeyenler içinde mesajınıza ekleme yaparak; METAR nedir açıklayabilirseniz harika olur.
@nvztcnsmr Teşekkür ederim hocam..
METAR: Meteorological Terminal Air Report
Yani havalimanlarının 30 dk da bir ( bazı meydanlar için 1 saat) yayınladığı o anki rüzgar,sıcaklık,pist durumu,basınç değerini gösteren rapordur.
LTBA 131650Z 21006KT 180V270 CAVOK 13/10 Q1018 NOSIG RMK RWY17L 20006KT RWY05 20003KT RWY23 22006KT
Şimdi burada LTBA(Atatürk Havalimanının ICAO=International Civil Aviation Organization Kodu)
13= 13 Aralık
1650Z = GMT
21006=Rüzgar 210 dereceden 6 Knot
180V270=Rüzgar 180 derece ve 270 derece arası salınım yapıyor
CAVOK= Ceiling and Visibility Okey - Bulut Alt tabanı ve görüş iyi
Sıcaklık =13 Dewpoint(işba)=10
Q1018 = Havaalanındaki hava basınç değerinin ICAO standart atmosferine göre ortalama deniz seviyesine indirilmesi sonucu bulunan değerdir.
Nosig=No significiant Change/ önemli bir değişiklik yok
Remark:Not rwy17L= 17 sol pisti için rüzgar 200 dereceden 6 knot
-
FlightRadar24 uygulamasından da ilgililer için Meydan Departure ve Arrival bilgilerine ulaşabilirsiniz.
-
Güncel olarak belli aralıklarla İstanbul için METAR ı paylaşmakla başlayabiliriz.
LTBA 131650Z 21006KT 180V270 CAVOK 13/10 Q1018 NOSIG RMK RWY17L 20006KT RWY05 20003KT RWY23 22006KT
-
-
Semih Hocanın olduğu yerde umut vardır
-
Tam da tahmin ettiğim derecede çıktı ECMWF güncellemesinden takibe devam azcık sabır yumruk gibi geliyor Allahın izniyle
Ağzından bal damlıyor hocam:)
-
Çekmeköyde seyirlik,lapa şeklinde çok az miktarda yağıyor
-
hocam ağzına ,yüreğine sağlık.Allah utandırmasın.
-
-
Semih hocam konuyu açacak inş ve bizi bu akşam heyecandan sevinçten yere serecek ondan çekiniyor herhalde:))